• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Welke netwerk-adaper moet ik uitkiezen om in te stellen als Static-IP ?? (Win7Pro)

Status
Niet open voor verdere reacties.

daan69

Junior lid
Lid geworden
16 dec 2018
Berichten
36
Waarderingsscore
2
Welke adapter kiezen voor Static IP als ook VPN is geinstalleerd ??
Ik wil namelijk alles over VPN gaan doen.

Ik probeer een paar dingen tegelijk te doen. (windows 7 Pro)
a) VPN installeren. (Is Gelukt, TAP adapter is toegevoegd)
b) Port Forwading (Denk dat het me wel lukt op de router in te stellen)
c) Maken van Static IP Adres. (welke adapter moet ik daarvoor uitkiezen om aan te passen ??)
Ik ben te weten gekomen dat ik in mijn geval een Static IP Adres nodig heb bij Portforwarding.

A en B gaat nog wel, maar van C wordt ik niet goed, erger me gek.
Heb heel wat uitgezocht en gelezen, zoveel dat je het ook weer door elkaar gooit.
Ook weer wat geprobeerd hier en daar.
Maar ik wil ook weer niet van alles doen waardoor het een zooitje gaat worden.
Het liefst houd ik het simpel en overzichtelijk, wat niet te koste gaat van beveiliging.
Ben een beetje bang om wat te klooien, vervolgens iets ineens voor elkaar te hebben, maar van de andere kant het zo gedaan te hebben dat de beveiliging tekort schiet, of dat ik die omzeild heb met mijn stomme kop, en zo toch weer risico loop van meekijkers waaronder de ISP bijvoorbeeld.

Het gaat dus over C.
ik zie heel wat filmpjes en handleidingen om in Windows 7 een Static IP Adres in te stellen.
Maar ik heb een VPN geinstalleerd, dus staat er een adapter meer in het netwerk centrum.
Dus nou zit ik een beetje met "welke van de twee".

d) Originele adapter moederbord = Intel Gigabit 82579LM.
e) Extra geinstalleerde VPN adapter dat zich "TAP" noemt.
Het rare is dat bij D alle gegevens via "IPCONFIG" zijn op te vragen.
Maar bij E blijft het leeg achter de Standard Gateway.

Welke moet ik nou kiezen ?
 
Laatst bewerkt:
Nog korter samengevat: Welke Netwerk Adapter moet ik voor een Static IP kiezen als er ook een TAP(VPN) Adapter geinstalleerd is.

Moet ik de originele van het moederbord dan maar instellen als Static IP ?
Of moet ik de nieuwe geinstalleerde TAP Adapter van de VPN installen als Static IP ?

Ik weet niet eens met welke het kan.
 
Ik heb heel wat gegoogled over een Static-IP voor Windows 7 Pro.
Wat ik steeds tegenkom is dat men het altijd heeft over de origenele netwerk adapter die met win7 geinstalleerd is.

Maar ik heb er twee.
A) Originele Intel Gigabit 82579LM op het moederbord. (Geinstalleerd bij install van Win7)
B) Extra geinstalleerde VPN adapter dat zich "TAP" noemt.

Ik wil alles over een VPN gaan doen.
Maar welke moet ik nou kiezen om als een Static-IP in te stellen ??

(trouwens ik heb een static-ip nodig vanwege port forwarding)
 
Laatst bewerkt:
Ik zit hier verkeerd zie ik.
oopsie, moet bij netwerk zijn.
o_Oo_Oo_O
 
Vraag de volgende keer aan een mod of jouw verkeerd geposte topic verplaatst kan worden, een tweede ebricht aan maken over het zelfde probleem zorgt enerzijds voor extra werk en is anderzijds niet gewenst.

Ik heb jouw beide topics inmiddels samengevoegd.
 
Wat ik steeds tegenkom is dat men het altijd heeft over de origenele netwerk adapter die met win7 geinstalleerd is.

Maar ik heb er twee.
A) Originele Intel Gigabit 82579LM op het moederbord. (Geinstalleerd bij install van Win7)

Dan moet je dus voor de Intel kiezen.
Maar als je weet hoe je dit weer kunt aanpassen is dat toch geen probleem, want mocht het niet werken, wat ik niet verwacht.
Kun de voor de vpn adapter kiezen.
Je moet gewoon testen wat het beste werkt voor jou.
 
ok, maar omzeil je daar niet een eenofandere beveiliging mee, of loop je daar niet het gevaar mee dat je iets anders creëerd waardoor men kan mee kijken, of zelfs hacken ??
 
Als de vpn goed werkt zou dat zichtbaar moeten zijn als jij alles hebt geinstalleerd.
Welke vpn gebruik jij?
 
hmm daar staat in het algemeen iets over port forwarding.
Beter is het om een site met een handleiding te zoeken die specifiek over jou type router spreekt.
Op de site van Nord.VPN staat niks over Static IP.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je bijv. met uTorrent een Static IP moest hebben, misschien is dat met meer dingen zo ??

Maar ik zal proberen De originele geinstalleerde adater (Intel Gigabit 82579LM op het moederbord ) in te stellen als Static IP, en dan eens kijken hoe dat gaat.
Als dat lukt, kan ik dan de uPNP uit zetten ??
 
Als er bij Nordvpn er niet over wordt gesproken mag je er van uit gaan dat het niet nodig is. Ja uPnp kun je beter altijd uitzetten, als die al aanstaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan