• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Wie kan er goed met Ms Visual Studio overweg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veng

Elite lid
Lid geworden
27 nov 2012
Berichten
6.543
Waarderingsscore
137
Een software ontwikkelaar, welke nu voor mij niet meer bereikbaar is, heeft mijn website in Visual Studio 10 en asp.net opgezet. Hij heeft ook al mijn instellingen en add-ons geïnstalleerd: Github, ReSharper, VisualSVN, TortoiseSVN en mss zelfs nog wat meer.

E.e.a. loopt ook via “zijn” server.
1) Die server is nu (waarschijnlijk niet tijdelijk) niet meer bereikbaar en VS geeft daarom wat protestmeldingen:
Bv. “The associated source plug-in is not installed or could not be initialized”.
2) Als ik VS2010 verwijder krijg ik weer andere meldingen en weet ik niet hoe ik in VS2019 mijn site/project opstart. Blijkbaar gebruikt VS2019 instellingen van VS2010?

Omdat ik dit wel zag aankomen heb ik een poos geleden al VS2019 geïnstalleerd, evenals een trial van ReSharper.
3) Ik zal de oude ReSharper wel gaan missen, al weet ik niet hoe ik de trial versie op dezelfde manier instel als de oudere versie in VS2010.
Ik ken de trucjes om mijn site te onderhouden maar meer ook niet.

Mijn vraag is hoe ik de verbinding naar de server tussen de files in de trunk folder en mijn eigen files ontvlecht zodat ik eventueel VS2010 kan verwijderen.
 
Mijn vraag is hoe ik de verbinding naar de server tussen de files in de trunk folder en mijn eigen files ontvlecht zodat ik eventueel VS2010 kan verwijderen.
Ik ben niet zover thuis in VS dat ik het zeker weet maar je zou het volgende kunnen proberen:

Open solution, ga naar File->Source Control->Change Source Control, unbind het project

Daarna probeer je VS2010 te verwijderen.

(bron: Source control plugin not installed or not available err ...)
 
Dat klinkt bekend. De pop-up met: "The associated source plug-in is not installed or could not be initialized" is maar het halve verhaal. Dat venster geeft me de mogelijkheid om tijdelijk of permanent de bindingen op te heffen. Dat is blijkbaar wat jij bedoelt. Ik heb dat nog niet permanent gedaan omdat ik niet wist hoe dat eventueel te herstellen.
Ik snap echter dat ik dan mss VS2010 kan verwijderen maar dat wil ik zeker nog niet te snel doen omdat ik mss nog wel instellingen tussen beide pakketten wil vergelijken. Ik hoop ReSharper een keer zonder trial aan de praat te krijgen want die formating mogelijkheden vind ik wel erg handig. In de trial staan de instellingen overigens ook nog niet zoals ik ze wil maar de mogelijkheden zijn zo uitgebreid dat je eigenlijk cursus moet volgen maar zo belangrijk vind ik het nu ook weer niet.
Ik denk dat ik Github, VisualSVN en TortoiseSVN niet nodig heb.
Het is nu nog een beetje onverzichtelijk maar mss kom ik nog op gerichtere vragen als ik VS2010 daadwerkelijk ga verwijderen.
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Ik maak elke 3 dagen een image dus dat is geen probleem.
Ik heb redenen te verwachten dat ik toch geen toegang tot de server meer ga krijgen. Ik verwacht nl. dat de accounts opgeheven zijn.
Ik zie dat ik ik nog een sleutel voor de oudere ReSharper heb maar die ReSharper krijg ik niet als mogelijkheid om in VS2019 te installeren. Jammer. Ik ga toch eens zoeken.
 
Ik ga toch eens zoeken.

@Veng, ik raad je met klem af om vanaf nu nog oudere versies van Visual Studio te installeren. Ik heb onlangs behoorlijke problemen ondervonden door updates vanaf de updateserver van Visual Studio te installeren. Deze bleken geïnfecteerd te zijn met een soort van malware dat vitale functies van VS beschadigt, zoals Save en Table Refresh. Installeer bij voorkeur ook geen updates van VS2019.

Ik heb mijn systemen moeten opschonen nadat deze malware had toegeslagen. Infecteert zelfs over het thuisnetwerk.
 
Met dat zoeken bedoelde ik een sleutel zoeken voor de nieuwere ReSharper.
Omdat ik een bezochte site niet vertrouwde en ik toch een image terug ging zetten heb ik zojuist "even" geprobeerd VS2010 te verwijderen. Hachelijke onderneming. Een stuk af 6 entries via Programs verwijderd en VS2010 start nog steeds vrolijk op. Ik laat hem maar staan.
Ik kan beide versies gewoon gebruiken dus nu pas ik pagina's in VS2019 aan omdat ik daarmee wil werken en bij een grotere wijziging zoals gisteren (nieuwe paginan) open ik de pagina in VS2010, kijk wat ReSharper er van maak en ga dan weer terug naar VC2019.
Dit is ook de reden dat ik het jammer vind dat ik die bindings kwijt ben want de markering van interne verwijzingen werkt niet meer. Maar of dat daar aan ligt? In VS2019 zie ik die markering helemaal niet.
 
Zeker. Mijn site is gewoon life (in deze versie al sinds 2015 met regelmatig aanpassingen): Relatie voeding en gedrag
Ik vond alleen dat ik een onderdeel moest opsplitsen in twee pagina's.
Dat heb ik nu gedaan. Was weer even diep in mijn slechte geheugen graven hoe ik met de masterpagina een nieuwe pagina moest aanmaken en verder weer wat puzzelen om de links goed te krijgen (los van de content want die was ook niet gemakkelijk en zal nog wel wat bijgeschaafd moeten worden. Met name het eerste stuk is nieuw.)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ondertussen een uninstall tool van Ms voor VS2010 gevonden, ook eventueel een handmatige maar dan moet je 15! pakketjes handmatig verwijderen.
Ik uninstall echter nog niet. Ik ga toch nog even naar een key voor ReSharper zoeken.

Gebruik jij zelf ReSharper? Kan ik aanbevelen.
Het leuke is dat je de trial op elk moment stop kunt zetten en zo de effectieve trialperiode verlengen. Zoiets zag ik nog niet eerder.
 
Ik heb ondertussen een uninstall tool van Ms voor VS2010 gevonden
Klasse. Nee ik gebruik geen ReSharper. De code die ik schrijf is vnl. jQuery en C#. Ik heb weinig te maken met codefouten, maar vergeet wel af en toe variabelen of maak de verkeerde statements in jQuery, die op zich niet syntactisch incorrect zijn, maar bijv. wel ongewenste output geven. Ik denk niet dat ReSharper daar veel aan kan veranderen. Op zich lijkt het me wel handig als debugger voor jQuery, omdat VS standaard geen jQuery debugt. Maar ja als je de prijzen ziet.
 
Zelf zeggen ze:
Analyze code quality

On-the-fly code quality analysis is available in C#, VB.NET, XAML, ASP.NET, ASP.NET MVC, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, and XML. You'll know right away if your code needs to be improved.

"Maar ja als je de prijzen ziet."
Voor die twee dagen per jaar voor mij ook niet rendabel.

Ik heb tijdens mijn actieve loopbaan diverse software cursussen gehad en daar bleek dat ik absoluut geen aanleg voor coderen heb. Ik blijf dus maar weg bij jQuery. Jammer want het wordt wel op mijn site gebruikt.
Ik heb in mijn jonge jaren wel eens een PLC geprogrammeerd maar heb er een onsamenhangend rommeltje van gemaakt. Volgens mij werkte het na veel bloed zweet en tranen maar ik denk dat het bedrijf het programma snel opnieuw heeft laten maken. Het had niets te maken met gestructureerd programmeren. Dat was overigens wel in de tijd dat ik nog nooit achter een pc gezeten had en ik geen PCL training had gehad. Nu kan ik daar in elk geval wel redelijk mee overweg:).
 
Wat ik me afvroeg is, kun jij jouw site bestanden dan nog steeds uploaden naar de server waar de website staat? Omdat je in post 1 zegt dat 'de server' niet meer bereikbaar is. Ik snap even niet of er dan twee servers zijn, 1 actieve en een andere?
 
De server waar ik het over heb is de server van de softwareontwikkelaar. Althans, dat is mijn aanname toen ik die melding over die bindings kreeg. Hij heeft bv. links naar Github gelegd en volgens mij ook naar versiebeheer ed. Hoe dat allemaal werkt weet ik niet.
Hij is onlangs bij dat softwarebedrijf weggegaan en heeft mogelijk e.e.a. opgeheven. Een andere verklaring zou ik niet weten want het totale ontwikkelsysteem werkt al jaren probleemloos.

Mijn eigen hosting provider geeft echter geen problemen.
Ik wil slechts dat ik ReSharper ook in VS2019 kan gebruiken want dat ben ik gewend. Als ik dat voor elkaar krijg wil ik VS2010 verwijderen. Toen ik dat echter probeerde kreeg ik ook in VS2019 meldingen.
Ik kan natuurlijk VS2010 nog eens verwijderen maar nu met het tooltje en zien wat VS2019 doet maar dan kan ik niet meer op ReSharper van die oudere versie terugvallen.
 
"VS2010 zijn niet meer compatibel met VS2019" Dat heb ik al geprobeerd en gezien dat de installer die mogelijkheid idd. niet geeft.
Om die reden ben ik op zoek naar een serial o.i.d. Er zijn ook tooltjes om de trial periode te verlengen maar allemaal van zeer dubieuze sites em werkzaamheid. Ook de virusscanners van tegenwoordig piepen nogal snel en ik wil toch geen risico's nemen.
Al ben ik niet iemand die snel opgeeft. Je bent ontwikkelaar of je bent het niet;)
Bovendien, wat doe ik anders de hele dag binnen :confused:
 
Om die reden ben ik op zoek naar een serial o.i.d

Kunt beter zoeken op Resharper 2020 crack.

Ik ben een paar jaar terug (mei 2016) genaaid met een crack van RAD Studio 10.3 Architect, stond op marktplaats voor 75 euro. Kan ook niet he RAD Studio 10.3 voor 75 euro ! Ik vond het al vreemd. Daarna heb ik die vent (ene zekere Henk ergens in Zeeland) kwaad teruggeschreven van: als je me niet terugbetaalt dan krijg je problemen en vanalles...

Nooit geen reaktie meer ontvangen. 75 euro naar de maan, had ik daar maar wat anders mee gedaan. In 2018 kwam dan wel de gratis Delphi Community Edition uit. Ik heb dat programma een aantal keren gebruikt voor wat oefeningen en om een administratieve interface voor mezelf te maken.
 
Ik heb een patch gevonden. De trial periode is tot héél veel dagen opgehoogd.
Belofte van de torrent was ReShaper 20.1 maar het lijkt v 6.1 te zijn, althans dat geeft hij aan. Dezelfde als van de oude versie. Mss heeft het iets te maken met de patch of dat ik die in de 6.1 folder heb gestopt.
Hij werkt in elk geval wel. Ik ben nog wat aan het spelen met de verschillende versies VS.
Straks zet ik een image terug en doe het netjes opnieuw.
Wat betreft die binding, ik denk nu dat die van VisualSVN is. De app die de versiecontrol doet. DE popup refereert immers aan een database. Ik ga die bindings maar eens permanent verwijderen. Is bovendien ook van de VS2010 versie. Ik krijg het venster overigens wel 2 keer.

Toch lijk ik die database nodig te hebben want als ik op een link in mijn code klik zegt ReSharper: "Cannot resolve id 'xxxxxxxx". Dit was dus mijn oorspronkelijke probleem voordat ik iets gewijzigd had.
Waarschijnlijk heeft het iets te maken met de Team Foundation Server van Ms lees ik.
The solutions are still bound to VSS. You'll need to unbind them and re-bind them to TFS. Open the solution, go to File->Source Control->Change Source Control, unbind the projects, and then bind them to your TF server.
Ik zal straks een proberen of ik die server kan vinden en er op mag. Ik vermoed echte dat dat ook een server van het bedrijf van die softwareontwikkelaar is, een app van Ms dus.


5fff20dd992f5-Temporarily_uncontrolled.jpg



Hier kun je zien dat er geen server meer beschikbaar is:

5fff25d119bdb-Temporarily_uncontrolled_2.jpg


Nu nog zoeken waar die instelling naar die server zit
 
Laatst bewerkt:
Dat gaat nu niet meer lukken omdat ik de binding definitief verbroken heb. Source control staat nu niet meer in mijn menu. Daarvoor moet ik blijkbaar een nieuwe source aanbieden maar dan wordt erom toegangscode gevraagd
Ik zet zo meteen eerst mijn image terug dan kan ik die oefening proberen

Los daarvan:
Ik heb VS2010 verwijderd. Nu start VS2019 niet meer op de bebruikelijke manier op.
In de "trunk" folder staan twee files waarmee ik normaal gesproken kan opstarten: wwebsit.sln en Website.csproj. Blijkbaar wordt er gebruik gemaakt van een stuk kode welke ik met het de-nstalleren heb verwijderd. Maar welke van de 15 onderdelen?
Microsoft Visual Studio 2010 ADO.NET Entity Framework Tools
Microsoft SQL Server 2008 R2 Transact-SQL Language Service
Microsoft SQL Server 2008 R2 Data-Tier Application Project
Microsoft SQL Server 2008 R2 Data-Tier Application Framework
Microsoft Sync Framework SDK v1.0 SP1
Microsoft Sync Framework Services v1.0 SP1
Microsoft Sync Framework Runtime v1.0 SP1
Microsoft Silverlight 3 SDK
Microsoft ASP.NET MVC 2
Microsoft ASP.NET MVC 2 - Visual Studio 2010 Tools
Microsoft .NET Framework 4 Multi-Targeting Pack
Microsoft TFS Object Model
Microsoft Visual F# 2.0 Runtime
Microsoft Visual Studio x64 Prerequisites

Het zou de Framework 4 kunnen zijn omdat VS2019 na het verwijderen van VS2019 om een nieuwe Framework verbinding vroeg. Maar het blijft een gok die niet blijkt te werken. Ik denk dat ik versie VS2010 maar laat staan.

Ik denk dat ik nu maar eerst mijn image terug zet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan