• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Wie geeft netwerksupport en kan Chinees lezen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hinno

Nieuw lid
Lid geworden
9 feb 2021
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Ik heb een router in China gekocht, de Xiaomi AX3600 Wifi 6. Ik had een netwerk aangelegd vanaf het glasvezelmodem met 2 routers als access point om overal bereik te hebben. Dat werkte redelijk maar niet optimaal. De AX3600 heeft een bijzonder groot bereik dus zou dat probleem moeten oplossen. De handleiding is echter alleen in het Chinees verkrijgbaar dus ik krijg dit niet goed ingesteld.
Wie o wie kent iemand die erg handig is met netwerken en die Chinese tuinhekjes kan lezen? Het is me best wel wat waard om dit goed voor elkaar te krijgen dus een vergoeding of zelfs professionele hulp is geen probleem.
 
Hoi Hinno,

Is het product zelf wel in het Engels als je erop inlogt? Of is dat ook Chinees? Dan wordt het wel heel moeilijk.
 
mogelijk dat het je lukt deze om te zetten naar de Engelse taal na het lezen van het volgende ...


1: Connect the Xiaomi AIoT Router AX3600 to the power supply and cut the cable into the Internet port on the router.
2: Connect your computer to the wifi named "Xiaomi" or with a cable to the LAN port on the router.
3: Open the browser and enter the URL: www. miwifi.com
4: Follow the instructions to rename your WiFi router and set a password to set up your Mi router.
5: Select the “Settings” tab and then tap the “System status”.
6: Select English as the Xiaomi AIoT Router AX3600 system language.
Attention: Don't cut off the power during the whole process.
 
De routertaal is inderdaad ook Chinees. De mogelijkheid om via Miwifi de taal om te zetten in Engels zoals Emi noemt, heb ik ook al geprobeerd. De Miwifi app kan echter geen Xiaomi product vinden op mijn netwerk. Waarom dat is weet ik niet maar ik kom er dus niet verder mee. Ik kan de router overigens wel via zijn ip adres in het netwerk benaderen.
 
indien je deze dus niet kunt omzetten naar het Engels dan dient men eerst een firmware update te doen want dan ontbreekt het hier aan .. op de support site van de Xiaomi AX3600 Wifi 6 haalden ze dit al aan dat deze firmware mogelijk ontbreken kan .. echter zie ik nergens een verwijzing naar deze firmware download ..
 
effe verder gezocht ..

*lees de nota onder het filmpje van DSmartLife.. de firmware download link vind je ook daar vermeld .
 
Hele goeie tip, zo ver was ik nog niet gekomen. Helaas lijkt het er wel op dat voor een firmware upgrade de miwifi app jouw AX3600 moet kunnen vinden. Ik ga het vanavond in ieder geval nog eens proberen.
 
Ik zou toch ook de handleiding met mijn gsm kopieren, online charator reconition proberen en eventueel met Google translate vertalen.
Ook als het lukt zul je wel even bezig zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan