• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

weet iemand een app of excell bestand die mijn werkuren kan bijhouden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bruin

Junior lid
Lid geworden
4 nov 2023
Waarderingsscore
6
Ok ik zit met een probleem waar ik vanaf wil.
En gezien ik de balle verstand hebt van deze technologie ga ik het hier proberen.

Voor mijn werkgever hou ik mijn werkuren bij.
Maar mijn werkuren zijn elke dag anders.
Mijn tijden wanneer ik start en eindig zijn vaak verschillend.
Maar wat ik nu doe is mij teveel werk en wil ik een app of excell bestand (wat ik op mijn telefoon zet) hebben die deels van mijn werk overneemt.

wat ik nu doe zie je in het voorbeeld hieronder.
1705230505754.png

Zoals je ziet hou ik de datum, de tijden, de taken en het totaal gewerkte uur bij.
Wat ik wil is dat de app of excel stukje rekenwerk van mij overneemt.

Dus als ik bijv de datum, werktijden en taken opschrijf, dat dan de app of excell automatisch berekend hoeveel uur ik elke dag hebt gewerkt exclusief de pauzes
Dus nogmaals: ik vul de begin en eind van mijn werkdag in, en de app of excell berekend zelf automatisch hoeveel uur ik gewerkt hebt, en trekt ook automatisch de pauzes eraf. (30 min koffie pauze, 60 min lunch pauze, etc)
Maar ik wil ook dat het berekend hoeveel uur ik per week, maand, jaar hebt gewerkt.

Is hier een app of excell voor dat mijn wensen kan vervullen?
of wil iemand een excell voor mij maken dat ik op mijn telefoon kan zetten?

Laatst bewerkt:
Je zou eens kunnen kijken of Google Sheets iets is voor jou. (ik werk er niet mee, dus geen ervaring)
Daar is een app in de Playstore te vinden.

Hier een korte uitleg.

De Google Sheets app maakt deel uit van een reeks GRATIS online applicaties gemaakt door Google. Mogelijk ben je bekend met andere toepassingen in deze suite, zoals Google Docs voor tekstverwerking, Google Meet voor videovergaderingen en Google Slides voor presentaties te maken. Met de Google spreadsheet-app kun je gegevens omzetten in formules, grafieken en tabellen en is vergelijkbaar met Microsoft 365 Excel.

Ook is het een voordeel dat Google Sheets cloudgebaseerd is. Cloudgebaseerde spreadsheets worden dan automatisch online opgeslagen en onderhouden op een externe server. Dat betekent dat je er altijd en overal online toegang toe hebt tot je spreadsheets. Of dit nu met je computer, tablet of smartphone is maakt niet uit. Wil je liever de bestanden op je computer opslaan en bewaren, dan kan dat ook. Het is ook offline beschikbaar.

met Excel kan dat prima realiseren en het zo mooi maken als je zelf wilt.
als je een vaste pauze en lunchtijd aanhoud kan je die ook automatische verrekenen maar je kan ook deze aftrek handmatig activeren

Met een plaatje kunnen we natuurlijk niets aanvangen.
Post eens een voorbeeldje van wat je al gemaakt hebt.
boertje heeft meer dan gelijk.
met Excel kan dat prima realiseren en het zo mooi maken als je zelf wilt.
Hierbij een eerste voorbeeldje in excel.
Zou geen probleem mogen zijn in office online.
Ik heb helaas geen telefoon (zo doof als een kwak)

Bijlagen

Ik heb een excel bestandje gemaakt volgens jou wensen.
het bestandje bestaat uit twee werkbladen.
blad 1 waar je de datum, gewerkte uren en je pauzes kan invullen.
De oranje velden worden automatisch berekend.
blad 2 bevat een draaitabel en drie filters.
Niet vergeten op vernieuwen te drukken in de tab draaitabel als er nieuwe gegevens worden bijgevoegd in werkblad 1 (eerst in een cel van de draaitabel gaan staan)
Werk perfect in Excel online (gratis) via iedere webbrowser. (niet via een app)

Bijlagen

Ik heb een excel bestandje gemaakt volgens jou wensen.
het bestandje bestaat uit twee werkbladen.
blad 1 waar je de datum, gewerkte uren en je pauzes kan invullen.
De oranje velden worden automatisch berekend.
blad 2 bevat een draaitabel en drie filters.
Niet vergeten op vernieuwen te drukken in de tab draaitabel als er nieuwe gegevens worden bijgevoegd in werkblad 1 (eerst in een cel van de draaitabel gaan staan)
Werk perfect in Excel online (gratis) via iedere webbrowser. (niet via een app)
Hallo,

excuus voor late reactie maar ik probeer altijd wel te antwoorden.
Ik heb er even mee gespeelt maar u heeft het over om op Vernieuwen te drukken....
ik weet niet goed wat u hiermee bedoel. ik kan nergens een knop Vernieuwen vinden.
Het opslaan en opnieuw opstarten van het document werkt niet als "Vernieuwen" helaas.
Dus op tab 2 (Totalen) word er niks vernieuwd als ik nieuwe dagen/uren invoer.

Ik werk trouwens op de computer met Libreoffice en op mijn mobiel Openoffice.
Dus niet met Windows Excell.
ik vraag mij af of dit de reden is dat ik de Vernieuw knop niet kan vinden en
dat ik deze 3 grote vakken hebt staan.
Of heeft u dit ook?

De datum word trouwens in maand/dag/jaar weergeven. Ik heb dit liever weergeven in dag/maand/jaar.

1707040128697.png

Verder denk ik wel dat dit in de toekomst kan werken (als de 2 bovenstaande problemen opgelost kunnen worden). Al is het nog steeds veel gepiegel met dikke vingers op een klein smartphone beeldscherm haha.

Laatst bewerkt:
Aanvulling 2
Zo zien de drie blokken eruit in excel en de datums.

Bijlagen

• drie blokken.jpg
    drie blokken.jpg
    75,7 KB · Weergaven: 8
ziet er netjes uit de volgorde van de datum kan je binnen Excel gewoon instellen

Maar zijn we nu niet het wiel voor de 2e keer aan het uitvinden?
Er zijn talloze apps voor Android en iOS. Op Windows nog veel meer.
Excel is leuk maar TS geeft aan weinig verstand te hebben van IT/automatisering.

@bruin, weet dat Softmakers Free Office vrijwel 10o procent overweg kan met MS Office.

Ook dat Excel bestand van Dotchiejack open je zonderproblemen in Free Office.

@Jackdotchie - wat houd jou tegen Free Office zelf niet uit te proberen?

wat houd jou tegen Free Office zelf niet uit te proberen?
Niets, ik heb het al eens bekeken, een paar office bestanden mee geopend (in free office zelf nooit iets gemaakt) het zit goed in elkaar en is voor meer dan 90% van de gebruikers een prima alternatief en nog een voordeel (mijn mening) je hebt geen java nodig, dit in tegenstelling met libre office.
Echter voor Ts zijn vraag, hij wilt blijkbaar ook mobiel kunnen werken, je hebt office 365 online. (gratis)
Dan kan je het bestand raadplegen en bewerken via iedere browser.
Ik denk niet dat het kan met free Office.

je hebt geen java nodig, dit in tegenstelling met libre office.
Voor libreoffice calc heb je geen Java nodig . Java heb je nodig voor Libre Office Base
En het excell bestand in #4 kan ik zonder problemen openen met Libre Office Calc .

En voor mobieltje zou je Collabora Office kunnen gebruiken

Laatst bewerkt:
@Oesje_
Met jou ga ik zeker geen discussie aangaan. Het ondertussen algemeen geweten dat je een narcist bent die nooit toegeeft dat je fouten maakt. Wat mij betreft fuck off.

Maar zijn we nu niet het wiel voor de 2e keer aan het uitvinden?
Er zijn talloze apps voor Android en iOS. Op Windows nog veel meer.
Excel is leuk maar TS geeft aan weinig verstand te hebben van IT/automatisering.
Dilemma is dat je met android apps niet de genoteerde uren kan doorsturen naar werkgever.
Excell achtige bestanden kan dat wel waar dan de werkgever ook nog eens mee uit de voeten kan.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan