Even puntsgewijs antwoorden.
1.) Een backup zou ik regelmatig maken. Experimenteren zou ik lekker thuis doen of op een ander accountje of subdomein. Of een backup maken, dan experimenteren en dan de backup terug zetten eventueel die voordien gemaakt is.
2.) Je zou een website kunnen opzetten onder een voorlopige naam. Of zoals gezegd thuis opzetten met XAMPP en dan later uploaden naar de nieuwe domeinnaam.
Het downloaden en terugzetten gaat over het algemeen het gemakkelijkst met FTP.
Upload en publiceer uw website eenvoudig met FTP of File Manager op uw webruimte bij one.com
www.one.com
3.) Met "normale wijze" bedoel ik dus niet via Sitebuilder een site bouwen maar als het om Wordpress en Woocommerce gaat op normale wijze doen.
Dus zelf Wordpress uploaden en installeren en Woocommerce en dan ook zelf backups maken en indien nodig updaten. Updaten kan veelal vanuit het admin panel.
Als je dat lastig vindt kan wel handig zijn om een hoster te kiezen die iets als Softaculous heeft, want dat kan ook nog eens apart backups van alles maken.
Echter van Softaculous en Installatron is bekend dat er wel eens iets fout kan gaan. Dan moet je het toch handmatig oplossen. Dan moet je ook weten waar je mee bezig bent. En dat leer je het beste door gewoon zelf te installeren en configureren.
Neem anders ergens een goedkoop webhosting accountje met een of andere domeinnaam. Er zijn wel wat hosters waar je voor 1 jaar een .nl domeinnaam voor heel goedkoop ook erbij krijgt. Ideaal om mee te oefenen.
4.) Verhuizen van hoster is een verhaal apart, daarvan is volgens mij geen apart topic beschikbaar. Nadeel van one.com is dat die geen bekend panel gebruikt zoals Directadmin of cPanel of Plesk. Dat maakt verhuizen en stukje omslachtiger en tijdrovender. Want je moet dan eerst alles naar je eigen pc downloaden (zou ik sowieso doen als backup) en daarna dus weer alles uploaden naar de nieuwe hoster.
5.) Beginner is iedereen ooit geweest, dus dat is geen schande, we hebben het allemaal ooit een keer moeten leren en niemand is alwetend. Men blijft zijn hele leven bij leren, is het niet over het een dan wel over iets anders.
Dus je kunt rustig een nieuw topic starten over verhuizen of wat dan ook als dat aan de orde komt.