• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Wifi camera connect niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

songoku

Verdwaalde tuinkabouter
Lid geworden
12 sep 2005
Berichten
1.303
Waarderingsscore
0
Ik hoop dat iemand me kan helpen. Bij me schoonouders (in Polen) draait al geruime tijd een wifi camera JH08 zonder problemen tesamen met de jimilive 2.0 app. Nu had ik internet aanpassing gedaan (internetnet naam gewijzigd), en camera reset gedaan en opnieuw camera willen toevoegen. Bij de stap wifi selecteren staat unknow ssid maar gaat verder, maar zodra ik.moet connecten naar de camera geeft hij aan: verbonden,zonder internet

En gaat dus ook niet verder. Heb camera meerdere malen gereset. De naam van de wifi weer teruggezet maar niks werkt..terwijl het vroeger probleemloos werkte en nu dus niet. Wat doe ik fout?
 
Heb jij het modem al eens gereset?
Met het resetten van de camera alleen opnieuw laten opstarten?

Bij mijn schoonmoeder werkte het vaak beter om de stekker er even uit te halen.
Maar dat was wel een ander merk.
 
In de router toevallig van kanaal veranderd of van 2.4 GHz band overgegaan naar de 5 GHz band?

Dat soort chinees spul wil nogal eens niet alle kanalen ondersteunen, en ook 5 GHz wil nogal eens een probleem zijn.
 
De router heeft 2 aparte kanalen, 1 van 2.4 ghz en 1 van 5ghz.
Tot op heden werkte het altijd op de 2.4 ghz (app geeft ook aan dat hij geen 5ghz ondersteunt)

Alles al gereset
 
Kan het zijn dat er eerst met een lan kabel verbonden moet worden, zodat de camera weet welke netwerk naam hij moet gebruiken? Heeft de camera geen reset knop om het terug te zetten naar fabrieks instellingen om het dan opnieuw in te stellen?
 
Lan kabel kan niet. Ik heb hem al een paar keer gerest maar het lijkt ook alsof ie daar op vastloopt. Denk dat het tijd wordt voor een nieuwe.
 
Zit er geen reset knopje op die camera?
 
Als ik de recensies zo eens lees op internet is het wel een vaak voorkomend probleem.
Maar ja, AliExpress kwaliteit en nul ondersteuning uit China natuurlijk.
Ik denk dat een andere (betere) camera sneller is.
 
Maar ja, AliExpress kwaliteit en nul ondersteuning uit China natuurlijk.
Aliexpress kwaliteit komt nog wel voor maar is een beetje achterhaald. Met name als je weet dat veel hier verkochte camera'tjes van dezelfde fabrikant komen en geimporteerd zijn uit China, kost alleen wat meer. :)
Ik heb hier ook camera'tjes staan uit China, inmiddels al meer dan 10 jaar en die dingen gaan nog steeds als een trein. Bij meerdere mensen bezig geweest met diverse wifi camera'tjes van Ali en in al die jaren slechts 1 echt stuk.
Natuurlijk kun je ook pech hebben maar dat is overal. Echter zo prul als vroeger is het al lang niet meer.
Nul ondersteuning uit China klopt over het algemeen wel.

Persoonlijk ben ik totaal niet gecharmeerd van camera's die je alleen via de app kunt instellen.
Maar goed dat is bijzaak.

@songoku heb je al eens naar deze video gekeken?
daarin laten ze je exact zien wat je doen moet. Met name ook dat na een reset van de camera deze ook weer een eigen wifi netwerk heeft, een hotspot zeg maar.

Ik zou de camera eens volledig uit de app knikkeren en dan vanaf het begin opnieuw beginnen. Als je de video volledig volgt, dan zou je niets kunnen vergeten feitelijk.
Het is in elk geval het proberen waard.
 
Wat betreft de AliExpress kwaliteit kunnen we nog wel een boompje opzetten (ik ben het niet met je eens, maar dat terzijde)
Maar ook voor ondersteuning wordt betaald in de aanschafprijs, dus een fatsoenlijke handleiding, servicedesk en RMA is mij ook wat waard.
Probleem is dat de mensen 'alles' bij Ali kopen en dan gaan lopen klagen dat er geen fatsoenlijke winkel meer in de buurt is waar ze de spullen nog kunnen laten repareren, maar die winkel heeft moeten stoppen omdat diezelfde mensen de 'rommel' in China kopen en de lokale winkel geen omzet meer gunnen.
(maar dat is mijn persoonlijke mening)

In dit geval, kwam ik nog erg vaak mensen tegen met hetzelfde probleem als TS en die het opgegeven hebben (waarbij de jouw aangedragen video dus ook geen uitkomst bracht).
Ik zou zelf ook erg snel klaar zijn met zoiets.
 
ik ben het niet met je eens, maar dat terzijde)
Dat mag, ik koop erg veel bij Ali dus we mogen het best oneens zijn. V.w.b. accu's ben ik het bijv. wel weer met je eens. :)

Qua ondersteuning ben ik het ook niet met je eens. Exact diezelfde camera's die ik enkele jaren geleden in China kocht, kreeg je hier bij Blokker en Bol ook en daar hoef je ook niet voor ondersteuning te komen. Terug sturen is wel makkelijker (lees: goedkoper).

Winkels die spullen repareren zijn er al lang niet meer en dat is zeer zeker niet Ali schuld, maar alle webshops, te beginnen met die in Nederland. Want Ali is eigenlijk pas de laatste jaren steeds populairder en de NL webshops werden al veel langer gebruikt, met name zeker voor betere zaken zoals audio/video en TV apparatuur.

Zoals gezegd ben ik niet gecharmeerd van camera's die je alleen via een app kunt instellen. Ik adviseer die dan ook niet en mensen die mij advies vragen kopen dat ook niet. Misschien dat ik om die reden zelden tegen een dergelijke probleem aan loop.

Als echt niets meer helpt, inclusief de video, ben ik er ook snel klaar mee, het groene archief in er mee (lees: container) en haal maar wat nieuws.
Afhankelijk van je budget kun je kiezen. Voor echt duurdere apparatuur adviseer ik ook geen China te doen i.v.m. RMA. Alhoewel je toch wel eens tegen soortgelijke problemen op kunt lopen en dan is het wachten of er een update komt.
Maar gelukkig doet garantie dan wel veel en is terug ermee een stuk eenvoudiger.
 
Mensen zullen we de boom over Ali Express opzetten aan de Bar? Dan kan de TS verder met zijn vraag zonder topic vervuiling.
 
Lijk t me niet nodig. Wij zijn volgens mij klaar met onze meningen over Ali en camera's en is duidelijk wat wij zouden doen als die laatste poging niet lukt.

We zijn nog altijd afwachtende van een reactie van de TS of hij de laatst aangeboden tip van afgelopen zondag in #9 al geprobeerd heeft en naar het effect daarvan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan