• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

welke nieuwe ssd in laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sneker

Junior lid
Lid geworden
14 jan 2013
Berichten
36
Waarderingsscore
2
Hallo allemaal,

Ik heb een nieuwe werkgever en kan het tekenpakket van het werk ook thuis gebruiken (Inventor 2020).
Mijn laptop heeft een ssd, maar ik wil de opslagcapaciteit uitbreiden van 256GB naar min. 500GB, en wat meer snelheid.
De laptop is een Toshiba Satellite Pro A50-C-1MQ.
Ik heb geen idee welk type ssd, 2,5" / mSATA / M.2, er in de laptop zit.

Kunnen jullie me vertellen welk type ssd ik kan plaatsen, en is er een maximale snelheid in deze laptop?

Alvast bedankt

11451

11452
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Daar zit een M.2 Sata SSD in, zie Satellite Pro A50-C-1MQ - dynabook en als je dan toch gaat uitbreiden, zou ik persoonlijk kiezen voor een betaalbare M.2 van 1Tb, zie WD Blue WDS100T2B0B - Solid state drive - 1 TB - intern - M.2 2280 - SATA 6Gb/s - Azerty

Ik denk het al gevonden te hebben, de ssd (THNSNJ256G8NY) heeft een SATA600 interface.
Dus de WD Black gaat het niet worden.
Ik denk deze te kopen: Samsung 860 EVO 500GB M.2 - Solid state drive - intern - M.2 2280 - SATA 6Gb/s -buffer: 512 MB - AES encryptie - Azerty
11454


500GB vind ik genoeg, en deze komt wat beter uit de testen.
 
Nee, alleen eentje met SATA en het AHCI protocol.
Die Samsung kan wel.

En veel sneller wordt het niet, wel hoe meer capaciteit hoe sneller.
 
Ik heb de specs van jouw notebook nader onderzocht en het is een notebook waarin of een gewone 2,5" notebook HD kan - tot 2 TB of een gewone SSD.
 
bedankt voor jullie advies 👋
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan