1. Deze website gebruikt cookies en vergelijkbare technologieën. Dat houdt in dat wij het gedrag van bezoekers verzamelen, gebruiken en met derden delen om u een optimale gebruikerservaring te bieden. Cookies van derden kunnen worden gebruikt om advertenties te tonen die aansluiten op uw interesses. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hulpvraag Wi-Fi in VirtualBox

Discussie in 'Software' gestart door JKL, 13 sep 2017 om 17:44.

1. JKL

JKL Jorrit

Hoi allemaal!

Ik gebruik VirtualBox (met een Extension Pack) om met Linux te experimenteren e.d., maar laatst liep ik tegen het volgende aan:

Mijn laptop (W10) heeft een ingebouwde PCI-Wi-Fi-adapter die ik normaal gesproken voor internet in W10 gebruik. Ik wil ook graag Wi-Fi kunnen gebruiken in de virtuele machines, maar die kunnen alleen verbinding maken met de VirtualBox-adapter, waardoor het in feite een LAN-aansluiting is, en ik er geen draadloze signalen mee kan opvangen.

Weet iemand hoe ik dit kan doen?

Als het niet mogelijk is, kan ik dan wel een USB-Wi-Fi-adapter gebruiken, en zoja, hoe?

Mijn laptop: Tweakers met Windows 10 Pro

Alvast bedankt voor de reacties!

2. aarie25

aarie25 Moderator Medewerker

Hallo,

Ik gebruik zelf geen Virtualbox, dus weet er zelf niet veel over, maar er zijn op Youtube wel genoeg video`s te vinden.
    Mogelijk kun je daar iets mee. Zie voorbeeld.

3. JKL

JKL Jorrit

Thnx voor je reactie.
    Waarschijnlijk dan toch de USB-Wi-Fi-adapter proberen, gezien het filmpje.

Is er geen mogelijkheid om een ingebouwde PCI-adapter te gebruiken?

4. Abraham54

Abraham54 Administrator Medewerker

Heb jij de add-ons voor Virtualbox wel geïnstalleerd?
    Want zonder heb je ook geen USB-support.

5. aarie25

@JKL

Mogelijk is dat ook wel mogelijk, maar dat durf ik niet voor 100% te zeggen.
    Nog op YouTube gekeken of er een video te vinden is die een PCI adapter gebruikt?

6. Rubensky

Rubensky Moderator Medewerker

Het is misschien een idee om over te stappen op Vmware player. Ook gratis. Maar (vind ik) met minder van dit soort problemen.

7. JKL

JKL Jorrit

Je doelt op het extension pack neem ik aan?

Als ik een USB-stick inplug kan ik deze normaal gebruiken, dus daar verwacht ik geen problemen.

8. JKL

JKL Jorrit

Op YouTube staan alleen video's over USB-adapters helaas.

9. JKL

JKL Jorrit

Ja dat is ook nog een mogelijkheid. Is het daarin wel mogelijk om een interne PCI-kaart te gebruiken?

10. aarie25

Oke dat is jammer.

Ik vond wel een oudere pagina, waarin het volgens mij wel moet kunnen.
    Maar wel via een omweg, alleen is dit van 2009, dus kan het ondertussen wel veranderd zijn.
    Maar misschien ook makkelijker.
    How to map host PCI device to virtualbox?

Laatst bewerkt: 14 sep 2017 om 20:47
  11. Rubensky

Rubensky Moderator Medewerker

Ja je kan een PCI adapter toevoegen. Dit artikel geeft je daarover informatie en een handleiding.

12. EvC

EvC Nieuwsgierig Aagje

Bij mijn weten wordt een virtuele machine altijd als bedraad weergegeven (in VirtualBox).
    Dat Linux in Windows geïsoleerd is opgesteld betekent niet dat het Wlan gebruik van de laptop onbruikbaar is: dat wordt gewoon gezien.
    Waarom zou je in een VM nogmaals naar je Wlan willen wijzen, het is er al.
    Of begrijp ik je vraag totaal verkeerd?

Laatst bewerkt: 15 sep 2017 om 20:51

Deel Deze Pagina