• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Weer ransomware ontdekt...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Schijnt weer specifiek op organisaties gericht te zijn.
Dit mede omdat overal ter wereld veel organisaties achterlopen in hun ICT-Infra-structuur en ze een veel betere garantie bieden, dat er inderdaad betaald gaat worden om data weer terug te krijgen.
 
Het is in erg veel organisaties slecht gesteld met de beveiliging van de IT Denk alleen al aan de overheid die het niet erg vind dat DigiD niet helemaal waterdicht is!!
 
Dan gooit ik er ook nog 1 bij :)

Nieuwe SMB-worm gebruikt 7 tools en exploits van NSA
zaterdag 20 mei 2017, 09:22 door Redactie, 3 reacties
Een Kroatische beveiligingsonderzoeker heeft een nieuwe netwerkworm ontdekt die 7 tools en exploits gebruikt die van de Amerikaanse inlichtingendienst NSA afkomstig zijn. De worm wordt EternalRocks genoemd, maar de oorspronkelijke naam is "MicroBotMassiveNet".

EternalRocks verspreidt zich via het SMB-lek in Windows dat ook door de WannaCry-ransomware wordt aangevallen. Hiervoor maakt EternalRocks net als WannaCry gebruik van de EternalBlue-exploit van de NSA. Daarnaast gebruikt de worm ook nog drie andere SMB-exploits genaamd EternalChampion, EternalRomance en EternalSynergy. De updates voor deze exploits verschenen in maart, zo liet Microsoft eerder al weten.

Verder worden ook de DoubePulsar-backdoor van de NSA ingezet en twee progamma's genaamd SMBTouch en Architouch, zo blijkt uit een analyse van onderzoeker Miroslav Stampar?. De NSA-tools en -exploits werden door een groep hackers genaamd ShadowBrokers in april openbaar gemaakt. Beveiligingsbedrijf Heimdal Security waarschuwt dat deze worm, die het "BlueDoom" noemt, in tegenstelling tot WannaCry niet over een killswitch beschikt. De malware wordt inmiddels door 43 van de 62 virusscanners op VirusTotal herkend.
 
Deze aanvallen hebben mijn inziens maar één doel - de roep van internetters naar een veiliger internet te ontketenen.
Met als gevolg dat overheden nog meer greep op het internetgebeuren krijgen.
Typisch ook dat alle aanvallen in het weekeinde gestart worden.
 
Ja daar kan k mijn wel in vinden.
Ook komt steeds de zelfde hackers groep in beeld en de NSA blunders.
Maar de meeste exploits zijn al wel gedicht, als de mensen die tenminste wel installeren.
 
Het is niet die hackersgroep die de boel heeft geopenbaard die het doet; er zit gewoon een hele grote organisatie en meer achter.
Zo weet men nu al dat er geen Killswitch is, iets wat men de vorige keer pas later door had..........

De media vergeten voor het gemak overigens wat WikiPedia heeft geopenbaard in Vault7 over tools van de CIA.
 
Ja Wikipedia heeft ook voor een hoop problemen gezorgd.
Ja dat is wel vreemd dat ze nu al weten dat er geen killswitch is.
Maar vandaag is er wel opvallend veel nieuws
https://www.security.nl/
 
WiKiPedia heeft mijn inziens helemaal niet voor problemen gezorgd, maar aan het daglicht gebracht wat verborgen had moeten blijven.
Hoofdbestanddeel van wat gepubliceerd was is het feit dat CIA-inbrekers digitale vingerafdrukken van anderen achterlaten, zodat de CIA buitenschot blijft en bijvoorbeeld de Russen, Chinezen, Iranieërs en Noord-Koreanen de schuld krijgen.

Wat ik daarstraks beweerde, lees wat er in Engeland gaat gebeuren!

http://www.zerohedge.com/news/2017-05-19/uk-government-moves-aggressively-censor-control-internet
 
Ja dat klopt, maar daar door hebben hackers wel de tool in handen gekregen en gebruikt.

Maar ik ben benieuwd wat er dan allemaal gaat gebeuren, als de overheid meer grip krijgen.
Vooral als Amerikaan dit krijgt. Ik denk dat dit nog maar het topje van de ijsberg is
 
Het is sinds de verkiezingen in de USA dat nationale overheden in het westen gewaarschuwd zijn.
Waarom: omdat minstens de helft van de Amerikaanse kiezers toen hun nieuws uit het alternatieve nieuws circuit haalden.
Dat is dus tegen de schenen schoppen van het kabaal dat de media beheerst en enkel dat nieuws brengt dat zij goed voor jou vinden.
In de USA onstond er na de verkiezingen een lijst met nieuws en opinie sites die als FakeNews werden betiteld.
Ook in ons buurland Duitsland denkt de regering na over het beperken van dat alternatieve nieuws circuit.
De gedachte die daar bij meespeelt is dat die alternatieve nieuwssites door Rusland worden gefinancierd - een beschuldiging die ook overgenomen is uit de USA en wat de regering van Engeland nu doet past ook volkomen in dit straatje - onder het mom om de verkiezingen zonder Russische inmenging te kunnen doen.
 
Dus ze willen meer controle over wat erin de wereld wordt verteld en zo beter de mensen kunnen sturen?
 
Ik ga ervan uit dat het precies zo is zo als jij het nu omschrijft.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Overigens kan je het ook anders stellen - je wordt dom gehouden om je makkelijker te kunnen beïnvloeden.
 
Ja dat klopt, veel mensen zijn daar gevoelig voor.
Maar we zullen zien wat de toekomst brengt hier over.
 
Je weet wat de AIVD over onze verkiezingen heeft gezegd - geen inmenging van de Russen.
Maar het is ook nog eens de ketel die de pot verwijt zwart te zien.
Bij de vorige presidentsverkiezingen in Frankrijk is er vanuit de USA inmenging geweest - want kostte wat het kostte - Hollande moest winnen!
 
Ja ik denk dat niets eens alles wordt vermeld.
Maar ik ben wel benieuwd wat er uit komt uit het onderzoek naar Trump en de russen.
Kon het zijn baan wel eens gaan kosten.
 
Ja ik denk dat niets eens alles wordt vermeld.
Maar ik ben wel benieuwd wat er uit komt uit het onderzoek naar Trump en de russen.
Kon het zijn baan wel eens gaan kosten.
Helaas bestaat er ook nog zoiets als een doofpot. Vooral overheden (en dus ook Trump) lijken er een bijzonder grote behendigheid in te bezitten dit fenomeen te pas en te onpas voor allerhande zaken die het daglicht niet kunnen velen te gebruiken. En wat is het resultaat daarvan? Het grote publiek hoort wat ze willen horen en zwijgt verder tevreden.(en dit geldt dus ook voor de gemiddelde computergebruiker).
 
Zowel de CIA als de FBI en de NSA konden niks van enige Russische inmenging bij de USA verkiezingen naar voren brengen.
Maar de Democratische partij, de partij waarin de Elites van Amerika ontiegelijk veel geld hadden gepompt, verloor van de degene die vernietigd had moeten worden in het verkiezingscircus.

Gezien al het verloren geld, is het ook geen wonder dat er telkens weer nieuwe onderzoeken gaan plaatsvinden.
 
Dit onderwerp was gisteren weer in het nieuws. Maar het zou zoals Hans al aangeeft in een dooppot worden gestopt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan