• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Welke account voor de website?

Voor zover mij bekend niet zolang die hosting betaald wordt. Maar ik heb verder geen inzicht in wat jullie precies hebben.
Als je het 100% zeker wilt weten kun je altijd even een mailtje naar support van hun sturen.

Ik ben op chat gweest na inloggen, de buur is gaan slapen.

Bijlagen

• Schermafbeelding 2024-11-18 003743.png
    Schermafbeelding 2024-11-18 003743.png
    93 KB · Weergaven: 11
  • Schermafbeelding 2024-11-18 002158.png
    Schermafbeelding 2024-11-18 002158.png
    75,8 KB · Weergaven: 11
Mooizo. Het was te verwachten als je een van die "plans" had wat er onder stond. Welke je precies had kon ik niet precies zien/weten. Maar nu heb je in elk geval 100% zekerheid. Netjes!

Vandaag opnieuw op Nederlandstalige chat geweest. Iemand heeft de plug-in " website builder premium " gebruikt. Dat is vorig jaar gefactureerd geweest. Dat is normaal, maar de eigenaresse weet dit alles nog niet. Straks is ze bij mij thuis en ga ik haar confronteren.
Ze klaagt al lang dat ze geen steun, niet de minste interesse krijgt van haar familie. Haar man, dochter, zoon, geen idee maar die hoek maakt kosten en doet dan of de neus bloed.
Ook met updates gespeld waardoor de site plots raar deed, dat heeft ze gisteren wel verteld.
Ze klaagde ook dat er niets gerefund wordt, dit komt omdat de plug-in pas in juli, op het laatste moment verwijderd werd. Dus de persoon heeft dit niet onmiddellijk gedaan. Waarschijnlijk om stokken in de wielen te steken want ze hebben dat winkeltje dat weinig opbrengt liever weg volgens mij.

Nu zijn er, als de buur nog wil na dit alles twee voorwaarden om verder te werken.
Een nieuw paswoord, en niemand logt nog in bij one.com want zodra wij een onbekend ip adres zien verschijnen stoppen we onmiddellijk alle activiteiten.
En twee staps verificatie zodat we weten wanneer ze opzettelijk onze afspraken geschonden heeft om iemand toegang te verlenen tot haar website.
Stopt het verhaal nu al?

Oh lekker is dat dan.
Ik ben het helemaal eens met je voorwaarden, niemand er nog in en nieuwe wachtwoorden anders blijft het een zootje.
En ik zou echt afstappen van die website builder en zorgen dat het op normale wijze kan zodat men evt. kan verhuizen van hoster indien nodig.

Wel, dat is nu het plan. Wij mogen begin volgend jaar "from scratch" een website bouwen.
Nu stellen zich twee vragen.
Om de kleine experimentjes ongedaan te maken willen we de dagelijkse back-up gebruiken.
Is het voldoende om de back-up van een paar dagen terug te gebruiken, hoe doe je dat juist?
Terwijl wij op de nieuwe locatie wat hebben opgekuist heeft de buur de dagelijkse back-up' al terug gevonden bij one.com.
Hoe plaats je die juist terug?

Tweede vraag.
De nieuwe website moet dezelfde naam hebben.
Kunnen we een website opzetten zonder naam, of een voorlopige naam?
Om daarna de domein naam aan te passen zodra die online komt, en hoe zet je de inhoud (alle producten) van de huidige site makkelijkst over naar een nieuwe lege website?
Dat moeten we nog uitzoeken maar we hebben nog enkele maanden de tijd om dat uit te docteren.
Kan je eens toelichten wat je juist bedoelt met die normale wijze?

De site is bewerkt, geen backup meer nodig.
Alleen graag nog info om een nieuwe site te maken, maar dat kan eventueel in een volgende topic.
De site is nu naar wens van de winkelierster.
Jammer dat ze voor een half jaar geen betaling meer wenst te doen voor de betaalfunctie en beveiliging daar van.
Eerst de verhuis, vandaag zijn wij een en ander gaan verhuizen. De rommel van de verhuurder bleef daar maar staan ...
Later een site ontwerpen op een manier dat wisselen van hoster makkelijker is. Maar daarvan zijn al topic bechikbaar mag ik hopen. Vandaag zoek ik dat niet meer uit, ik ga nog even genieten van de avond en morgen is er weer een dag. Bedankt aan de mensen die mij steunden in mijn eerste stapjes wat website dingen betreft want hier was ik volkomen leek in.
Hopelijk ben ik inmiddels al beginner.

Even puntsgewijs antwoorden.
1.) Een backup zou ik regelmatig maken. Experimenteren zou ik lekker thuis doen of op een ander accountje of subdomein. Of een backup maken, dan experimenteren en dan de backup terug zetten eventueel die voordien gemaakt is.

2.) Je zou een website kunnen opzetten onder een voorlopige naam. Of zoals gezegd thuis opzetten met XAMPP en dan later uploaden naar de nieuwe domeinnaam.
Het downloaden en terugzetten gaat over het algemeen het gemakkelijkst met FTP.

3.) Met "normale wijze" bedoel ik dus niet via Sitebuilder een site bouwen maar als het om Wordpress en Woocommerce gaat op normale wijze doen.
Dus zelf Wordpress uploaden en installeren en Woocommerce en dan ook zelf backups maken en indien nodig updaten. Updaten kan veelal vanuit het admin panel.
Als je dat lastig vindt kan wel handig zijn om een hoster te kiezen die iets als Softaculous heeft, want dat kan ook nog eens apart backups van alles maken.
Echter van Softaculous en Installatron is bekend dat er wel eens iets fout kan gaan. Dan moet je het toch handmatig oplossen. Dan moet je ook weten waar je mee bezig bent. En dat leer je het beste door gewoon zelf te installeren en configureren.
Neem anders ergens een goedkoop webhosting accountje met een of andere domeinnaam. Er zijn wel wat hosters waar je voor 1 jaar een .nl domeinnaam voor heel goedkoop ook erbij krijgt. Ideaal om mee te oefenen.

4.) Verhuizen van hoster is een verhaal apart, daarvan is volgens mij geen apart topic beschikbaar. Nadeel van one.com is dat die geen bekend panel gebruikt zoals Directadmin of cPanel of Plesk. Dat maakt verhuizen en stukje omslachtiger en tijdrovender. Want je moet dan eerst alles naar je eigen pc downloaden (zou ik sowieso doen als backup) en daarna dus weer alles uploaden naar de nieuwe hoster.

5.) Beginner is iedereen ooit geweest, dus dat is geen schande, we hebben het allemaal ooit een keer moeten leren en niemand is alwetend. Men blijft zijn hele leven bij leren, is het niet over het een dan wel over iets anders.
Dus je kunt rustig een nieuw topic starten over verhuizen of wat dan ook als dat aan de orde komt.

@Oesje_

Kun jij ophouden met reageren in dit topic?

Jij geeft zelf aan dat jou dat ook gevraagd was, maar jij blijft maar doorgaan.
Dit heb jij zelf zegt ->
Je had me gevraagd om me niet meer in het topic te mengen , maar toch even dit .

Ook zijn er al twee meldingen gedaan over jou onzinnige reactie, dus hou er mee op.

Kan de companion app geïnstalleerd worden op meerdere apparaten? Het paswoord kan te veel gedeeld worden, maar de dubbele verificatie zou maar op 1 apparaat mogen komen.

Sorry, ik ben niet bekend met een companion app behalve voor de xbox.
Normaliter is 2FA inderdaad maar op 1 apparaat of het kan per mail. Als je 2FA via mail kunt instellen zou dat wel door meerdere mensen benaderbaar zijn.

@Aarie25 of @Enigma147 of iemand anders, een van jullie meer bekend met die companion app?

Nou ja, maakt weinig uit. Begin van het komende jaar maken we een nieuwe site en de hosting moeten we nog kiezen. Het enige wat vast staat zijn de site en Mollie voor de payment methode.
Dus als er suggestie zijn van hosting waar de beveiliging fatsoenlijk is, zeer welkom.
We zijn volop bezig met opruimen op de nieuwe locatie voor de shop nu, daarna gaan we op zoek voor de digitale kant.
Om een goede keuze te maken kan je niet snel genoeg beginnen zoeken denk ik.

Tja beveiliging moet je sowieso zelf eigenlijk voor zorgen. Maar een eenvoudig algemeen gebruikt controlepaneel (zoals Directadmin en cPanel) en automatische backups is wel handig en evt. SSH toegang als je daarmee overweg kunt.
Partijen als Vimexx en Antagonist zijn wel goede hosters, maar er zijn er veel meer die best goed zijn.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan