• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Welke netwerkkabel heb ik nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.
wat zeg je ..zeker kan men een 30m cat6 kabel aankopen ...zie hier eens en dat voor 14€ verzend kosten inbegrepen .. en hier bij allekabels.nl ook dus enkel iets van 18€

*deze trek jij gemakkelijk door een buis van 1/2" wel effe de stekker afplakken zodat het klipje niet afbreekt ...heb ik zelf hier ook gedaan maar de mijne ligt grotendeels in de kruipkelder en dan nog 10 cm onder het zand .
 
Laatst bewerkt:
@Emi

Hij wil wel een kabel hebben die voor buiten is geschikt.
Die heb ik nog niet kant en klaar gevonden.
 
indien men deze cat6 kabel in een wachtbuis steekt die geschikt is voor buiten dan is deze kabel best geschikt ... ik zei eerder dat de mijne in de kruipkelder ligt ...wel dit is voor een deel ...de overige 16m zit in de zelfde grijze wachtbuis maar gaat dus naar buiten toe ..
 
Oké dan zou hij dat nog kunnen gebruiken, zal goedkoper zijn dat een hele rol en tang moeten kopen.
 
Een utp kabel maken is niet zo moeilijk en daarvoor hoef je zelfs geen dure tang aan te schaffen, belangrijk is dat bij het insteken van de kabeltjes in de connector deze op de goeie plaats zitten (juiste volgorde) daarom connectoren aanschaffen waarbij een geleidingsstukje zit zodat je eerst de kabeltjes kunt goed positioneren voor je dit in de connector schuift.
 
De eerdere deal voor tweedehands UTP kabel aan te kopen is niet doorgegaan. Wat ik ondertussen wel geleerd heb is een kabel voor buitengebruik een goede afscherming moet hebben (S/FTP) en dat de betere ook een volle koperen kern bevat (geen CCA). Heb deze kabel (naar mijn mening goedkoop) gevonden bij Alternate.be (Goobay kabel) In vergelijking voor diezelfde kabel is dit een derde van de prijs!
Betreft die tang heb ik al YouTube filmpjes zien passeren van een bepaalde tang waarbij niet al de aders in de contacten waren geperst. Dus daarbij heb ik een beetje argwaan bij de "goedkopere" tangen maar ja wat is goed en minder goed en wat is goedkoop en minder goedkoop? Een professionele tang zoals EZ-RJ PRO kost al gauw bijna 140€ en dit is mij net iets te veel voor die enkele connectoren die ik zou plaatsen. Wordt nog opzoekwerk mij dunkt. Bedankt voor alle informatie die ik van jullie al heb verkregen.
 
Het lijkt mij toch dat bepaalde goedkopere tangen ook moeten werken.
Maar je kunt altijd kijken of er reviews van bepaalde merken en type tangen te vinden zijn.
Want ik geloof niet dat een tang van 140 alleen goed werkt.
 
Denk ik ook aarie, zal dus grondig opzoeken, zal wel lukken. Bedankt voor de toelichting hoor.
 
je zei
Betreft die tang heb ik al YouTube filmpjes zien passeren van een bepaalde tang waarbij niet al de aders in de contacten waren geperst.
wel ik heb me zo een tang destijds aangekocht in de lidl voor amper 25€ deze deed het gewoon en is nog steeds te gebruiken ..
het ligt aan de tijd die men besteed om de kleuren goed te leggen ....
*ik deed het vervolgens zo ..
ik legde de kleuren goed maar voor dat ik deze dan in de stekkers schoof liet ik er eerst een druppeltje secondenlijm op deze goed gelegde kabeltjes vallen ..en wachte ik tot deze uitgehard was voordat ik deze dus in de connectoren schoof ...heb hier al meerdere kabels dienen aan te maken en heb er nooit eenzelfde kabel opnieuw moeten doen .
 
Die aanbieding van AlleKabels lijkt mij uitstekend. Heb in het verleden eindeloos gehannest met verkeerde tangen, clipjes en goede volgorde van de kabeltjes. Persoonlijk gebruik ik het liefst de doorzichtige plastic klipjes (koop meteen een zakje van 10 of zo, er gaat nogal eens wat mis...) en zorg dat de kabelomhulling goed ingeschoven is, zodat het niet kan knikken=afbreken. Die kabeltester is vrijwel onmisbaar. Plastic buizen buiten: je kan er makkelijker een bocht in/aan bevestigen.(# 29 en # 30 kwamen ongeveer tegelijk binnen)
 
Die aanbieding van AlleKabels lijkt mij uitstekend. Heb in het verleden eindeloos gehannest met verkeerde tangen, clipjes en goede volgorde van de kabeltjes. Persoonlijk gebruik ik het liefst de doorzichtige plastic klipjes (koop meteen een zakje van 10 of zo, er gaat nogal eens wat mis...) en zorg dat de kabelomhulling goed ingeschoven is, zodat het niet kan knikken=afbreken. Die kabeltester is vrijwel onmisbaar. Plastic buizen buiten: je kan er makkelijker een bocht in/aan bevestigen.(# 29 en # 30 kwamen ongeveer tegelijk binnen)
Oké Najsnarf, kun je misschien meedelen welke set u dan bedoelt, zou deze dan ook bestellen bij Allekabels (of Amazon) als ik weet dat deze bij u goed werkt dus. Mvg. Kurt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan