• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Whatsapp overzetten zonder telefoonbeeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Migats21

Junior lid
Lid geworden
27 nov 2019
Berichten
65
Waarderingsscore
10
Ik ben een tijdje niet actief geweest op dit forum omdat ik druk was met andere zaken.

Gisteren is mijn telefoonscherm kapot gegaan. Ik heb een nieuwe besteld en de bestanden die ik op mijn telefoon heb opgeslagen zijn allemaal geback-upt. Ik zou het alleen wel handig vinden als mijn Whatsapp berichten worden overgezet op mijn nieuwe telefoon. Is het mogelijk om dat te doen zonder dat ik mijn telefoonscherm hoef te gebruiken. Ik heb nog steeds een Whatsapp Web verbinding op mijn computer, maar ik kan mijn telefoon niet via USB verbinden.
 
Als jij een nieuwe telefoon binnen hebt, log je eerst in met jou oude Google account. Dan zet je Whatsapp op de telefoon, als je dan jou telefoonnumner verifieert, dan klik je op herstel en zal hij de backup uit Google Drive ophalen en is alles weer compleet.
 
Of alles weer compleet wordt is afhankelijk van de ingestelde backup frequentie. Als die op 1 dag staat, ben je maximaal 1 dag aan berichten kwijt.
 
Wat jullie eigenlijk willen zeggen is dat ik mij dus niet zorgen hoef te maken. Aangezien ik nooit aan de instellingen heb gezeten voor back-ups zijn er al wekelijks back-ups gemaakt. Ondanks mijn kapotte scherm kan ik nog wel whatsapp erop openen. Betekent het dan dat de komende tijd ook berichten worden geback-upt?
 
Theoretisch gezien wel. Maar ik zou als je toch nog WhatsApp kan openen even naar de instellingen gaan en het controleren. Mocht dat nog mogelijk zijn.

Eventueel zet je de backup dan (tijdelijk) ook even op dagelijks in plaats van wekelijks.
 
Theoretisch gezien wel. Maar ik zou als je toch nog WhatsApp kan openen even naar de instellingen gaan en het controleren. Mocht dat nog mogelijk zijn.
Nee. Is niet mogelijk. De instellingen zijn te zien op de blinde vlek van het scherm. Ik kan alleen het bovenste gedeelte van het scherm zien. En daar werkt mijn touchscreen dan weer niet. Ik heb whatsapp geopent door puur te gokken waar het icoontje zit en kan alleen aan het bovenste balkje zien of het gelukt is.
 
Ok. Denk dat je er redelijk zeker van kan zijn dat de backup automatisch gemaakt is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan