• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Werkgeheugen uitbreiden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

marccoef

Gevestigd lid
Lid geworden
6 sep 2008
Waarderingsscore
0
hallo,
ik heb een acer aspire T671-KB7Z
ik wil graag mijn intern geheuge uitbreiden naar 2gb ddr2

dit zit erin:
Mainboard : Acer MRS600M
Chipset : ATI Xpress 1250
Processor : Intel Pentium 4 @ 3000 MHz
Physical Memory : 1024 MB (2 x 512 DDR2-SDRAM )
Video Card : ATI Radeon Xpress 1250
Hard Disk : HDT722525DLA380 (250 GB)
DVD-Rom Drive : HL-DT-ST DVD+-RW GSA-H21N ATA Device
Monitor Type : MD41889FI - 18 inches
Network Card : Marvell Semiconductor (Was: Galileo Technology Ltd) Yukon 88E8056 PCI-E Gigabit Ethernet Controller
Operating System : Windows Vista (TM) Home Premium Home Edition 6.00.6000
DirectX : Version 10.00
Windows Performance Index : 3.7

Dit zijn mijn sloten: Klik / Klik2 ,er zitten er 2 in de zwarten sloten? naast elk zwart slot zit een blauw slot. zou ik daar dan nog een kaart ik kennen stopen?
Deze zou er in moeten: Website

Hoi marccoef

:welkom: op het nationaalcomputerforum!!

Ja die blauwe sloten kan je inderdaad ook nog gebruiken.
Maar ik zou daar als ik jou was 2x1Gb in stoppen zodat je op een totaal komt van 3Gb. Met 2Gb heb je voorlopig nog genoeg, maar je gaat al snel voelen dat je meer nodig hebt denk ik.
En zo duur is het geheugen niet meer.
Dit geheugen past bij jou:
2Gb:
http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-015386
1Gb:
http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-022428

Edit: Mja Weballey was me juist voor. Verdorie jij bent snel!! :lol:

Groetjes,

Dave

het blauwe en zwarte slot geeft aan welke twee sloten in dual channel staan.

lees hier wat dual channel inhoudt

het komt erop neer dat wanneer je twee gehuegen modules allebei indezelfde slot kleur zet dat deze dan in dual channel staan. je kan dus 2x 2reepjes in dual channel zetten.

je kan nu dus je geheugen uitbreiden door de twee oude er gewoon in de twee zwarte te laten zitten en de nieuwe in de blauwe te stoppen. als je er twee bij wilt stoppen zeg dan tegen de verkoper dat je de geheugen modules in dual channel wilt zetten. je kunt ook gewoon 1 plaatje kopen van 1gig maar het is aan te raden om gewoon 2x512 in dual channel erbij te zetten

allemaal bedankt voor de snelle reacties,
wat ik hieruit begrijp is dat ik er 2gb bij kan kopen?
en de 512's die er nu in zitten in de zwarten doen?
en de nieuwe 2x 1GB sticks in de blauwe?
dat is dus een totaal van 3 GB.
Kan dit op mijn pc?

ook nog een vraagje zit er geen liemiet op mijn pc? want op deze site begreep ik dat ik maar 2GB max kan ( onderaan )

Er kan een limiet aan zitten, maar 2GB lijkt me vrij weinig. Ik zou het even bij acer checken. Je kunt ook de gok wagen, en bij pech de 2x512 verkopen.

De chipset ondersteunt 16GB. Dus zou het een kunstmatige beperking van acer moeten zijn.
http://ati.amd.com/products/radeonxpress1250dsk/specs.html

Laatst bewerkt door een moderator:
super:wink: bedankt.
dan zou ik nu tog inplaats van 2x512, de 2x 1gb kunnen nemen?

in windows 32bit heb je ook nog eens last dat je maar max 3,12 gb werkgeheugen kan gebruiken.

je zou idd 2x 1gb kunnen doen. als ik jouw was zou ik ook gewoon eerst proberen met de 2x512 er nog gewoon in of je dan wel 3 gig krijgt.

4gig gaat alleen dan weer niet lukken met vista 32. als ie dat wilt moet ie wel vista 64bit nemen

Ohja uhm, ze werkten hoor..

haha!

/Slotjee

Lol, je bedoelt nog steeds(bijna drie jaar geleden al).

Ze zijn nu € 24.- hoeveel had je er voor betaald?

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan