• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Wifi adapter stopt spontaan met werken

Status
Niet open voor verdere reacties.

PaulZ

Junior lid
Lid geworden
11 dec 2019
Berichten
68
Waarderingsscore
8
Nou ik heb een leuke. ik heb een realtek adapter gekocht, 300 mpbs en die werkt op mijn laptop perfect. , nu ik met pc's aan het schuiven ben deze door afstand op een pc gedaan. soms werkt ie, soms niet. uurtje en weg, en dan ziet ie hem compleet niet meer. usb foutmelding alles komt voorbij., pc is upgedate, windows 10 pro 19.09. drivers up to date . iemand een idee? plaats shots van het systeem. maar alles is up to date. zou het een geheugen prob kunnen zijn?
 

Bijlagen

  • 10.jpg
    10.jpg
    337,8 KB · Weergaven: 20
  • 9.jpg
    9.jpg
    201 KB · Weergaven: 18
  • 8.jpg
    8.jpg
    133,1 KB · Weergaven: 14
  • 7.jpg
    7.jpg
    292,6 KB · Weergaven: 11
  • 4.jpg
    4.jpg
    177,7 KB · Weergaven: 10
  • 5.jpg
    5.jpg
    128,2 KB · Weergaven: 9
  • 6.jpg
    6.jpg
    176,5 KB · Weergaven: 11
  • 2.jpg
    2.jpg
    184,1 KB · Weergaven: 11
  • 1.jpg
    1.jpg
    207,2 KB · Weergaven: 13
Ik heb één afbeelding verwijderd - de licentie van jouw Windows stond daarop.

Is het een USB-WiFI met Realtek chip?

Jouw computer heeft geen USB-3 aansluiting?
 
dank je vopor die foto. ja het is enen realtek chip, en idd geen usb 3. soms ziet hij hem keurig en werkt en houd er dan zomaar mee op. zoals nu. heb echt alle updates gedaan die ik kon vinden, zelfs bijgewerkt naar versie 1909 maar geef effect.
 
Ik heb het topic op de juiste plek gezet en een duidelijke naam gegeven.

Je zegt dat de verbinding spontaan wegvalt. Houden andere apparaten als je telefoon wel gewoon verbinding?
 
Dank je wel voor het verplaatsen. Ja de laps foons en tablets werken prima op wifi. als ik de adapter in een ander device stop geen enkel probleem dan. Heb ondanks dat ik er vorige week slechte ervaring mee had toch maar tweakbit driver update gebruikt. die vond nog drivers die windows niet vond. herstart en wifi deed het weer en had ook een update voor de realtek. alles echt up to date nu en wifi werkte een uurtje tot ik een usb stick uit de pc trok en poef weer weg. wifi adapter in een andere usb gedaan en werkt weer. maar blijft onstabiel, en na een restart ziet hij hem weer. heel apart. chipset upgedate ook geen effect.
 
Het klinkt alsof de voeding op die USB poorten wegvalt. Blijven USB sticks wel gedurende de gehele tijd bereikbaar?
 
ja de usb blijft bereikbaar. hij gooit gewoon steeds de usb eruit en dan de foutmelding. de stick en externe hd geen problemen, de adapter in een ander pc of lap ook totaal geen probleem. voeding is er voldoende met een 650 watt voeding. als ik de adapter in een andere usb poort stop ziet ie hem gewoon weer maar das van korte duur. alle 6 usb poorten zelfde resultaat. dan zou je denken de adapter is niet goed maar op 3 andere laps en 2 andere vaste computers geen enkel probleem. sta echt voor een raadsel.

zie foto 1 in mijn post.
 
Test dit:
in Apparaatbeheer onderaan de tak 'USB-Controllers' uitvouwen, en rechtsklikken op elke hoofdhub, en onder de 'Eigenschappen - tab Energiebeheer' alle vinkjes weghalen bij 'De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen'.
 
gedaan, herstart toen zag hij de adpt niet meer. naar 3 herstarts en van usb gewisseld te hebben werkt ie weer even. dus ben benieuwd. heb op beide usb hoofd hubs de energiebehher aangepast en ook de energie beheer van de adapter. dat ze nooit in slaapstand mogen.
 
gedaan, herstart toen zag hij de adpt niet meer. naar 3 herstarts en van usb gewisseld te hebben werkt ie weer even . . .
Geduld. Misschien was het beter om de stick even uit te laten, en eerst te herstarten.

Als dit allemaal echt niets oplevert:
trek de adapter er uit.
In Apparaatbeheer zet je in menu 'Beeld' een vinkje bij 'Verborgen apparaten weergeven'.
Als je dan bij netwerkadapters gaat kijken zie je meerdere uitgegrijsde wifi adapters staan, namelijk eentje voor elke poort die dat ding inmiddels gezien heeft. Rechtsklik elke, en kies 'Installatie ongedaan maken'.
Sluit daarna de computer helemaal af, d.w.z. dat je shift ingedrukt houdt terwijl je op 'Afsluiten' klikt. Dit is bij W10 om de functie 'Snel opstarten' te omzeilen, en echt af te sluiten.
Start nu weer op, en na een minuutje stabiel steek je de adapter in een poort, en wacht rustig tot gemeld wordt dat de boel geïnstalleerd is.
 
gedaan. zels de wifi adapter van het moederbord verwijderd, zat nog een in vandaar wifi 2. echter geen effect. maakt inmiddels niet meer uit welke usb poort ik hem stop. na 7 resets nog geen effect. ik snap er niets meer van. alles werkt behalve de adapter. moederbord is ook niet onstabiel maar krijg nu steeds de zelfde melding. overweeg de pc opnieuw te instaleren
 

Bijlagen

  • wifi.png
    wifi.png
    99,9 KB · Weergaven: 6
Zet (voorlopig) de functie 'Snel opstarten' van Windows 10 uit:
Scheelt niet veel in tijd, maar snel opstarten kan problemen geven, en zolang dit probleem bestaat beter even op veilig spelen.

Dit lijkt mij een driver kwestie.
* Ik zou eerst de computer herstarten (zonder adapter aangesloten, en zonder die snel opstart functie dus).
* Dan alles van die adapter verwijderen zoals ik in #10 voorstelde, en indien mogelijk ook dat onbekende USB apparaat.
* Dan de computer niet herstarten, maar de driver installeren uit die link hierboven.

Heb ondanks dat ik er vorige week slechte ervaring mee had toch maar tweakbit driver update gebruikt. die vond nog drivers die windows niet vond. herstart en wifi deed het weer en had ook een update voor de realtek. alles echt up to date nu en wifi werkte een uurtje tot ik een usb stick uit de pc trok en poef weer weg.
Laat dat programma helemaal achterwege in dit proces. Of verwijder het voordat je begint ?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan