• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

wifi netwerk verouderde beveiligingsstandaard

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank1968

Vaak hier
Lid geworden
3 feb 2004
Berichten
949
Waarderingsscore
2
Ik krijg de melding dat mijn Wi-Fi netwerk (Ziggo) gebruik maakt van een verouderde beveiligingsstandaard. Net heb ik met Ziggo gebeld en ze zeiden me dat alles beveiligd is met WPA-2.

Hoe kan het dan dat ik deze melding krijg?
 
Waar zie je deze melding? In het meldingen centrum van Windows of b.v. in je virusscanner?
Kun je er een schermafdruk van posten? Via b.v.

En je zou kunnen inloggen in het modem van ziggo.

Om na te kijken hoe de instelling staat.
 
Ik krijg de melding als ik een Wifi verbinding wil gaan maken, dis in het scherm als je op het wifi-icoon rechts onder op de balk klikt.
Ik heb al ingelogd en de wifi verbinding van de connectbox staat aan.
 
Ik heb een modem van Ziggo, dus ik maak sowieso gebruik van WPA-2.
Wat ik wel heb gemerkt is dat ik de melding krijg op een oudere laptop. Op mijn nieuwere dekstop (die van dezelfde Wifi gebruik maakt) krijg ik die melding niet. Kan dat er iets mee te maken hebben?
 
Kun je eens in het Ziggo modem inloggen? Misschien dat je bij een van de beide opties (2.4 Ghz of 5 Ghz) de volgende optie al dan niet per ongeluk actief hebt:
WPA-PSK/WPA2-PSK
Als dat het geval is kun je met WPA2 inloggen maar de oude laptop ook met WPA en dat zou de melding kunnen verklaren.
 
en wpa-2 is inderdaad ook niet meer de beste standaard wpa-3 is al weer een redelijke tijd beschikbaar
 
Redelijke tijd? Nja, het is wel sinds 2018 vrijgegeven maar ik zag het voor het eerst pas ergens eind vorig jaar in een Fritzbox verschijnen. Of heb ik iets gemist?
Waarom weet ik niet maar feit is wel dat de meeste apparatuur dit nog niet eens ondersteund.
Dus echt beschikbaar is dit nog niet te noemen en aldus blijft wpa2 voorlopig nog het beste.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan