• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Wie kan er goed met Ms Visual Studio overweg

Status
Niet open voor verdere reacties.
dan kan ik die oefening proberen

Ben je van plan om in VS2010 verder te werken? Het is hopelijk zo dat de bindingen dan weer kloppen. Wat als die TFS server niet meer actief is? Dat weet je dus niet zeker.
 
Het gekke is gebeurd. Ik heb mijn image teruggezet en de meldingen blijven weg! En de interne links werken ook weer.
Vreemd. Ms komt het omdat ik een keer bij TFM/ms heb ingelogd? Maar ik heb me ook uitgelogd.
Ik heb nu weer de originele werkende installatie en ga nu kijken of ik met die patch ook deze versie van ReSharper kan patchen. Anders wordt het versie 2020.1 ipv 2020.3 die er nu op staat.
Dan moet ik wel vinden waar hij staat want op de plaats waar ik hem verwacht vind ik alleen ReSharper v 6.1, de oude dus die bij VS2010 hoort.
 
"Kun je weer aan je site knutselen" Bijna. Die ReSharper moet nog gaan werken. En ooit moet ik die oude versie kwijt. Neemt veel te veel plaats in beslag: 2 GB. Onnodig als het andere goed werkt.
Mss ga ik wel, als ik zin heb, stuk voor stuk die 15 onderdelen verwijderen en kijk dan wanneer het mis gaat.
In elk geval bedankt voor het meedenken.
 
Graag gedaan, was leuk om te doen. Ik had er ook niet veel zicht op, wist in het begin niet eens wat Source Control inhield. Goed dat het probleem zich min of meer vanzelf heeft opgelost.

Laat evt. wat weten als het eindelijk werkt, die verlengde Resharper.
 
Zeker
 
Gelukt. Wat ik nu nog voor elkaar moet zien te krijgen is het netjes de-installeren van VS2010. Op zich lukt dat wel maar als ik dan in VS2019 mijn project wil openen krijg ik alleen de hele Trunk te zien, de map met alle files, ook die niet bij mijn site horen.
Die VS versies zitten echt ongelooflijk met elkaar verknoopt zie ik in allerlei mappen.
Ik zal dus stuk voor stuk de onderdelen moeten de-instaleren en na elke stap kijken welk onderdeel ik moet laten staan. Vervolgens een image terugzetten en nu alle onderdelen, behalve de veroorzaker, de-installeren.
 
En... heb je al wat structuur aangetroffen in de onderdelen/boosdoener gevonden?
 
Ik had oorspronkelijk 3 vragen: 1) 2) en 3)
T.a.v. 1) Die server ligt er vrijwel zeker uit.
Ik vond op het net (https://bit.ly/2LwwROM) dat ik voor het loskoppelen van het project de global setings moest verwijderen uit de file waarmee ik opstart "Website.lsn". Je ziet daarin de naam van de remote TFS server:

GlobalSection(TeamFoundationVersionControl) = preSolution
SccNumberOfProjects = 2
SccEnterpriseProvider = {4CA58AB2-18FA-4F8D-95D4-32DDF27D184C}
SccTeamFoundationServer = https://johndoe.visualstudio.com/
SccLocalPath0 = .
SccProjectUniqueName1 = Website.csproj
SccLocalPath1 = .
EndGlobalSection

Of ik alle bindings kwijt ben weet ik niet. Ik vind bij source control nog iets naar GitHub. Die heb ik nu niet nodig maar mocht zich in de toekomst iemand aandienen die dar mee overweg kan is het mss handig om GitHub te handhaven.

T.a.v. 2) Voor het verwijderen van VS2010 heb ik genoeg info gevonden om die op de juiste manier te kunnen verwijderen. VS2010 laat ik toch nog even staan om wat meer ervaring met de huidige set-up te verkrijgen zodat ik geen spijt krijg van een verwijderen. Al ben ik klaar met de wijziging die ik wilde.

T.av. 3) Opgelost met een ReSharper patch.

Ik heb de orde weer wat terug gebracht en alles werkend geback-upt. Ik mag dus best tevreden zijn:D.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan