• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Welk besturingssysteem op mijn pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

leoradio

Nieuw lid
Lid geworden
15 jan 2010
Waarderingsscore
0
Ik heb hier een geheel schone p4 3000 staan met 512 mb intern geheugen en 80 gb harde schijf, nu wil ik hier een besturingssysteem op gaan zetten en twijfel tussen XP pro met sp3 en windows 7, wat raden jullie me aan om aan te schaffen? Ben geen computerexpert dus ben erg benieuwd wat ik het beste kan doen. Hij wordt alleen gebruikt om af en toe wat te downloaden van internet en er een muziekprogramma op te laten draaien.

Re: Welk besturingssysteem op mijn pc

Ik zou zeggen met die specificaties neem dan het best XP.
Windows 7 is niet echt zwaar maar vraagt volgens mij toch net iets meer systeem eisen dan XP.
Weet wel dat XP in de toekomst niet meer ondersteunt zal worden.

Re: Welk besturingssysteem op mijn pc

Ik zou zeggen met die specificaties neem dan het best XP.
Windows 7 is niet echt zwaar maar vraagt volgens mij toch net iets meer systeem eisen dan XP.
Weet wel dat XP in de toekomst niet meer ondersteunt zal worden.

In de toekomst is 2014 voor XP. En ooit in de toekomst word Win7 en Vista ook niet meer ondersteunt.

Triskele10, zou je je jouw reactie nader kunnen uitleggen?

Bedankt voor de reacties zover, maakt het evt. bij windows 7 nog veel uit of je de 32 of 64 bits versie neemt? Ik denk zelf dat de 64 bits zwaarder loopt dan de 32 of zie ik dat verkeerd?

512MB is volstrekt onvoldoende voor windows 7. Je krijgt het misschien wel aan de praat, maar het wordt vast een geratel van jewelste.

zelf heb ik boven een oude p4 laptop met 512 mb staan die ik enkel gebruik om te downloaden en ondertussen wat internetpagina's te bekijken. hierop draait windows 7 release candidate en het geratel valtt wel mee hoor.
Maar als je er meer op wilt doen, zou ik zeer zeker xp aanbevelen.

er is nog een windows 7 trial voor 90 dagen, dus wellicht kan je het daarmee eerst proberen. bevalt het, dan zou je een volledige versie kunnen kopen en anders toch voor xp gaan.

Heb onlangs xp geinstalleerd en draait prima hier.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan