• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

wifi netwerkkaart

Mensuration

Nieuw lid
Lid geworden
13 mei 2025
Waarderingsscore
0
hallo,
ik werk nu nog met windows 10, ik zoek op de pc naar mijn netwerkkaart, wil nl weten hoeveel mbps deze heeft, maar ik weet niet waar ik die gegevens moet zoeken, ik zoek me de pleu.........gaarne info;
omdat ik een nieuwe pc wil aanschaffen, lees ik daar dat die pc een wifi module heeft van 300mbps, is dit te laag of......?

Hallo,

Gebruik Taakbeheer om de snelheid van de netwerkadapter te controleren

Met Taakbeheer kunt u snel de snelheid van uw netwerkadapter controleren:

Druk op “Ctrl + Shift + Esc” om “Taakbeheer” te openen.
Ga naar het tabblad ‘Prestaties’.
Selecteer aan de linkerkant “Ethernet”.
Zoek naar het veld ‘Linksnelheid’, waarin uw huidige netwerksnelheid wordt weergegeven.

Controleer de adaptersnelheid via het Netwerkcentrum

U kunt de snelheid van de netwerkadapter ook controleren via het Netwerkcentrum:

Klik met de rechtermuisknop op het netwerkpictogram in het systeemvak en selecteer 'Netwerk- en internetinstellingen openen'.
Klik op ‘Netwerk’ en ‘Delen’.
Klik naast ‘Verbindingen’ op de actieve verbinding (Ethernet).
In het venster ‘Status’ vindt u de waarde ‘Snelheid’, die de huidige adaptersnelheid weergeeft.

Deze aanpak biedt gedetailleerde informatie over de netwerkverbindingsstatus en is handig voor het oplossen van problemen met specifieke apparaten.

omdat ik een nieuwe pc wil aanschaffen, lees ik daar dat die pc een wifi module heeft van 300mbps, is dit te laag of......?
Dit ligt aan jou internet snelheid thuis.
Als jij een 100 mbits abbo gebruikt is het meer dan voldoende. Maar heb jij thuis 1000 mbits of van plan dit later te nemen, is het te weinig.

Terug
Bovenaan