• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Wifi op de camping is dramatisch.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt voor zover. Ga is buurten met de campingbeheerder.
Onderstaand een stukje tekst uit de werving van de firma die de wifi verzorgd.
Uw netwerk draait dan op een zo geheten IEEE 802.11 b/g/n . Onze routers kunnen snelheden aan tot 75 Mbit. Er is veel verwarring over de snelheid van 802.11-apparatuur.
Kunnen is uiteraard heel wat anders dan werkelijk leveren.
 
Dat kunnen ze natuurlijk wel zeggen, maar gezien de verschillende lage snelheden werkt het niet goed.
Maar het kan ook natuurlijk de bedoeling zijn dat er geen of weinig video`s worden bekeken.

Hieronder nog wat informatie over en video kijken.

Wanneer je films en series via bijvoorbeeld Netflix of Pathé Thuis kijkt dan wil je natuurlijk genieten van een optimale kwaliteit, zonder laadtijden of bufferende video’s. Een snelle internetverbinding is dus een vereiste, maar wat is die optimale snelheid? Het hangt af van de resolutie van de video’s die je kijkt en ook of je via een ethernetkabel of een WiFi-verbinding kijkt. De maximale snelheid haal je namelijk vaak alleen met een ethernetkabel. Mocht je via WiFi kijken dan hebben we ook nog een tip om het WiFi-signaal te verbeteren en de snelheid te verhogen.

Maar, voor een optimale weergave van films en series die gestreamd worden is een stabiele en snelle internetverbinding vereist.
 
"Onze routers kunnen snelheden aan tot 75 Mbit. " Imho moet je die snelheid wel met anderen delen! Nog los van de gouden bergen die overal beloofd worden (korreltje zout:p)
Verder, tenzij ik het gemist heb, lees ik niets over "wifi-analyzer" of vergelijkbare apps. Daarmee kun je zien hoe sterkt het signaal bij je binnen komt. Voor goede ontvangst heb je minimaal -65dB nodig:
In elk geval kun je met zo'n tooltje in of uitsluiten dat het signaal te zwak is. Een zwakker signaal geeft immers ook een lagere snelheid.
 
Dat wifi signal strengt basic gaat me denk ik voor mij veel te ver. Tenzij het het zelfde zou werken als speedtest klik en je weet wat.
Het is zoals met veel dingen tegenwoordig alleen maar bla bla alles kan, geen probleem, tot.
Je komt er achter wat er aan de hand is.
Platte tekst gaat af en toe een wachttijd. De reclame moet ook geladen worden. Verwisselen van paginas van forum langer wachten. Kaarten van route planners soms langer wachten. Internet radio, regelmatig valt de verbinding weg, deze komt weer tot stand of je moet naar de laptop lopen en opnieuw verbinding maken. Bewegende beelden is een ramp.
Tenzij het weekend is dan duurt alles tot 3x langer met heel veel uitval als er paginas moeten worden opgehaald.
Iedereen bedankt voor de moeite ik heb weer een hoop ervaring op gedaan.
Oja als je er instinkt om ja te klikken als ze een update aanbieden.
 
Je hoeft je niet in die strength achtergrond te verdiepen. Dat was alleen toegift om uit te leggen waar die 65 dB vandaan komt.
Met het genoemde appje krijg je direct een aantal parabolen te zien die aangeven hoe sterk de verschillende wifi's zijn (en ja, je krijgt sterkte info over alle wifi's in de buurt.)

(Overigens kom ik ook net van een camping met (zeer) slechte wifi. De laatste dagen kochten wij voor € 3 per dag een onbeperkte bundel bij de gsm provider. Moesten wel na de eerste 5 GB telkens een volgend enkele GB activeren. Deze gsm werd als hotspot ingesteld voor de andere ontvangers)
 
Laatst bewerkt:
De reclame moet ook geladen worden.

Je zou daarvoor een adblocker kunnen gebruiken.
Ik gebruik zelf Ublock Origin.

Trouwens al informatie ingewonnen bij de beheerder?
 
Begrijpen of willen niet begrijpen hoe het werkt. Bij de klachten die ik opper Youtube en TV ze zeggen daar is het eigenlijk niet voor bedoeld, kan ik me iets bij voorstellen. Deze installatie staat er al een tijdje en tijden veranderen.
Door al dit gedoe ga ik me afvragen hoe moet je met deze formule, aan een datastroom, geld verdienen en ook weer beperken om meer te verdienen.
 
Bij de klachten die ik opper Youtube en TV ze zeggen daar is het eigenlijk niet voor bedoeld, kan ik me iets bij voorstellen.

Aan de ene kant kant ik mij daar wel in vinden, maar aan de andere kant betaal jij bijna een euro per dag.
Dus 25 tot 30 euro per maand, daar zou je toch iets meer voor verwachten.
Anders eens kijken of een mifi router een optie voor jou is.
Kijk hier maar eens voor informatie.
 
Dat dacht ik ook maar goed het is een bla bia bla oerwoud. Vandaar mijn vraag om hulp. Nog een paar dagen dan is het leed weer geleden. Oja de installatie staat er ongeveer 8 jaar. Zover ik het kan bepalen is het 8 jaar ontevreden klanten. Iedereen bedankt voor het meedenken.
 
Misschien off-topic, maar ik heb iets dergelijks in Egypte meegemaakt.
De Wifi bij het resort (Three Corners Fayrouz) was zo abominabel slecht, dat we uiteindelijk via het personeel een simkaart hebben gekocht: 15gb voor €12. En de hele vakantie hebben we daar met zijn tweeën volop met g4 gebruik van kunnen maken.
Dus, waarom tobben met een sh#t wifi als je het zo kunt oplossen?
 
Aangezien het geen vaste camping plek is, heeft een mifi router dus ook geen zin.
Geen dank en jammer dat jou probleem hier niet is verholpen!
 
Onze routers kunnen snelheden aan tot 75 mbit\s matige routers dan. Daarnaast wil de snelheid die een router aan kan niets zeggen over de verbinding die er op zo'n camping ligt. Misschien levert de ISP maar verbindingen af van 10/2 op een koperlijntje. Dan kan je er net platte tekst op lezen en verder niets.
 
Wil nog even kwijt dat bij mijn thuis de speedtest het volgende meld
Mbps down 47.8 en Up 23.9
Amsterdam 13 ms.
Dus lijkt mij dat de laptop OK is.
 
Het licht ook niet aan jou maar aan de aangeleverde verbinding.
 
Wil nog even kwijt dat bij mijn thuis de speedtest het volgende meld
Mbps down 47.8 en Up 23.9
Amsterdam 13 ms.
Dus lijkt mij dat de laptop OK is.

Ja dat is een mooie snelheid, daar kunt je tenminste zonder problemen een video meekijken :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan