• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

wel of niet na windows 11

Status
Niet open voor verdere reacties.

hobbygirl

Bekend gezicht
Lid geworden
20 mei 2016
Berichten
165
Waarderingsscore
8
Goeie dag beste mensen
Mijn vraag
op mijn laptop staat Windows 10
maar elke keer als ik mijn laptop aan zet
krijg ik de vraag of ik hem na Windows 11 kan updaten

Maar nu mijn vragen
1*neem dit meer geheugen intern dan windows 10
2* de programma’s wat ik op mijn laptop (windows 10)
doen die het daar nog wel op
3* en wat is het verschil tussen windows 10 of 11
Of moet ik het gewoon op Windows 10 houden
heb al op internet geprobeerd te zoeken maar ik krijg ik niet het antwoord wat ik zoek?
 
Goedemorgen,

Op mijn 500 gb SSD is 52 gb in gebruikt.
Zal onder Windows 10 niet veel minder zijn.

De meeste programma`s zullen ondertussen Windows 11 ondersteunen.
Maar dat kun je altijd even uitzoeken.

Windows 11 ziet en werkt iets anders dan Windows 10.
Zelf ben ik er wel blij mee en werkt het soepel en snel.
Maar niets iedereen is blij met de veranderingen.
 
Gewoon blijven bij wat je gewend bent totdat het niet anders meer kan.
 
Na een upgrade naar windows 11 gaat er tijdelijk meer ruimte ingenomen worden op je C-schijf omdat er nog een map "windows.old" achterblijft zodat je alsnog kan teruggaan naar Windows 10. Ben je tevreden met de nieuwe Windows, dan kan je in de verkenner met rechts klikken op C en kiezen voor "eigenschappen". In het volgende venster kies je "schijfopruiming" en het daarop volgende venster kies je "systeembestanden opruimen". Je krijgt nu een venster waar je alles kan aanvinken en op OK drukken. Zo worden alle achter gebleven mappen opgeschoond en krijg je terug meer ruimte op je C. Windows 11 is qua grootte op de schijf vergelijkbaar met Windows 10. En alle programma's zullen prima blijven werken.
Je kan ook plaats besparen door systeemherstel te verkleinen of uit te schakelen als je met een manuele image-backup werkt.
Hèt grote verschil tussen W10 en W11 is in eerste instantie de start die helemaal herwerkt is. Voor de rest ziet alles er een beetje mooier en frisser uit en - in mijn geval - werkt alles ook een beetje vlotter.
 
zou ik mogen vragen wat er precies anders is bij windows 11
 
De taakbalk zit nu in het midden, ipv van aan de linker kant. (startknop, verkenner enz)
Start ziet en werkt iets anders. Klik maar op de link, dan zie je verschillende foto`s.
nieuwe windows 11 - Google Zoeken
 
Het ziet er iets anders uit Windows 11.
Maar omdat Windows 10 de ondersteuning in 2025 stoot, zou ik er toch voor kiezen over te stappen.
Deze meneer legt het allemaal mooi uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan