• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Wel WIFI geen internet = opgelost - extender probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

schults2005

Vaak hier
Lid geworden
11 nov 2005
Berichten
560
Waarderingsscore
8
Ik had een probleem, dat ik wel wifi had op 1 pc, maar steeds internetverbinding niet werktte. Oplossing in deze thread Windows 10 - Wel Wifi, geen internet na w10 updates bleken toch niet te werken.
Na nieuwe installatie w10 af en toe nog problemen.
Contact gehad met provider Delta. Bleek bij hun bekend probleem te zijn.
Bleek dat de geinstalleerde extender conform de handleiding dezelfde netwerk naam had.
De extender heeft nu andere netwerk naam gekregen en alles opgelost.
probleemoplossing gaf nml aan dat de pc steeds schakelde tussen 2 routerpunten.
Blijkt NU dat verbinding via extender wel internet geeft en via de standaard router/modem niet.
De PC staat ongeveer midden tussen beide punten in.
Hopelijk hebben meer leden hier ook iets aan.
 
Blijft toch apart want we hebben wel vaker wifi punten in huis met hetzelfde SSID, dus zelfde netwerknaam en dat geeft ook geen problemen, vermits routing goed is.
De ervaring is dat het schakelen tussen routerpunten normaliter vaker tot uitval zorgt als het om verschillende SSID's gaat.

Blijkt NU dat verbinding via extender wel internet geeft en via de standaard router/modem niet.
Aha. Als hij gaat lopen schakelen tussen een verbinding die wel en die niet werkt, dan krijg je gekke dingen.
Dus als de eigen wifi verbinding van de router zelf niet werkt dan kun je die net zo goed uitzetten, scheelt weer evt. storing.
Normaliter is het handiger om dezelfde SSID's te gebruiken. Kan het inderdaad foutopsporing wel wat moeilijker maken.
 
Nee. De hetbetreft alleen deze pc, die ongeveer midden tussen de routerpu ten staat. Beneden werkt alles via router meterkast, ook als ik overschakel van 5ghz naar 2.4 ghz. Betreft dan laptop tablet, phone.
En bij provider was het toch bekend probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan