• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Welk geheugen past in mijn PC.

Status
Niet open voor verdere reacties.

RazendeRoeland

Bekend gezicht
Lid geworden
12 nov 2006
Berichten
173
Waarderingsscore
1
Om maar met de deur in huis te vallen, welk geheugen kan/mag/moet ik aanschaffen om m'n PC te upgraden?

Mijn PC is al snel een jaar of 6 oud. Windows 10 met een i5 processor. Ik doe aan fotobewerking met Adobe Lightroom en merk dat de snelheid met dit programma niet geweldig meer is. Nu werd mij vanuit een groep Lightroom gebruikers gemeld dat de hoeveelheid geheugen welke m'n PC nu aan boord heeft betrekkelijk weinig is om fatsoenlijk te werken. Er zit nu 8GB DDR geheugen in, type DIMM met kloksnelheid 1333 MHz.
Ik neem aan dat ik niet zomaar elk willekeurig geheugenbankje bij kan plaatsen.Ook weet ik niet hoeveel geheugen m'n PC kan hebben, en op welke kloksnelheid dat kan werken. Ik heb al wel gezien dat 1333 MHz vrijwel niet meer leverbaar is, en dat de kloksnelheid van geheugenbankjes stukken sneller is tegenwoordig. Kan dat een probleem zijn voor mijn PC?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
Hallo RazendeRoeland, welkom terug.

Doe nu onderstaande om een goed overzicht van jouw pc te krijgen:
post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform


Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
  • Bevestig dat eerste dus.
  • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
 
Ik heb zelf al een aantal keer gebruik gemaakt van deze site.
 
Helemaal goed.

  • Memory
    4 x DIMM, Max. 16 GB, DDR3 2200(O.C.)*/2133/1866/1800/1600/1333/1066 Non-ECC,Un-buffered Memory
    Dual Channel memory architecture
    Supports Intel® Extreme Memory Profile (XMP)
    *Hyper DIMM support is subject to the physical characteristics of individual CPUs. Some hyper DIMMs only support one DIMM per channel. Please refer to Memory QVL for details.
    ** To reach DDR3 2200 MHz, you are required to use with Intel Core i7/Core i5 CPU without iGPU and install a discrete graphics card. When using Intel Core i5/Core i3/ Pentium CPU with iGPU, the maximum memory speed supported is 1600+ MHz
    ***Refer to www.asus.com or this user manual for the Memory QVL(Qualified Vendors Lists).
DDR3 1066/1333 heb jij nodig.

Bronnen:



 
En als ik het goed lees maximaal 16 GB? En mag dat verdeeld worden over 2 of over 4 geheugenbankjes?
 
Max. 4GB per slot en als je dual-channel wil gebruiken = dubbele bandbreedte, goed voor videobewerking, schaf 2 dezelfde setjes aan.
 
nou zal verdubbeling van het geheugen niet het gewenst resultaat leveren, de i5 is wat ouder. een vlotte ssd brengt meer soelaas. * gb is meer dan zat voor fotobewerking. ssd schijf en een vlotte videokaart, of een upgrade naar een nieuw bordje met proc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan