• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

website responsive maken

herman0002

Bekend gezicht
Lid geworden
22 jan 2017
Waarderingsscore
1
geachte forum leden,

graag zou ik willen weten hoe je een website responsive kan maken,zodat hij op alle devices goed en duidelijkte zien is.
ik heb wel een css code gezien, maar misschien kan iemand mijn vertellen wat de juiste code om een website responsive te maken. ik denk zelf dat je een code moet zetten in een css bestand, maar ik weet dat niet zeker.

alvast vriendelijk dank voor alle informatie en hulp!

groet Herman

Tja dat zal je moeten leren.
Onderstaande website legt het uit. Als je bij RWD templates kijkt heb je een mooi begin.
Wel zou ik je adviseren om de info goed te lezen en het zelf te schrijven.
Copy pasta is leuk maar dan begrijp je er nog geen hol van.

Je zou ook een naar een framework als Bootstrap kunnen kijken.

ik heb wel een css code gezien, maar misschien kan iemand mijn vertellen wat de juiste code om een website responsive te maken.
Breakpoints zijn daarbij een belangrijk punt. Hierbij moet je wel een beetje bekend zijn met CSS.
De link die @nlreiniernl heeft geplaatst geeft een mooie handleiding om een site responsive te maken. De specifieke uitleg over breakpoints (Media Queries) vind je --> hier <--.

een framework als Bootstrap
Bootstrap is ook heel mooi. De stylesheet is daarbij heel compleet.

Daarnaast kan W3.CSS ook handig zijn.

Mijn belangrijkste tip: ga er gewoon mee aan de slag en stel vragen indien een code niet de gewenste resultaat geeft (uiteraard met de toevoeging van de code). Door bezig te zijn leer je het meest. Van fouten (en oplossingen) uiteraard ook.

Terug
Bovenaan