• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Vraag Welke beveiligingsupdate van windows iso.

Vraag

ShadyAngel

Vaak hier
Lid geworden
10 sep 2018
Waarderingsscore
100
Is er een manier om te achterhalen welke (beveiligings)updates updates een specifieke windows ISO bevat?
Onder eigenschappen kan ik alleen de aanmaakdatum van de ISO zien.

Waarom deze vraag, eenmaal de iso is geïnstalleerd en je gaat naar naar -> Instellingen -> Windows Update, doet Windows dit automatisch.

Omdat ik net ergens las een bepaalde versie(update) niet te gebruiken wegens bepaalde problemen en die niet te gebruiken.
Maar aan ISO kan je toch niet zien van welke datum die is, alle mappen en bestanden hebben de aanmaakdatum van de download.

Ik kan jou geen raad geven @ShadyAngel , ik heb Windows 11 met de laatste updates en ik heb geen problemen. Wat ik wel gehoord heb is dat Microsoft ondersteuning stopt voor Windows 11 die niet geschikt waren voor laptopts, pc's die daar niet voor geschikt waren.

Ik heb geen problemen hoor, was maar een vraag.
Mijn pc's zijn allemaal geschikt voor windows 11 (i9 van 12, 13 en 14e gen).

Is er een manier om te achterhalen welke (beveiligings)updates updates een specifieke windows ISO bevat?
Onder eigenschappen kan ik alleen de aanmaakdatum van de ISO zien.
Helaas voor jou dat Heidoc niet meer werkt, want daar kon je zelf kiezen welke versie jij als iso ophaalde. Die was dan gelijk bijgewerkt.

Nu krijg je meestal een oudere iso en die moet je dan zelf laten bijwerken.

Tot nu toe heb ik nog nooit updateproblemen gehad. Het artikel waarnaar ik verwijs vermeldde echter specifiek dat je een ISO met de laatste bijgewerkte versie (beveiligingsupdates van jan 2025 moest hebben om dat probleem niet te hebben met bepaalde pc's.
Voor zover ik nu heb opgemerkt is dat alle ISO (althans die van Microsoft) altijd al een paar maanden oud zijn.

Voor zover ik nu heb opgemerkt is dat alle ISO (althans die van Microsoft) altijd al een paar maanden oud zijn.
Klopt dit heb ik zelf ook vaker ervaren, maar dat was voor mij geen probleem.

Ik weet niet of er iemand anders hier een andere optie dan Heidoc weet.
Want dat zou precies zijn wat jij zoekt.

Is geen probleem hoor. Het is maar een weetje in geval van. En tegelijk weer wat bijgeleerd.
Na enig zoekwerk dit gevonden, het gaat ongeveer om dit probleem :
Dit is niet exact hetzelfde artikel maar wel het probleem, het eerdere artikel dat ik las vermeldde wel een ISO te gebruiken die die beveilingsupdates al bevat. En die kan je dus niet vinden. Mijn huidige windows setup dateert van november 23 maar heeft tot nu toe nog geen update-problemen gehad. 4 andere ook niet maar die setups zijn van latere datums.
Mijn eerste pc dateert al van 1990 maar ik kom nog altijd veel te weten. Iets interessant maak ik een handleiding van voor in de collectie. En af en toe komt het toch van pas.

Ja helaas doet Microsoft er alles aan om mensen tegen te houden te laten upgraden naar een volledige Windows 11.

Maar toen ik jou link las, dacht ik gelijk aan Windows update catalog, waar je dan zelf de updates kunt vinden.

Daarna las ik deze regel uit jou link.
Microsoft raadt op dit moment af om de Windows-updates van oktober en november manueel te installeren

Dus weet ik niet of dit zonder problemen werkt, ze zouden aan een oplossing werken, maar of dat ook gebeurd.....

Hopelijk is het nooit nodig. Ik heb altijd wel enkele backups achter de hand, ook een basisbackup van windows, maar die zou in dit geval niet werken en telkens opnieuw een basisbackup maken is te veel gedoe omdat ik dan eerst en werkende moet verwijderen.

Ja dat snap ik.
Hopelijk komt Microsoft terug op het gebruiken van Windows 11 voor meer mensen.

Ik heb laatst nog de iso voor Windows 11 van de site gehaald om een reparatie installatie uit te voeren.
Ik had aangevinkt dat de updates opgehaald dienden te worden.
Dat liep vast echt uren aan laten staan
Toen de installatie afgebroken en vervolgens liep het opruimen vast.
Hierna de pc opnieuw gestart, nieuwe poging zonder updates gelijk te downloaden. En het ging gelukkig goed. Toen het klaar was de laatste cumulatieve update en een paar andere binnengehaald van januari.

Ineens schiet me dit te binnen?

Of daar nieuwere iso te vinden zijn?

Ik had aangevinkt dat de updates opgehaald dienden te worden.
Was ik ook achter gekomen dat je dat niet moet doen, vooral niet als je de Rufus methode gebruikt voor niet geschikte hardware.

Bij mij was het op een wel ondersteunde pc.
Dus schijnbaar werkt dat niet goed, met die updates.
Daarom is het jammer dat Heidoc niet meer werkt.
Kon je zonder problemen de laatste bijgewerkte iso ophalen.
Meerdere computers mee bijgewerkt.

@Roxmarie
ja, en dat is het geheim
Bij mij was het op een wel ondersteunde pc.
Microsoft houdt dat tegen als je pc niet geschikt is voor Windows 11

Mijn oude pc met 6th gen Intel heeft ook nog updates gekregen, echter de update naar windows 24H2 moest wel handmatig gebeuren. andere updates verlopen wel nog automatisch.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan