• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

werkgeheugen werkt niet goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.

adpcp

Vaak hier
Lid geworden
20 feb 2008
Berichten
937
Waarderingsscore
2
Er is vermoedelijk iets van een virus o.i.d. op mijn computer geïnstalleerd, waardoor mijn computer steeds vastloopt. Het lijkt er op dat het invloed heeft op mijn werkgeheugen, want de browser werkt wel, maar gewone programma's lopen vast. En dan heb ik niet eens meerdere programma's openstaan.
 
Download
52063a40e2e64-Farbar_Recovery_Scan_Tool_canned.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden dan wel daar naar toe verplaatsen!
Opmerkingen
: Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je FRST.exe start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

FRST opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op FRST.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe of FRST64.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

FRST start op:
  • Wanneer het programma is geopend klik dan op de knop Yes bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop.
  • Aansluitend zal een logbestand - FRST.txt en Addition-txt aangemaakt worden en op het bureaublad opgeslagen worden.
  • Post de inhoud van beide logbestanden in jouw volgende bericht.
.

In geval de inhoud van een van de logs of van beide logs te groot is om te posten, kijk dan hier: Hoe een bijlage toevoegen?
 
Download
52063a40e2e64-Farbar_Recovery_Scan_Tool_canned.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden dan wel daar naar toe verplaatsen!
Opmerkingen
: Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je FRST.exe start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

FRST opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op FRST.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe of FRST64.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

FRST start op:
  • Wanneer het programma is geopend klik dan op de knop Yes bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop.
  • Aansluitend zal een logbestand - FRST.txt en Addition-txt aangemaakt worden en op het bureaublad opgeslagen worden.
  • Post de inhoud van beide logbestanden in jouw volgende bericht.
.

In geval de inhoud van een van de logs of van beide logs te groot is om te posten, kijk dan hier: Hoe een bijlage toevoegen?
 

Bijlagen

  • FRST.txt
    42,6 KB · Weergaven: 20
  • Addition.txt
    45,2 KB · Weergaven: 18
Graag niet meer Quoten.

Waarschuwing: onderstaande bewerking is enkel voor deze computer bedoeld, het toepassen hiervan in een andere computer kan tot schade in Windows leiden.


We gaan
51a5c8edc4692-icon1337952077.png


Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.

Open een nieuw kladblok (of anders: notepad) bestand, via "Start\Alle programma’s\Bureau-accessoires\Kladblok (of Notepad)".
Kopieer en plak de tekst in het code-venster in het lege kladblokvenster.

Code:
start

CreateRestorePoint:
EmptyTemp:
CloseProcesses:

HKU\S-1-5-21-2366082-2973050859-2431488132-1001\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = hxxp://ziggo.nl/
Explorer\Main,Default_Page_URL = hxxp://acer13.msn.com/?pc=ACJB
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-2366082-2973050859-2431488132-1001 -> DefaultScope {BF31D731-5A30-4352-AB52-2C23212AD784} URL =
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-2366082-2973050859-2431488132-1001 -> {BF31D731-5A30-4352-AB52-2C23212AD784} URL =
BHO: ExplorerBHO Class -> {449D0D6E-2412-4E61-B68F-1CB625CD9E52} -> C:\Program Files\Classic Shell\ClassicExplorer64.dll [2016-07-30] (IvoSoft)
BHO-x32: ClassicIEBHO Class -> {EA801577-E6AD-4BD5-8F71-4BE0154331A4} -> C:\Program Files\Classic Shell\ClassicIEDLL_32.dll [2016-07-30] (IvoSoft)
Toolbar: HKLM - Classic Explorer Bar - {553891B7-A0D5-4526-BE18-D3CE461D6310} - C:\Program Files\Classic Shell\ClassicExplorer64.dll [2016-07-30] (IvoSoft)
S3 mfeapfk; system32\drivers\mfeapfk.sys [X]
S3 mfeavfk; system32\drivers\mfeavfk.sys [X]
S0 mfeelamk; system32\drivers\mfeelamk.sys [X]
S3 mfefirek; system32\drivers\mfefirek.sys [X]
S0 mfehidk; system32\drivers\mfehidk.sys [X]
S0 mfewfpk; system32\drivers\mfewfpk.sys [X]

cmd: ipconfig /flushdns
cmd: netsh winsock reset
end

Sla nu dit kladblokbestand in de dezelfde locatie waar ook FRST.exe aanwezig is op als Fixlist.txt

Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) met de fixlist.txt gebruiken
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Als het programma wordt gestart, klik dan op Ja in de popup.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand - Fixlog.txt - in dezelfde locatie aangemaakt van waaruit FRST.exe is gestart.
  • Post de inhoud van dit logbestand in jouw volgende bericht.
 
Fix resultaat van Farbar Recovery Scan Tool (x64) Versie: 24-09-2017
Gestart door Ad1 (25-09-2017 15:37:45) Run:6
Gestart vanaf C:\Users\Startklaar\Desktop
Geladen Profielen: Ad1 (Beschikbare Profielen: Ad1 & Jo & Administrator)
Boot Modus: Normal
==============================================

fixlist inhoud:
*****************
start

CreateRestorePoint:
EmptyTemp:
CloseProcesses:

HKU\S-1-5-21-2366082-2973050859-2431488132-1001\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = hxxp://ziggo.nl/
Explorer\Main,Default_Page_URL = hxxp://acer13.msn.com/?pc=ACJB
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-2366082-2973050859-2431488132-1001 -> DefaultScope {BF31D731-5A30-4352-AB52-2C23212AD784} URL =
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-2366082-2973050859-2431488132-1001 -> {BF31D731-5A30-4352-AB52-2C23212AD784} URL =
BHO: ExplorerBHO Class -> {449D0D6E-2412-4E61-B68F-1CB625CD9E52} -> C:\Program Files\Classic Shell\ClassicExplorer64.dll [2016-07-30] (IvoSoft)
BHO-x32: ClassicIEBHO Class -> {EA801577-E6AD-4BD5-8F71-4BE0154331A4} -> C:\Program Files\Classic Shell\ClassicIEDLL_32.dll [2016-07-30] (IvoSoft)
Toolbar: HKLM - Classic Explorer Bar - {553891B7-A0D5-4526-BE18-D3CE461D6310} - C:\Program Files\Classic Shell\ClassicExplorer64.dll [2016-07-30] (IvoSoft)
S3 mfeapfk; system32\drivers\mfeapfk.sys [X]
S3 mfeavfk; system32\drivers\mfeavfk.sys [X]
S0 mfeelamk; system32\drivers\mfeelamk.sys [X]
S3 mfefirek; system32\drivers\mfefirek.sys [X]
S0 mfehidk; system32\drivers\mfehidk.sys [X]
S0 mfewfpk; system32\drivers\mfewfpk.sys [X]

cmd: ipconfig /flushdns
cmd: netsh winsock reset
end


*****************

Herstelpunt is succesvol gemaakt.
Proces succesvol afgesloten.
HKU\S-1-5-21-2366082-2973050859-2431488132-1001\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main\\Start Page => waarde met succes hersteld
Explorer\Main,Default_Page_URL = hxxp://acer13.msn.com/?pc=ACJB => Fout: Geen automatische fix gevonden voor dit item.
 
Graag nogmaals de complete inhoud van het log kopiëren en in jouw volgende antwoord posten.
Het is namelijk niet compleet gepost.
 
Fix resultaat van Farbar Recovery Scan Tool (x64) Versie: 24-09-2017
Gestart door Ad1 (25-09-2017 15:37:45) Run:6
Gestart vanaf C:\Users\Startklaar\Desktop
Geladen Profielen: Ad1 (Beschikbare Profielen: Ad1 & Jo & Administrator)
Boot Modus: Normal
==============================================

fixlist inhoud:
*****************
start

CreateRestorePoint:
EmptyTemp:
CloseProcesses:

HKU\S-1-5-21-2366082-2973050859-2431488132-1001\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = hxxp://ziggo.nl/
Explorer\Main,Default_Page_URL = hxxp://acer13.msn.com/?pc=ACJB
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-2366082-2973050859-2431488132-1001 -> DefaultScope {BF31D731-5A30-4352-AB52-2C23212AD784} URL =
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-2366082-2973050859-2431488132-1001 -> {BF31D731-5A30-4352-AB52-2C23212AD784} URL =
BHO: ExplorerBHO Class -> {449D0D6E-2412-4E61-B68F-1CB625CD9E52} -> C:\Program Files\Classic Shell\ClassicExplorer64.dll [2016-07-30] (IvoSoft)
BHO-x32: ClassicIEBHO Class -> {EA801577-E6AD-4BD5-8F71-4BE0154331A4} -> C:\Program Files\Classic Shell\ClassicIEDLL_32.dll [2016-07-30] (IvoSoft)
Toolbar: HKLM - Classic Explorer Bar - {553891B7-A0D5-4526-BE18-D3CE461D6310} - C:\Program Files\Classic Shell\ClassicExplorer64.dll [2016-07-30] (IvoSoft)
S3 mfeapfk; system32\drivers\mfeapfk.sys [X]
S3 mfeavfk; system32\drivers\mfeavfk.sys [X]
S0 mfeelamk; system32\drivers\mfeelamk.sys [X]
S3 mfefirek; system32\drivers\mfefirek.sys [X]
S0 mfehidk; system32\drivers\mfehidk.sys [X]
S0 mfewfpk; system32\drivers\mfewfpk.sys [X]

cmd: ipconfig /flushdns
cmd: netsh winsock reset
end


*****************

Herstelpunt is succesvol gemaakt.
Proces succesvol afgesloten.
HKU\S-1-5-21-2366082-2973050859-2431488132-1001\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main\\Start Page => waarde met succes hersteld
Explorer\Main,Default_Page_URL = hxxp://acer13.msn.com/?pc=ACJB => Fout: Geen automatische fix gevonden voor dit item.
 
Er is schijnbaar iets verdwenen,

Nu wil ik eerst graag beide scanlogs van MBAM zien waarover jij het hebt gehad;

Start MBAM en klik dan op Historie.
Klik in de kolom nu op Programmalogboeken.
Klik nu op Scanlogboek

Links onder in het nieuwe scherm vind je twee knoppen: Exporteer en Kopieer naar klembord.

Log hier nu eerst in en klik dan op Kopieer naar klembord en rechtsklik in jouw nieuwe antwoord en kies voor Plakken en post je antwoord.


Nieuwe versie:

Vermoedelijk heb jij nu de nieuwste versie met de menu instelling niet meer bovenaan maar links in het MBAM-venster.

In die linkerkolom vind je de vermelding Rapporten - klik daarop en dan gaat het om het Scanlog.

Selekteer Scanlog; klik op de knop Rapport bekijken en in het nieuwe venster klik je op Exporteer.
 
Ik denk dat FRST gewoon niet goed werkt. Hij loopt namelijk vast. Krijg de melding dat hij niet reageert. Ik heb de tweede keer lang gewacht, maar toen liep de hele computer weer vast. Wat ik heb gestuurd aan log is dan waarschijnlijk niet volledig, omdat de fix nog niet volledig was. Ik zal het nog een keer proberen vanavond en dan veeeel langer wachten. Misschien gaat hij dan wel nog verder.

MBAM:

2017/09/25 10:45:39 +0200 AD Ad1 MESSAGE Executing scheduled update: Daily
2017/09/25 10:45:51 +0200 AD Ad1 MESSAGE Scheduled update executed successfully: database updated from version v2017.09.24.02 to version v2017.09.25.01
2017/09/25 10:45:51 +0200 AD Ad1 MESSAGE Starting database refresh
2017/09/25 10:45:51 +0200 AD Ad1 MESSAGE Stopping IP protection
2017/09/25 10:45:51 +0200 AD Ad1 MESSAGE IP Protection stopped successfully
2017/09/25 10:45:55 +0200 AD Ad1 MESSAGE Database refreshed successfully
2017/09/25 10:45:55 +0200 AD Ad1 MESSAGE Starting IP protection
2017/09/25 10:45:56 +0200 AD Ad1 MESSAGE IP Protection started successfully
2017/09/25 15:35:58 +0200 AD Ad1 MESSAGE Starting protection
2017/09/25 15:35:58 +0200 AD Ad1 MESSAGE Protection started successfully
2017/09/25 15:35:58 +0200 AD Ad1 MESSAGE Starting IP protection
2017/09/25 15:35:59 +0200 AD Ad1 MESSAGE IP Protection started successfully
2017/09/25 16:31:14 +0200 AD Ad1 MESSAGE Starting protection
2017/09/25 16:31:14 +0200 AD Ad1 MESSAGE Protection started successfully
2017/09/25 16:31:14 +0200 AD Ad1 MESSAGE Starting IP protection
2017/09/25 16:31:15 +0200 AD Ad1 MESSAGE IP Protection started successfully
2017/09/25 17:59:33 +0200 AD Ad1 MESSAGE Starting protection
2017/09/25 17:59:33 +0200 AD Ad1 MESSAGE Protection started successfully
2017/09/25 17:59:33 +0200 AD Ad1 MESSAGE Starting IP protection
2017/09/25 17:59:34 +0200 AD Ad1 MESSAGE IP Protection started successfully
2017/09/25 18:12:37 +0200 AD Ad1 MESSAGE Starting protection
2017/09/25 18:12:38 +0200 AD Ad1 MESSAGE Protection started successfully
2017/09/25 18:12:38 +0200 AD Ad1 MESSAGE Starting IP protection
2017/09/25 18:12:40 +0200 AD Ad1 MESSAGE IP Protection started successfully
 
Gebruik Eset als
51e818553f6fd-EsetCanned.png
OnlineScannerApp.

Navigeer naar C:\Program Files\ESET\ESET Online Scanner dan wel C:\Program Files (x86)\ESET\ESET Online Scanner
en klik met rechts op OnlineScannerApp.exe en selecteer "Kopieren naar" en vervolgens voor Bureaublad (snelkoppeling maken)'.

Klik nu vervolgens met rechts op OnlineScannerApp en kies voor "Als administrator opstaren".

549fe638c6383-Eset_Online_Scan_nieuw_ncf.jpg


  • Zet een vinkje bij de volgende opties:
    • Enable detection of potentially unwanted applications
    • Indien verborgen, open vervolgens Advanced Settings en vink ondervermelde instellingen aan
    • Remove found threats
    • Scan archives
    • Scan for potentially unwanted applications
    • Scan for potentially unsafe applications
    • Enable Anti-Stealth technology
  • Klik op Start en OnlineScannerApp zal eerst naar updates zoeken en daarna automatisch de scan starten.

Attentie: deaktiveer tijdelijk de eigen antivirus tijdens de scan, dan is de onlinescan sneller!
 
Gezocht, maar ik heb geen Eset Online Scanner in een van die 2 mappen...
 
Met excuses - ik jou een verkeerde opdracht gegeven.
Hieronder dan wat het moet zijn:

Dan wil ik nu graag dat jij de Eset Online Scanner op de juiste wijze gaat gebruiken:

Zie daarvoor: Handleiding Eset Online scanner
Aansluitend graag het log ervan in jouw volgende antwoord posten.
 
Gedaan, maar die vindt niets.

I.p.v. geforceerd afsluiten, tipte ik de aan/uit toets aan. Toen sloeg de computer ook op zwart beeld en alle lichtjes gingen uit. Toen ik hem weer aan tipte startte de computer weer op, waarbij bleek dat hij vergrendeld was. Ik heb toen in het energieschema gekeken en daar bleek dat het schema op energiebesparing stond, waarbij binnen 10 minuten de computer in slaapstand werd gezet. Ik heb dit schema niet zelf veranderd. Ik heb het schema weer op gebalanceerd gezet, maar vanmorgen had ik weer het probleem. Weer gekeken en het schema stond weer op energiebesparing met de slaapstand na 10 minuten inactiviteit. Wat kan de oorzaak zijn? Is dat misschien een weeffout in de Windows software?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Probleem niet opgelost. Het ligt dus niet aan het schema
 
Probleem niet opgelost. Het ligt dus niet aan het schema

Welk anti virus gebruik jij eigenlijk?
Want deze staan uit.
AV: Avast Antivirus (Disabled - Up to date)
AV: Windows Defender (Disabled - Up to date)

Ook gebruik jij al een heel oude Malwarebytes -> versie 1.75.0.1300
Hierna is versie 2.0 en nu 3.2 gekomen.
 
Bij mij staan ze gewoon aan en werken
 
Download
522adc2487fb5-SecurityCheck_cannednieuw.jpg
Security Check
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!
SecurityCheck.exe opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op SecurityCheck.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8: en Windows 10: rechtsklik op SecurityCheck.exe en kies "Als Administrator uitvoeren".
  • Let op de instrukties in het zwarte venster.
  • Een Kladblok document genaamd checkup.txt dient automatisch open te gaan; sluit dit document via opslaan op het bureaublad.
  • Indien een van je veiligheidstools rapporteert, dat DIG.EXE het internet op wil, sta dit dan toe.
Post de inhoud van checkup.txt in jouw volgende post
 
Results of screen317's Security Check version 1.014 --- 12/23/15
x64 (UAC is enabled)
Internet Explorer 11
``````````````Antivirus/Firewall Check:``````````````
Windows Firewall Enabled!
Avast Antivirus
Windows Defender
Antivirus up to date!
`````````Anti-malware/Other Utilities Check:`````````
Wise Disk Cleaner 9.56
Java 8 Update 121
Java 8 Update 131
Java 8 Update 144
Java version 32-bit out of Date!
Adobe Flash Player 27.0.0.130
Mozilla Firefox (55.0.3)
Google Chrome (61.0.3163.100)
Google Chrome (SetupMetrics...)
````````Process Check: objlist.exe by Laurent````````
Malwarebytes Anti-Malware mbamservice.exe
Malwarebytes Anti-Malware mbamgui.exe
Malwarebytes' Anti-Malware mbamscheduler.exe
Oracle Java javapath AvastSvc.exe -?-
AVAST Software Avast AvastUI.exe
 
Wat een hoop oude onveilige Java versies zitten er in jouw Windows - dat dient asap herstelt te worden!

Ga naar het Configuratiescherm [*]Programma's en onderdelen - Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10[/list] en verwijder daar:

Java 8 Update 121
Java 8 Update 131


Belangrijk: start nu eerst uw PC of notebook opnieuw op, zodat de oude Java instellingen verwijderd worden.

Firefox kan je upgraden!
Versie 56 is van Mozilla's Firefox is uit.

Voor de rest ziet alles er goed uit.

Tip: in mijn Firefox zit geenn Adobe Flashplayer meer - Firefox gebruikt bij mij de in HTML5 sites aanwezige players.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan