Advies Wifi versterker.

biencop

Junior lid
20.05.2020
Sedert enkele weken heb ik problemen met mijn Wifi verbinding in de woonkamer.
De verbinding valt regelmatig uit.
De afstand tussen de modem en mijn Wifi versterker is ong. 20 meter.
De verbinding gebeurt via het eleckriciteitsnet.
De versterker (Cisco Linksys WAP 300N) werd een 4-tal jaren geleden gekocht en
geplaatst door Telenet. Speedtest: upload: 143 Mbps - download: 14.4 Mbps.
Een technieker van Telenet radde me aan on een "kabelverbinding" te maken.
Maar dit is niet vanzelfsprekend.
Kunt u mij advies geven? Een betere versterker kopen bijvoorbeeld? Of andere maat-
regelen? Alvast bedankt.
biencop

Abraham54

Administrator
Team lid
Ik zou het zoeken in de apparatuur die je gebruikt om via elektriciteitsnetwerk verbindingen te realiseren.

boertje125

Gewaardeerd
als je de stekker van uit je netwerkplug die nu in je versterker zit rechtstreeks in je laptop steekt heb je dan wel een goede verbinding ?

zo ja is je versterker het probleem.
zo nee dan legt het aan je netwerkplug

biencop

Junior lid
Ik heb de test uitgevoerd. Dus de netwerkplug rechtstreeks in mijn laptop gestoken. hier heb ik een goede verbinding; t.t.z. de verbinding valt niet meer uit. Blijkbaar is de Wifi versterker het probleem.
Kunt u mij een goede Wifi versterker aanraden?
biencop

prutser

Gewaardeerd
Bericht nvt.

Laatst bewerkt:

Abraham54

Administrator
Team lid
Mogelijk dat ik het niet goed begrepen heb.
De transponder is verbonden via homeplug.

Ik schat in, dat je kabel van de modem naar de homeplug met de computer hebt verbonden.

biencop

Junior lid
Ik heb deze namiddag een 2de test gedaan.
De Wifi versterker in de woonkamer werd afgekoppeld.
Op mijn bureau staat ook een Wifi versterker. Dus heb ik hiermee draadloos verbinding gemaakt.
Resultaat: ik heb geen onderbrekingen meer gehad ondanks dat deze Wifi versterker ongeveer
20 meter verder staat. Toch zou ik graag vernemen welke de betere versterkers zijn.

Veng

Elite lid
"Toch zou ik graag vernemen welke de betere versterkers zijn."
De beperking is dat het zendvermogen niet hoger dan 100 mW mag zijn. Vaak effectief minder. De plaatselijke omstandigheden bepalen in belangrijke mate je bereik. Ook wat je buren allemaal uitzenden en op welk kanaal. Als daar een wifi of ander apparaat bij komt kun je zo maar een slechter bereik krijgen.
Wil je echt een sterkere wifi zender, want die zijn er wel voor bv. campings, bedrijven ed. dan kun je ook 400 mW zenders vinden. Die zijn echter wel flink aan de prijs.

Like Quote Reply

"

Nieuwste berichten

Bovenaan Onderaan