• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Welke antivirus?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Interessant, die sandbox-functie. Zijn er hier al mensen die daar ervaring mee hebben?
 
Maar dat is ook een beetje wat ik bedoel: als je naar de test kijkt is eigenlijk alles wel goed, dus maakt het m.i. niet zoveel uit wat je neemt. Wat me b.v. ergerde bij Avast waren die stomme pop-upjes die zomaar ongevraagd opdoken. Natuurlijk: freeware, dat begrijp ik, maar als het te vaak gebeurt gaat het toch vervelen.
 
@Sjobyl - gratis antivirusprodukten willen maar wat graag bereiken, dat je uiteindelijk voor de betaalde versie gaat en zo verlost wordt van ongevraagde popups.

Indien jij Defender conform de drie mogelijkheden update, dan ben je echt goed beveiligd.

Desnoods controleer je dat door wekelijks te scannen met de gratis versie van MBAM.
 
Zo veel mensen zo veel zinnen. Daarom bestaan al die AV makers immers nog steeds.
Ik gebruik nog steeds Kaspersky free (samen met Malwarebytes Premium). Vraag is alleen of de de Russen iets van mij willen. Je krijgt tegenwoordig immers niets meer voor niets.
Hier een artikel over Windows Defender, samen met Malwarebytes.
https://www.howtogeek.com/225385/what’s-the-best-antivirus-for-windows-10-is-windows-defender-good-enough/

Hier over de risico's van het gebruik van Kaspersky:
De overheid stopt met antivirussoftware van het Russische Kaspersky Lab uit angst voor spionage

Enige nadeel van Defender lijkt mij het (opvallend) hoge aantal fals positives.
Comparison | AV-Comparatives
Ik wil niet te veel meldingen die mij vertellen dat er weer een virus is geneutraliseerd.
Maar het zou best wel eens kunnen dat ik overstap.
 
Laatst bewerkt:
Maar dat is ook een beetje wat ik bedoel: als je naar de test kijkt is eigenlijk alles wel goed, dus maakt het m.i. niet zoveel uit wat je neemt. Wat me b.v. ergerde bij Avast waren die stomme pop-upjes die zomaar ongevraagd opdoken. Natuurlijk: freeware, dat begrijp ik, maar als het te vaak gebeurt gaat het toch vervelen.

Ja dat is nu eenmaal het nadeel van gratis.
Dat kun je ook goed zien bij de Android anti virus apps.
Die waren eerder bijna allemaal zonder reclame en nu allemaal met reclame.
Ook wel logisch het geld moet ergens vandaan komen.
 
@Veng: de VS is begonnen Kasperksky uit alle overheids bureaux te bannen.
Alles is gebaseerd op de aanname dat Kaspersky zou spioneren voor de Russische regering en het heeft alles te maken met Russiabashing.
Verder moet nog steeds het eerste bewijs worden geleverd dat, Kaspersky spionneert!
 
Zolang er alternatieven zijn is het ook immers onnodig risico met producenten te nemen. Iets vergelijkbaars gebeurt nu met Huawei. Maar natuurlijk zit er ook politiek achter.
 
@Veng - puur politiek natuurlijk.

Zo heeft China ondertussen de verkoop van iPhones in China verboden als antwoord op de problemen die de VS veroorzaakt voor Huawei.
 
Vraag mij af of er in 'middenmoot' wel zulke grote verschillen in antivirusprogjes zitten.

Wat de toppers betreft : de afgelopen 5 tot 10 jaar waren er drie namen die keer op keer op keer erg goed tot uitstekend uit de bus kwamen:

Op alfabetische volgorde en NIET de mogelijk beste als 1e of laatste :

Bitdefender,
Bullguard,
Kaspersky.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan