• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Wifi problemen met Dell desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lid geworden
29 apr 2021
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Ik heb een Dell pc gekregen met windows 7 erop. Ik heb de hele desktop gereset en windows erop gezet. Dat is gelukt op een ding na: de wifi. Hij vind geen netwerken. Met een kabel deed hij het eerst wel alleen nu niet meer.
Hij kon ervoor wel met draadloze WiFi verbinden. Het is een Inspiron 580
Maar probleem is dat ik geen driver kan installeren omdat ik geen internet heb. Ik wil de pc gebruiken voor games een video bewerking
Ik hoop dat julie me kunnen helpen?
 
Heb jij Windows 7 er weer op gezet?
Want dat is mij niet helemaal duidelijk.


Als jij de pc opnieuw opstart met de kabel eraan werkt het dan ook niet?
Zo nee, reset het modem dan eens en probeer het opnieuw.
Lukt dan ook niet, ga dan naar apparaat beheer en zoek onder netwerk adapters naar de lan adapter en klik er met de rechtermuis knop op, ga dan naar eigenschappen en dan naar energie beheer, haal daar het vinkje weg de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen en kijk of het dan weer werkt.

Heb jij een andere laptop/computer in de buurt?
Zo ja dan zou je hier de drivers op kunnen halen en op een usb stick kunnen zetten, zodat je die op de betreffende pc kan zetten, zodat hopelijk het internet weer doet.
 
Is het niet verstandiger om als het gelukt is, naar windows 10 te gaan, windows 7 wordt immers niet meer ondersteund. Deze is nog gratis te downloaden en te activeren d.v.m. je windows 7 code. Maar dan moet je wel over een computer met internet beschikken om de image op een andere computer aan te maken.
 
Maar dan moet je wel over een computer met internet beschikken om de image op een andere computer aan te maken.
Dat is niet perse noodzakelijk. Men kan middels de Microsoft Tool de huidige Windows 7 versie gewoon bijwerken naar Windows 10. Duurt wat langer maar dan heb je een aparte computer nodig.
 
Had laatst ongeveer zelfde, lag aan dat framework 4,5 (misschien ook eerdere) niet geïnstalleerd nog had. Online werkte niet, offline ook een mogelijkheid om dat framework te installeren, maar was niet aan toe gekomen, dacht, boel zal zo ook wel draaien, maar nee dus. Dus als die niet geïnstalleerd zijn, dan poging waard misschien.

PS Voor geval dat geen driver kunnen krijgen vanwege geen internet verbinding, een wat onbeholpen uitleg was één of andere reden. Omdat wel kan posten. Misschien verklaard meneer zich nog wat nader (nu ik me er toch al mee aan het bemoeien ben, maakt je toch nieuwsgierig zoiets).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is niet perse noodzakelijk. Men kan middels de Microsoft Tool de huidige Windows 7 versie gewoon bijwerken naar Windows 10. Duurt wat langer maar dan heb je een aparte computer nodig.
Moet je wel internet hebben om dat binnen te kunnen halen, maar als dat er is, kan het inderdaad ook zo, en is eenvoudiger.
 
ga naar de site van dell en haal daar de drivers op voor je netwerkkaart en installeer deze.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan