• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Welk soort laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

xXxAtreyuCorexXx

Nieuw lid
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
21
Waarderingsscore
0
Mijn zus is op zoek naar een nieuwe laptop, ze wilt eentje van de Aldi kopen voor 400 euro, maar dat vind ik niet zo'n goed idee.
Nu zei ik haar om de Toshiba Satellite L550-13K voor zo'n 700 euro te kopen.

Graag zou ik jullie mening hierover hebben. Onderaan dit bericht heb ik even haar eisen opgesomd.

- Niet te zwaar (tot 2,5 kilo liefst)
- Groot scherm (zo'n 17 inch)
- Snel (internet, tekstbestanden, video)
- Azerty toetsenbord met numeriek keypad
- 4 USB-poorten
- Grote van de harde schijf maakt niet zoveel uit vermits ze toch alles op de externe schijf zet, maar ik dacht wel om toch zo'n 4Gb Intern ram geheugen te nemen om snel opdrachten uit te voeren.
- Niet meer als 700 euro
- Lange levensduur van accu is ook wel leuke bonus!

Het is de bedoeling dat vooral de laptop gebruikt voor school/werk, dat houdt in grote tekstbestanden kunnen schrijven, video's bekijken/maken, internet
Voor de rest moeten er geen extra gadgets opzetten zoals camera, blu-ray, dvd-brander, bluetooth etc. want dat gebruikt ze toch nooit.

En dan nog een laatste vraagje, wat denken jullie van een ingebouwd 3G modem? Snel downloaden is ook wel een must (grote bestanden van blackboard van school etc.) Ze heeft geen zin om daar een uur op te wachten...
 
Hmm, nogal wat eisen.

Een notebook met 17" scherm is behoorlijk zwaar, dus lastiger mee te slepen.
Bovendien staat het grote scherm ook voor behoorlijk wat energieverbruik!

En een modem - die heb je nodig indien je alleen via een telefoonlijn het internet op kan!

De snelheid waarmee jouw zus op haar school bestanden kan downloaden, is afhankelijk van de snelheid van het draadloze schoolnetwerk!
Apropos, in verband hiermee is een grote HD toch wel voordeliger!

Een ander lid, heeft dit botebook gevonden: http://www.laptopshop.nl/product/80744/msi-ex627-408nl-windows-7.html
 
Je kan best veel goedkoper uitkomen bijv voor 400/500 euro heb je ook wel een redelijke laptop. voor die eisen..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan