• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

webtoegang tot mijn NAS

Status
Niet open voor verdere reacties.

asbach

Nieuw lid
Lid geworden
28 jul 2008
Waarderingsscore
0
ik heb nu een D-Link NAS (325) in mijn thuisnetwerk. Gaat allemaal prima, maar.... externe toegang werkt niet. Router is een UPC Tompson. Hier heb ik m.i. port 21 geopend. Toch krijg ik de melding "website niet beschikbaar als ik IP met :21 intik. Poort 80 is bezet door een IP cam en werkt perfekt.
Wat doe ik verkeerd??
Alvast bedankt

Poort 21 wordt met name voor FTP gebruikt. Wil je dat gebruiken of bedoel je iets anders?

Poort 21 staat standaard in de NAS ingestelt. Is wel te veranderen

Jawel, dat begrijp ik maar wat wil je? Webtoegang via HTTP of bestandsoverdracht via FTP? Welk programma wil je hier voor gaan gebruiken?

ik wil toegang als ik onderweg ben. HTTP dus

Dan heb je dus niets aan die open poort 21, die is voor FTP. Bij mijn QNAP kan ik bij mijn bestanden d.m.v. webaccess, dit gebruikt poort 8080. In jouw NAS vind je dit terug onder de naam Web File Server. Als ik de manual even snel lees zie ik dat deze op poort 80 werkt. Je kunt bijv. poort 8080 forwarden naar poort 80 van je NAS, je kunt dan bij je bestanden via http://<jouw_externe_ip-adres>:8080. Mogelijk kun of wil je de Web File Server op een andere poort instellen, dan moet je natuurlijk daar naar toe forwarden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan