• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Welke win 10 staat hierop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

fredjeh

Enthousiast
Lid geworden
4 apr 2013
Berichten
2.981
Waarderingsscore
38
Heb hier een oude Hp workstation met daarop win 10 met paswoord, kan ik te weten komen welke versie erop staat, zodat ik de juiste versie installeer?
 
Zoeken, winver intrommelen.
Bij systeem en info zie je het ook.
 
rchtermuisknop op start icon dan zie je daar System staan boven Device manager als je daar op drukt vertelt je welke windows versie + build je hebt
 
Kan dit allemaal niet, staat een paswoord op!
 
maakt het uit welke versie er nu op staat dan ? installeer gewoon verse install er over heen ?
 
Als het niet de juiste versie is wordt hij niet geactiveerd, maar ben nu bezig met de pro versie, gaan zien wat het geeft.
 
Win 10 pro staat erop, maar de boel trekt op niks, er zitten namelijk 4 harde schijven in dit toestel waarvan 3 in raid.
Nu heb ik bij installatie alles van partities verwijderd bij installatie en win 10 op de grootste schijf geïnstalleerd.
Installatie verliep vlekkeloos.
Als ik naar mijn schijfbeheer kijk zie ik daar schijf c staan met 1 partitie, op de D schijf staan meerdere partitie en dan heb ik nog 2 dynamische schijven die niet toegankelijk zijn.
Hoe ga ik best te werk? enkel 1 schijf aankoppelen waarop win 10 moet komen, en de andere nadien aansluiten?
Die raid is die geconfigureerd in de bios zeker?
Dit gaat over een HP workstation XW 8600.
Graag hoor ik hoe ik te werk moet gaan, is allemaal een beetje nieuw voor mij, gewone pc met 1 of 2 schijven in, trek ik wel goed mijn plan, maar dit oud toestel (server geweest) is prima om bij te leren vind ik.
Wil dus 1 schijf met daarop mijn besturingssysteem, 2 schijven in raid 1 (data) en 1 schijf als backup schijf.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
je moet tijdens booten ctrl+i drukken op intel bord tijdens het laden van raid array die verschijnt tussen je post screen door. je zou ook eventueel voor raid 0+1 kunnen kiezen kost je wel 4 schrijven
 
Hoe ik in de raid configuratie weet weet ik, maar moet ik eerst mijn win 10 op 1 schijf installeren, en daarna de andere aansluiten en dan de raid instellen, want heb het geprobeerd met alle 4 de schijven ingeschakeld, en de installatie is goed verlopen maar bij schijfbeheer is dit ver van juist.
 
Rapid Storage geïnstalleerd?
Daarmee zou je de raid weer moeten kunnen zien.
 
Als je de schijven in een raid als aparte schijven ziet in Windows, is de juiste driver niet geladen.
 
Zal dit morgen eens installeren, hou jullie op de hoogte.
 
Maar blijf wel met de vraag zitten hoe ga je te werk vanaf het begin, zoals gevraagd in punt 7.
 
In de raid bios is er een raid array aangemaakt die dan te zien zou moeten zijn in de Intel Rapid Storage driver erop staat.
Vermoedelijk is dat de reden dat ze als dynamisch worden gezien maar je er nog niets mee kunt, ze zouden gezien moeten worden als 1 schijf.

Weet niet waarom je terug wilt naar het begin, W10 staat erop en de schijven van de raid hangen eraan.
 
soms moet je een partiie eerst amarkeren als actief in schrijfbeheer


hieronder heb je een voorbeeld dit is me eigen pc en C: is bij mij 4x ssd in raid 0 hoort hem gewoon als 1 schrijf te zien kan je mij vertellen wat er niet klopt aan je schrijfbeheer? ziet hij ze niet of .... ?
KmtgEAy.png
 
Zo ziet het er bij mij uit

5a5c933495681-schijf.jpg
 
rapid storage installeren lukt niet, "dit platform wordt niet ondersteund"
 
En in de bios en raid bios is er niets veranderd?
Er wordt daar de array weergegeven?

En welk type is het HP werkstation?
 
Is een HP xw8600 workstation, een gigant van 22 kg.
Heb alle HD losgekoppeld uitgezonderd deze waarop ik win 10 ga opzetten, is daar nu mee bezig, want zoals te zien is in schijfbeheer werden er 2 schijven gebruikt.
 
Die schijf 1 had je er ook gewoon af kunnen laten en W10 op een maagdelijke lege schijf kunnen installeren, W10 deelt hem dan zelf in.

Je krijgt nu niet meer de raid, die zul je dan opnieuw op dienen te bouwen, zit een hardware raid kaart in die zijn eigen software heeft vandaar dat die Storage Manager niet erop wil, de driver voor die kaart moet er dan eerst op.
Maar ik kan er geen W10 driver voor vinden, miss. later via apparaatbeheer en driver zoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan