• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

WiFi tussen Printer Brother DCP-1610W en Comp

Status
Niet open voor verdere reacties.

murdoc

Gevestigd lid
Lid geworden
13 jan 2012
Berichten
415
Waarderingsscore
0
Graag wou ik een suggestie van het paneel hoe ik een probleem oplos met mijn onlangs gekochte printer en de WiFi verbinding naar mijn computer.
Het schijnt dat die niet tot stand kan komen omdat de twee ongeveer 1 en een halve meter van elkaar verwijderd zijn nu is mijn vraag is er mogelijk een alternatief zonder de apparaten van plaats te veranderen.

Groeten,
murdoc
 
Hallo Murdoc

Een printer zou zonder problemen via wifi moeten werken binnen 1,5 meter.
Heb jij het stuurprogramma er goed op staan?
Als ik kijk naar jou printer is hij voor zakelijk gebruik en dan zou dit zeker moeten werken.
Want niet elk kantoor heeft de printer kort bij staan.

Geeft hij nog een melding aan?
Hoe heb jij de printer aangesloten via de handleiding?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb jou topic even verplaats van tijdelijke handleidingen naar randapparatuur en gadgets.
 
Je sluit de computer niet aan op de printer of omgekeerd.
Je computer maakt verbinding met de router (en heeft daardoor ook internet). De printer sluit je ook aan op de router en deze maakt dan dus deel uit van hetzelfde netwerk.
Volg de aanwijzingen in bericht #3.
 
Ga naar Apparaten en Printers en middels rechtsklik op de Printer deze instellen als hoofdprinter.
Nogmaals rechtsklikken en Printereigenschappen kiezen.
Klik op de tab Poorten.

Staat daar het Ip-adres van de printer vermeld - kies dat adres dan als poort.

Staat er geen IP-adres dan de software nogmaals installeren en nu kiezen voor draadloze verbinding.
 
Het is mij nog niet gelukt om via WIFI te printen met USB geen probleem.
Wanneer ik het programma bekijk op het venstertje op de printer dan krijg daar 5 mogelijkheden onder de rubriek opstartmethode - Auto-Statisch-RARP-BOOTP-DHCP wat betekenen al die mogelijkheden en op welke moet ik instellen.
 
In de video in bericht #3 wordt uitgelegd hoe je het voor elkaar moet kunnen krijgen.
 
Ik heb thuis een HP-printer geïnstalleerd die werkt via wifi. Ik had daar eerst ook problemen met de verbinding, dat kwam omdat de printer geen statisch IP-adres had maar een dynamisch IP-adres. Nooit DHCP instellen dus, beter statisch.
 
Ik heb thuis een HP-printer geïnstalleerd die werkt via wifi. Ik had daar eerst ook problemen met de verbinding, dat kwam omdat de printer geen statisch IP-adres had maar een dynamisch IP-adres. Nooit DHCP instellen dus, beter statisch.

In theorie krijgt een apparaat in een thuisnetwerk een DHCP adres en dat verandert vervolgens nooit meer, zeker niet als het apparaat 24/7 aan staat.
Daarnaast kunnen de meeste routers ook een DHCP reservation verzorgen, waarmee je vanaf de router instelt dat een apparaat altijd hetzelfde IP adres krijgt.

Dus de opmerking nooit DHCP kan met een korreltje zout...
 
Ik heb nu al meermaals geprobeerd maar het lukt niet om verbinding via WIFI te maken via mijn desktop HP xw6600 workstation .
Maar toen ik het programma ook geïnstalleerd had op mijn notebook Hp 8440p toen lukte het wel om een verbinding via WIFI te creëren met de printer.
Waarom dit niet lukt met mijn desktop moet ik nog uitvogelen ik zal nu met behulp van jullie ervaring verder proberen.
 
Ik heb nu al meermaals geprobeerd maar het lukt niet om verbinding via WIFI te maken via mijn desktop HP xw6600 workstation .
Maar toen ik het programma ook geïnstalleerd had op mijn notebook Hp 8440p toen lukte het wel om een verbinding via WIFI te creëren met de printer.
Waarom dit niet lukt met mijn desktop moet ik nog uitvogelen ik zal nu met behulp van jullie ervaring verder proberen.
waarom het niet lukt via de desktop !
wel das toch duidelijk ...er is geen draadloze netwerkkaart aanwezig in de desktop of het moet zijn dat je deze er zelf in heb gezet ...enerzijds kun je ook de bluetooth functie gebruiken om een verbinding te maken indien je dus een usb bluetooth dongle aansluit ... bv de micro adapter usb 2.0 bluetooth 4.0 van i.t.works BT-150 te koop bij vandeborre voor 15€
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan