• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Werken met een NAS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raini

Nieuw lid
Lid geworden
1 okt 2019
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Goedemiddag,

Ik heb een externe harde schijf waar ik zowel vanaf mijn macbook laswel vanaf de windows pc op kan wegschrijven en ook de foto's hierop kan bekijken, de schijf is van seagate.
Nu is dit maar een schijf van ca 100 euro. Als ik nu een NAS koop van bv Synology, is het ook hierop mogelijk om zowel vanaf de windows laptop, samsung tablet of Macbook foto's op te slaan en vervolgens ook weer op te halen en te bekijken?
Of geldt voor de NAS alleen windows of alleen Apple.
 
Dat is prima mogelijk. Een NAS werkt op Linux. De gemakkelijkste manier om er toegang toe te krijgen is middels de ingebouwde Samba server. Zo kun je hem vanuit de netwerkomgeving van je Windows of MAC computer gemakkelijk benaderen.
Je kunt ook een app als bijv. Plex Mediaserver er op zetten bijvoorbeeld. Het is zelfs mogelijk om hem als een soort iTunes server te gebruiken om muziek op je GSM ge beluisteren, ik noem maar iets.

Hij is dus niet aan een bepaald operating systeem gebonden.
 
Dat is zeer wel mogelijk. Bij Synology zijn zelfs apps voor alle platformen beschikbaar. Sterker nog een NAS is een kleine server die gemaakt is om centraal data op te slaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan