• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sticky Wifi verbinding ten onrechte met naam van vaste netwerkverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

scooter_57

Nieuw lid
Lid geworden
3 dec 2018
Berichten
8
Waarderingsscore
0
Ik heb meerdere Wifi Access Punten. Eén van die Access Punten neemt de ProfileName aan van de (Vaste) Netwerk verbinding. Bij het kiezen van de wifi verbinding wordt blijkbaar de description gebruikt, maar rechtsonder in de taakbalk, het icoontje voor de netwerkverbinding, als ik daar met de muis boven ga staan, krijg ik die verwarrende naam te zien. Dan lijkt het net of ik via een vaste (bekabelde) verbinding verbonden ben, terwijl het wifi is. Bestaat er iets om die fout te herstellen? De fout is ontstaan toen ik een poos meerdere routers op mijn wifi systeem had. Ik heb geprobeerd overal de naam van het betreffende access punt te verwijderen uit het Register, maar dat helpt niks. Het komt zo weer terug.

Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\NetworkList\Profiles\
 
Is het een groot probleem dat het naam verkeerd is?
Want het belangrijkste is dat je toch een verbinding hebt?
Ook is het niet verstandig om dingen zo maar uit het register te verwijderen.

Heb je al in apparaat beheer de betreffende acces point al eens verwijderd?
Je moet hem dan wel weer opnieuw aanmelden/instellen.
 
wel om een wifi netwerk naam te veranderen dien je je in te loggen bij je provider ..
*stel je bent bij Ziggo en je gebruik een wifibooster via internetkabel ...
dan open je webbrowser op een apparaat dat verbonden is met je extra wifi-punt. Dit herken je door de wifi-naam ziggo-ap (gevolgd door 7 cijfers).
je Log je vervolgens in op je Wifibooster via http://ziggo-ap. Let op: zet hier geen www voor.
je vult bij gebruikersnaam in: ziggo en bij wachtwoord in: draadloos daarna klik je op inloggen.
Je komt dan direct in het beginscherm en je kunt daar dan je wifi-netwerknaam aanpassen van zowel de 2.4 als de 5 GHz frequentieband.
In dit voorbeeld passen we de netwerknaam aan van de 2.4 GHz frequentieband.
Scrol naar Wireless 2.4 GHz.
Vul in het veld Netwerknaam (SSID) je gewenste netwerknaam in bv "Ziggo draadloos netwerkje" en je klikt op Bewaar wijzigingen.
 
Is het een groot probleem dat het naam verkeerd is?
Want het belangrijkste is dat je toch een verbinding hebt?
Ook is het niet verstandig om dingen zo maar uit het register te verwijderen.

Heb je al in apparaat beheer de betreffende acces point al eens verwijderd?
Je moet hem dan wel weer opnieuw aanmelden/instellen.
Hallo Aarie25,
Het is soms verwarrend, niet een heel groot probleem.
Verwijderen lukt mij niet, die optie zie ik nergens. Ik heb wel op vergeten geklikt. Maar dan komt het probleem zo weer terug. Moest alleen de beveiligingssleutel opnieuw invoeren.
 
wel om een wifi netwerk naam te veranderen dien je je in te loggen bij je provider ..
*stel je bent bij Ziggo en je gebruik een wifibooster via internetkabel ...
dan open je webbrowser op een apparaat dat verbonden is met je extra wifi-punt. Dit herken je door de wifi-naam ziggo-ap (gevolgd door 7 cijfers).
je Log je vervolgens in op je Wifibooster via http://ziggo-ap. Let op: zet hier geen www voor.
je vult bij gebruikersnaam in: ziggo en bij wachtwoord in: draadloos daarna klik je op inloggen.
Je komt dan direct in het beginscherm en je kunt daar dan je wifi-netwerknaam aanpassen van zowel de 2.4 als de 5 GHz frequentieband.
In dit voorbeeld passen we de netwerknaam aan van de 2.4 GHz frequentieband.
Scrol naar Wireless 2.4 GHz.
Vul in het veld Netwerknaam (SSID) je gewenste netwerknaam in bv "Ziggo draadloos netwerkje" en je klikt op Bewaar wijzigingen.

Beste Emi,
Heel erg bedankt voor jouw moeite.
Netwerknamen kan ik naar hartenlust wijzigen in de Router en in de internet interface van het wifi netwerk. Wat ik wil wijzigen is de Netwerk Profile Name die Windows 10 toekent aan de betreffende netwerk verbinding cq. access point. Ik krijg het idee dat wij daar normaal gesproken als gebruiker niet bij kunnen. Maar door de truck door in het Register te duiken, heb jij mij zelf laten zien hoe ik die aan kon passen. Maar dit Wifi access point neemt automatisch de Profile Name van het Vaste Netwerk over, wat natuurlijk niet zou moeten, omdat het zelf een eigen naam heeft.
 
ik begrijp het nu maar dit kan ik dus niet nagaan aangezien ik hier niets draadloos in gebruik heb .. dit werd eerder al vermeld ..
 
Verwijderen lukt mij niet, die optie zie ik nergens. Ik heb wel op vergeten geklikt. Maar dan komt het probleem zo weer terug. Moest alleen de beveiligingssleutel opnieuw invoeren.

Ik gebruik geen acces point, anders kon ik het even voor jou nakijken. Want normaal verwijder je een stuurprogramma of apparaat en dan word hij na een herstart er weer opnieuw opgezet.

Wat is het merk en type acces point wat jij wil aanpassen?
 
Ik gebruik geen acces point, anders kon ik het even voor jou nakijken. Want normaal verwijder je een stuurprogramma of apparaat en dan word hij na een herstart er weer opnieuw opgezet.

Wat is het merk en type acces point wat jij wil aanpassen?

Dit is hoe ik het begrijp. Ik denk dat het probleem zit in de netwerk verbinding.
Een netwerk verbinding wordt door Window10 aangemaakt om te communiceren met een access point. Ik denk dat het alleen een probleem is van Windows10 en niet van mijn wifi access point. Het kost mij geen enkele moeite om het Wifi Access Point te verwijderen. Als het access point verwijderd wordt gaat de netwerkverbinding in winterslaap, totdat het access point weer terug is. Je kunt volgens mij een netwerkverbinding niet echt verwijderen.
Blijft altijd achter op je computer. Het enige wat je kunt is om te kiezen voor niet onthouden.
Het enige gevolg daarvan is dat het de beveiligingssleutel verwijdert en dat je die de volgende keer opnieuw moet invoeren. Het wijkt daarom af van alle andere apparaten bij Windows. Ik hoop dat ik mij vergis.

Mesh MR1750
 
Heb je in het Access point de naam wel gewoon goed aangepast? Het lijkt erop dat die nog op default staat.
 
Ik heb de Open Mesh MR1750 verwijderd in Claudtrax (De App die het beheer heeft over wifi netwerk). Ik heb de Netwerkverbinding 'niet onthouden' en mijn Laptop (Windows10) opnieuw opgestart.
Ik heb het Access Point opnieuw toegevoegd. Mijn Laptop verbinding laten maken via Wifi.
Is dit de Open Mesh MR1750?
Dan heb je hier een handleiding, waarin je kunt zien dat je hier ook moet kunnen inloggen en dingen kunt wijzigen ( bijvoorbeeld pagina 9 en 10). https://store.openmesh.com/skin/frontend/rwd/default/media/MR1750v2 User Guide.pdf
Het is nogal ingewikkeld. Er zijn een paar onderwerpen die ik niet met zekerheid begrijp. De voor mij ingewikkelde onderwerpen kunnen alleen maar voor alle access points in 1x ingesteld worden. Bridge to VLAN en Alternate DNS. Omdat ik 4 Access Points heb, waarvan 3 dit probleem niet hebben verwacht ik dat het echt aan Windows ligt en niet aan Open Mesh of Cloudtrax. Of denk je dat ik dat verkeerd zie?
Ik zal vanavond eens even verder kijken.

Maar op het Microsoft forum krijg je het zelfde antwoord als Emi.
Hoe kan ik de naam van mijn netwerk wijzigen?
Ik heb in totaal 6 verschillende punten waar Internet binnen komt. (hotspots en wifi access points). Bij allemaal neemt Windows keurig hun SSID over, behalve deze ene. Die wordt schijnbaar verward met het vaste netwerk.
Heb je in het Access point de naam wel gewoon goed aangepast? Het lijkt erop dat die nog op default staat.
Access Point heeft een unieke naam. Ik heb nog 3 access points van het zelfde merk, maar een ander type. Die werken wel goed. Maar het lijkt dat Windows het verschil niet ziet tussen dit Access Point en het vaste netwerk. De werking van de verbindingen is goed. Alleen het label wat Windows er op plakt is niet juist.
 
Als ik het zelfde Access Point een andere SSID geef, is het probleem opgelost. Zodra ik het Access Point weer de oude naam geeft is het probleem ook terug. Op de één of andere manier heeft Windows blijkbaar ergens die naam van het eerste Wifi Access Punt opgeslagen als Vaste Netwerk Verbinding. Dan maar een andere SSID. Dank iedereen voor alle moeite, vooral aarie25 en Emi.
 
@scooter je schrijft
Ik heb nog 3 access points van het zelfde merk, maar een ander type. Die werken wel goed

Ik heb in ons openmesh ook verschillende firmware versies ( ivm recente vervanging_) maar kreeg te horen dat ik eigenlijk allemaal dezelfde firmware versies moet gebruiken.
Aangezien onze 4 AP's keurig alles hetzelfde doen ondanks andere builds vervang ik nog niks, MAAR.... daar zou jouw probleem dus wel degelijk mee te maken kunnen hebben.

Al een firmware update van je cloudtrax AP's gedaan?

Ik zie op alle AP's gewoon allemaal dezelfde SSID .
 
@scooter je schrijft
Ik heb nog 3 access points van het zelfde merk, maar een ander type. Die werken wel goed

Ik heb in ons openmesh ook verschillende firmware versies ( ivm recente vervanging_) maar kreeg te horen dat ik eigenlijk allemaal dezelfde firmware versies moet gebruiken.
Aangezien onze 4 AP's keurig alles hetzelfde doen ondanks andere builds vervang ik nog niks, MAAR.... daar zou jouw probleem dus wel degelijk mee te maken kunnen hebben.

Al een firmware update van je cloudtrax AP's gedaan?

Ik zie op alle AP's gewoon allemaal dezelfde SSID .

Beste AnjaZ,
De firmware versie van al mijn Wifi Access Points (AP's of wifi palen) zijn nu gelijk. Ik wel 2 jaar geleden mijn AP's moeten vervangen omdat nieuwe AP's niet samenwerkten met de oude. Of je allemaal dezelfde SSID ziet of verschillend per Access Point kun je instellen in Cloudtrax. Ik kan 4 verschillende netwerken instellen. Het is prettig om Privé en zakelijk te kunnen scheiden, zodat mijn klanten nooit in kunnen breken op mijn bedrijfsnetwerk. Mijn klanten zien 1 SSID. Zakelijk en Prive wil ik altijd kunnen zien met welke paal (AP) ik verbonden ben, om sneller te zien of er iets met een bepaalde paal aan de hand is. Door zakelijk en privé te scheiden van het klanten gedeelte heb ik toch toegang tot mijn bedrijfsnetwerk via wifi en mijn klanten niet.
 
Als ik het zelfde Access Point een andere SSID geef, is het probleem opgelost. Zodra ik het Access Point weer de oude naam geeft is het probleem ook terug. Op de één of andere manier heeft Windows blijkbaar ergens die naam van het eerste Wifi Access Punt opgeslagen als Vaste Netwerk Verbinding. Dan maar een andere SSID. Dank iedereen voor alle moeite, vooral aarie25 en Emi.

Fijn dat je het hebt kunnen oplossen, al is het niet helemaal zoals jij dat had gewild.
Geen dank! Ik zal dit topic dan op opgelost zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan