• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Welke videokaart zou ik best nemen voor mijn zoon zijn computer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kurveekyl

Gevestigd lid
Lid geworden
3 nov 2011
Berichten
425
Waarderingsscore
4
Heb eerder in een ander forum het probleem uitgelegd van de PC van mijn zoon en het gamen van Call Of Duty Black OPS III
Daarbij heb ik te komen achterhalen (met grote dank van Porrelaar) en via de site PC System Requirements dat de problemen liggen aan zijn te zwakke GPU. Nu krijg ik een vervangende kaart voorgeschoteld, namelijk: Nvidia GeForce GTX 760 Palit Jetstream 4GB Edition
Alleen blijkt deze kaart al verouderd en vindt ik ze niet terug bij een online handelaar!
Nu is mijn vraag, kan er mij iemand een alternatief opgeven die ik wel nog kan krijgen bij bvb. AZERTY.nl?
Bij voorbaat een grote dank,

Mvg. Kurt
 
Hoi Dave, Lange Pier.
Ja mijn budget was maximaal 200€ maar met de voorgestelde kaart van Dave zit ik er iets over, nou te overwegen misschien? Alleen nog nagaan als de voeding een 8-pins connector bevat, is een OCZ Voeding ModXStream Pro 600W, Modulair.
Bedankt in elk geval om mij te helpen,
Mvg. Kurt (en Kyllian the gamer)
 
Hoi Dave, Lange Pier.
Ja mijn budget was maximaal 200€ maar met de voorgestelde kaart van Dave zit ik er iets over, nou te overwegen misschien? Alleen nog nagaan als de voeding een 8-pins connector bevat, is een OCZ Voeding ModXStream Pro 600W, Modulair.
Bedankt in elk geval om mij te helpen,
Mvg. Kurt (en Kyllian the gamer)

200? dan zou ik 50 euro bijleggen voor een Nvidea Geforce GTX 1060. Die heb ik ook, voor 250 euro bij een winkel in de buurt opgepikt en is echt een super videokaart. Uiteraard heb je dan wel de 3gb videokaart. Maar voor Cod is dat perfect.

Zoek maar eens op: KFA2 GTX 1060 3gb. Voor iets meer heb je de 6gb als je nog beter wilt.
 
Bij MaxICT staat hij momenteel nog wat goedkoper: Inno3D GeForce GTX 1060 X2 3GB GeForce GTX 1060 3GB GDDR5 N106F-2SDN-L5GS - Max ICT
De 6Gb versie van deze kaart is enkel 'beter' als je met drie HD monitoren of twee keer 4K wil gamen. Voor één standaard HD monitor (1920*1080) zal je geen merkbaar verschil ondervinden.
Thanks Dave,
heb hier nu al een paar suggesties gekregen waarvoor dank voor iedereen, alleen zijn het andere fabrikanten, EVGA, INNO3D, ... ik neem aan dat dit niet belangrijk is of heb ik het mis Dave?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De grafische chip blijft steeds dezelfde. Het grootste verschil zit hem in de koeling en basissnelheden. Dus hoe de fabrikant de grafische chip evtl. heeft herwerkt. Bij die goedkopere kaarten is daar vaak weinig aan aangepast ten opzichte van het basismodel. Twee koelers maakt dat er minder luchtverplaatsing nodig is voor hetzelfde effect. Wat resulteert in betere efficiëntie en minder lawaai met hetzelfde stroomverbruik. Inno3D, EVGA, Palit, PNY, Gainward,... zijn maar enkele voorbeelden van de gewaardeerde basismerken in Europa. Zij geven basiskaarten vaak uit aan goede prijzen voor basisgebruik. In vergelijking met de betere merken zoals Asus, MSI, Gigabyte,... waar vaak nog extra opties en software wordt meegeleverd om kaarten handmatig nog verder bij te sturen. Overigens niet iets waar een gemiddelde gamer zich mee zal bezighouden. Met andere woorden, als die betere merken erg afwijken van de prijs, doe je met een basiskaart zeker geen slechte koop.
 
De grafische chip blijft steeds dezelfde. Het grootste verschil zit hem in de koeling en basissnelheden. Dus hoe de fabrikant de grafische chip evtl. heeft herwerkt. Bij die goedkopere kaarten is daar vaak weinig aan aangepast ten opzichte van het basismodel. Twee koelers maakt dat er minder luchtverplaatsing nodig is voor hetzelfde effect. Wat resulteert in betere efficiëntie en minder lawaai met hetzelfde stroomverbruik. Inno3D, EVGA, Palit, PNY, Gainward,... zijn maar enkele voorbeelden van de gewaardeerde basismerken in Europa. Zij geven basiskaarten vaak uit aan goede prijzen voor basisgebruik. In vergelijking met de betere merken zoals Asus, MSI, Gigabyte,... waar vaak nog extra opties en software wordt meegeleverd om kaarten handmatig nog verder bij te sturen. Overigens niet iets waar een gemiddelde gamer zich mee zal bezighouden. Met andere woorden, als die betere merken erg afwijken van de prijs, doe je met een basiskaart zeker geen slechte koop.
Man Dave, je hebt me goed vooruit geholpen. Oprechte grote dank. Kan zeker weg met uw informatie,
Met vriendelijke groeten Kurt
 
Bij MaxICT staat hij momenteel nog wat goedkoper: Inno3D GeForce GTX 1060 X2 3GB GeForce GTX 1060 3GB GDDR5 N106F-2SDN-L5GS - Max ICT
De 6Gb versie van deze kaart is enkel 'beter' als je met drie HD monitoren of twee keer 4K wil gamen. Voor één standaard HD monitor (1920*1080) zal je geen merkbaar verschil ondervinden.
Bij max ict is alles goedkoop. Maar lees de reviews over deze winkel eens. Hier moet je van je leven niets bestellen!



De enige degelijke keuze onder de € 200,- is een GTX1050ti.

CD-ROM-LAND Breda, de grootste computerspeciaalzaak van West-Brabant!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan