• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost wifi in systeemvak

Status
Niet open voor verdere reacties.

smoker

Nieuw lid
Lid geworden
28 jul 2022
Berichten
8
Waarderingsscore
2
In het systeemvak van mijn Windows 11 laptop mis ik sinds kort het wifi symbool. Nu staat er een wereldbolletje met de melding dat er geen verbinding is.
Maar ik heb wel verbinding. Probleemoplosser werkt niet omdat ik verbinding heb! Het programma windows 11 manager vind geen fouten.
Dat symbool geeft dus de verkeerde mededeling. Weet iemand een oplossing?
 
Syssteem herstel zou ik zeggen als eerst, ware het niet dat die hier nooit werkt meer sinds windhoos XP . Wifi driver opnieuw installeren ?
 
Volgens de ingebouwde Hp support assistent zijn de nieuwste drivers geïnstalleerd. En volgens dit zelfde programma is mijn laptop 100% in orde....zucht
 
Dat is de eerste keer dat ik hoor dat iemand wel verbinding heeft met een aardbolletje.

Je kunt altijd kijken of er fouten in jou Windows zit door het volgende te doen.
Let op de spatie tussen sfc en /
De scan gewoon laten lopen en niet onderbreken, ook al blijft hij lang hangen op een bepaalde %
Aan het eind kun je zien of er fouten zijn gevonden en herstelt.
- Open het start menu en typ "cmd"
- Klik het zoekresultaat cmd (command prompt) met rechts aan en kies uitvoeren als administrator
- Bevestig de prompt met ja
- Typ daarna sfc /scannow en druk op enter
- Laat ook deze scan lopen en controleer of er fouten worden gevonden
- Voer de scan bij niet herstelde fouten opnieuw uit met sfc /scannow


Worden er fouten gevonden doe dan een scan met de volgende regels 1 voor 1.
Herstart de computer na de laatste scan.
DISM /Online /Cleanup-Image /CheckHealth
DISM /Online /Cleanup-Image /ScanHealth
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
 
Opgelost!
Alle tipgevers hartelijk bedankt. De DOS opdrachten via CMD had ik al via Windows 11 manager uitgevoerd en gaven geen oplossing. Het uitschakelen van de adapter
en weer inschakelen hielp ook niet. Ook de verschillende probleemoplossers zagen geen enkel probleem. Maar vanuit de tip van fietser heb ik 2 dingen uitgevoerd zie bijlagen.
En ja hoor het wifi symbool staat er weer.
Na een restart nog steeds het symbool op de juiste plek, dus ik neem aan: OPGELOST.
 

Bijlagen

  • deze is ok.jpg
    deze is ok.jpg
    55,1 KB · Weergaven: 24
  • deze ook.jpg
    deze ook.jpg
    63,7 KB · Weergaven: 20
Fijn dat het is opgelost, ik heb dit topic dan ook op opgelost gezet.
Mochten er toch nog vragen/problemen zijn kun je ze hier in dit topic gewoon weer stellen.
 
Aanvulling: dag later weer zelfde probleem. Dus bij een koude start weer het irritante bolletje met de mededeling geen verbinding. Maar dus wel internet.
Weer zoeken...toen ik het vliegtuigsymbool activeerde bleek ik nog steeds verbinding te hebben! Dat kan dus ook niet.
In het reparatiescherm van windows 11 manager vond ik een mogelijkheid om de cache grootte van de pictogrammen te wijzigen.
Heb de schuif een tikkie naar rechts (groter) geschoven en ook de knop pictogrammen herstellen geactiveerd, en... : wifi symbool weer in volle glorie.
En nu zie ik ook voor het eerst zwart kadertje om het wifi symbool. Nooit opgevallen, Zie bijlagen. Na diverse koude starten nog steeds het wifi pic in beeld
alleen nu zonder kadertje. Vreemd. Voorlopig dus tevreden.
 

Bijlagen

  • 1 kader wifi.jpg
    1 kader wifi.jpg
    13,6 KB · Weergaven: 9
  • 1 weer opgelost.jpg
    1 weer opgelost.jpg
    124,5 KB · Weergaven: 8
  • 1 wel verbinding.jpg
    1 wel verbinding.jpg
    6,6 KB · Weergaven: 8
  • 2 wel verbinding.jpg
    2 wel verbinding.jpg
    8 KB · Weergaven: 10
Even afwachten of het de komende dagen nog blijft werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan