• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Whatsapp snelkoppeling op bureaublad, hoe?

Post number 14 has been selected as best answered.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kijk, dan was ik dus niet de enige, ik dacht al dat ik gek aan het worden was.... Nja... oke dat ben ik al, maar toch...
Dus bij jou ging het eerst ook niet en nadien wel. Vaagheid. Maar goed om te zien dat ik niet de enige ben waarbij die niet lukte in eerste instantie.
 
Euh... ik ben mijn icoontje opeens kwijt van Whatsapp.
Wie heeft er ook whatsapp van de Microsoft Store geinstalleerd?

Kun je dan even naar het pad kijken wat je moet invullen en mij dit geven?
Whatsapp snelkoppeling -> rechter muisknop -> eigenschappen en dan onderaan op "ander pictogram" klikken.
Bovenaan naast "Bladeren" staat bij mij dit:
%SystemRoot%\System32\SHELL32.dll

Maar dat is de standaard, wat staat daar bij iemand die daar wel het juiste icoontje heeft?
 
Volgens mij kun je niet opstarten van "Whatsapp.exe". Bij mij ging dat niet. Maar het icon op de desktop zetten was géén probleem.
Dit schreef ik in #17:
"Vervolgens linksonder naar Whatsapp zoeken en icon op bureaublad laten plaatsen.
Als je meerdere keren Whatsapp in de lijst ziet staan deze gewoon aanklikken. Als die niet meer geldig is vraagt Windows of het icon verwijderd moet worden."
 
Dit schreef ik in #17:
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. De snelkoppeling staat er.
Maar ik moest daarstraks systeemherstel doen en toen was de oude versie er weer.
Dus die gedeinstalleerd en die van Microsoft er weer op gezet. Die werkt wel, maar het groene icoontje is er nu niet meer.

Vandaar mijn vraag en waar ik aangeef is volgens mij de eenvoudigste manier om weer naar het juiste icoon te verwijzen.
Ik heb al geprobeerd koppeling verwijderen en gewoon weer vanuit start er op te zetten. Maar zo gauw hij op het bureaublad komt is het groene icoontje weer pleitmans.
Dus ergens staat nog een verwijzing verkeerd, vermoedelijk vanwege dat systeemherstel.

Heb hem ook al door de MS Store laten verwijderen en opnieuw geinstalleerd en opnieuw koppeling gemaakt, maar ook dan is er geen groene WA icoontje.
 
Mss is jouw situatie dan toch anders dan de mijne.
Jouw beschrijving is één van de redenen dat ik absoluut géén systeemherstel gebruik.
Whatsapp staat ook niet in mijn programma's en onderdelen lijst. Blijkbaar wordt e.e.a. door elkaar gehussled als een ontwikkelaar zich niet aan de conventies van Microsoft houdt en je systeemherstel gebruikt.
Ik maak elke vier dagen een full image van mijn os. en soms nog een als ik een special actie heb uitgevoerd en bij problemen zet ik dan een van mijn images terug. Die werkwijze heeft me nog nooit in de steek gelaten. Een systeemherstel wél.
Kijk eens of je hier iets mee kunt:
64207d7360e7a-Whatsapp.jpg
 
Jouw beschrijving is één van de redenen dat ik absoluut géén systeemherstel gebruik.
Doe ik dus normaliter ook echt nooit, deze keer was een zeldzame uitzondering om iets te proberen. Gaan we dus ook niet meer opnieuw doen.

Wat jij laat zien zijn folders, geen icoontjes. Kan wel eens zoeken. Ik kan al niet in de WindowsApps folder. Heb geen zin om met standaard beveiliging te lopen rommelen voor zo'n geintje. De rest kan ik later wel proberen.

Maar misschien dat @ShadyAngel or @Roxmarie even kunnen kijken waar ik schreef. Die hebben volgens mij die app ook geinstalleerd en een snelkoppeling, dan ben ik wat sneller klaar en weet ik zeker dat ik de juiste locatie heb.
 
Succes. Ik blijf meelezen;)
 
Ja dank je...
Overigens even ter referentie (om later te onthouden) een heel interessante pagina gevonden.
daar kon ik wel een heel klein groen icoontje met telefoonhoorntje vinden in een van die bestanden.

Maar ik wacht nog even op de juiste locatie.
Volgens wat ik elders lees zou het inderdaad die WindowsApps folder moeten zijn, maar even zien wat Shady of Rox zeggen.
 
Bij mij staat het icon gewoon in de desktoplijst bij de anderen iconen.
 
Ja maar daar kan ik niets mee, dat kan ik niet invullen. :)
Maar ik heb nog wel een ander idee.
 
Never mind, heb op andere PC eens geinstalleerd en als je daar dan bij de eigenschappen gaat kijken geeft ie ook de standaard shell32.dll aan.
Dus ik vis hem wel van een andere plek op, geen probleem.
 
Icoontjes kunnen soms lastig zijn.
Ik had soms last dat die van willekeurige apps verdwenen zijn en niet meer terug te krijgen. De cache en dergelijke leegmaken helpt dan maar tijdelijk.
Uiteindelijk heb ik een map aangemaakt met alleen de ico files en handmatig de icoontjes van de snelkoppeling te laten gebruiken. Sindsdien geen problemen meer mee gehad.
Het kwam ook voor op al onze pc's. De reden heb ik nooit gevonden.
 
@abbs Die had ik gezien, maar het gaat niet om de snelkoppeling, die is er, het ging om het juiste icoontje. ;)
Voor 1 snelkoppeling doe ik liever geen 3rd party tools installeren want feitelijk is dat ook niet nodig.
Wat ik nu wel interessant vind is hoe het kan dat het standaard icoontje van de Microsoft Store vernaggelt is en ook niet meer goed te krijgen is, ook niet met verwijderen van de icon database.

Ik heb nu gewoon de oude versie geinstalleerd, icoontje daarvan genomen en in Windows gezet, oude versie weer gedeinstalleerd en zo is het ook opgelost.
Blijft me verbazen dat als ik echter volledig verwijder en dan weer installeer van de Microsoft store, dat het icoontje toch niet terug komt. Dus ergens maakt Windows toch nog fouten met verversen.
Dat maakt me dan technisch wat nieuwsgierig.

@ShadyAngel Daar heb ik er ook een tweetal van gehad. Als je dan bij dat bladeren ging kijken stond daar wel het juiste pad, echter bij klikken op het bladeren stond er een ander pad en toen ik dat weer naar de juiste .exe verwees, waren de icoontjes weer terug.
Vaagheid van Windows.
 
Geen probleem, was al niet meer nodig. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan