• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Wifi versterker.

Status
Niet open voor verdere reacties.

biencop

Junior lid
Lid geworden
26 okt 2013
Berichten
44
Waarderingsscore
1
20.05.2020
Sedert enkele weken heb ik problemen met mijn Wifi verbinding in de woonkamer.
De verbinding valt regelmatig uit.
De afstand tussen de modem en mijn Wifi versterker is ong. 20 meter.
De verbinding gebeurt via het eleckriciteitsnet.
De versterker (Cisco Linksys WAP 300N) werd een 4-tal jaren geleden gekocht en
geplaatst door Telenet. Speedtest: upload: 143 Mbps - download: 14.4 Mbps.
Een technieker van Telenet radde me aan on een "kabelverbinding" te maken.
Maar dit is niet vanzelfsprekend.
Kunt u mij advies geven? Een betere versterker kopen bijvoorbeeld? Of andere maat-
regelen? Alvast bedankt.
biencop
 
Ik zou het zoeken in de apparatuur die je gebruikt om via elektriciteitsnetwerk verbindingen te realiseren.
 
als je de stekker van uit je netwerkplug die nu in je versterker zit rechtstreeks in je laptop steekt heb je dan wel een goede verbinding ?

zo ja is je versterker het probleem.
zo nee dan legt het aan je netwerkplug
 
Bedankt. Ik ga je voorstel testen en laat nieuws.
biencop
 
Ik heb de test uitgevoerd. Dus de netwerkplug rechtstreeks in mijn laptop gestoken. hier heb ik een goede verbinding; t.t.z. de verbinding valt niet meer uit. Blijkbaar is de Wifi versterker het probleem.
Kunt u mij een goede Wifi versterker aanraden?
biencop
 
Bericht nvt.
 
Laatst bewerkt:
Mogelijk dat ik het niet goed begrepen heb.
De transponder is verbonden via homeplug.

Ik schat in, dat je kabel van de modem naar de homeplug met de computer hebt verbonden.
 
Ik heb deze namiddag een 2de test gedaan.
De Wifi versterker in de woonkamer werd afgekoppeld.
Op mijn bureau staat ook een Wifi versterker. Dus heb ik hiermee draadloos verbinding gemaakt.
Resultaat: ik heb geen onderbrekingen meer gehad ondanks dat deze Wifi versterker ongeveer
20 meter verder staat. Toch zou ik graag vernemen welke de betere versterkers zijn.
 
welk merk en type netwerkpluggen gebruik je?
de meest hebben namelijk ook pluggen met ingebouwde wifi.
 
"Toch zou ik graag vernemen welke de betere versterkers zijn."
De beperking is dat het zendvermogen niet hoger dan 100 mW mag zijn. Vaak effectief minder. De plaatselijke omstandigheden bepalen in belangrijke mate je bereik. Ook wat je buren allemaal uitzenden en op welk kanaal. Als daar een wifi of ander apparaat bij komt kun je zo maar een slechter bereik krijgen.
Wil je echt een sterkere wifi zender, want die zijn er wel voor bv. campings, bedrijven ed. dan kun je ook 400 mW zenders vinden. Die zijn echter wel flink aan de prijs.





Like Quote Reply

"
 
Hartelijk dank.
biencop
 
"Toch zou ik graag vernemen welke de betere versterkers zijn."
De beperking is dat het zendvermogen niet hoger dan 100 mW mag zijn. Vaak effectief minder.

Kleine correctie, het is niet toegestaan om meer dan 100mW te gebruiken in Nederland, alleen 90% van de routers kunnen 300mW uitzenden. Deze routers moeten, om toegestaan te worden in Nederland, een optie hebben om het vermogen te beperken tot max. 100mW
Mijn TP-link heeft een zendvermogen van 25dBm wat overeenkomt met 316mW en is gewoon aan te zetten.
Het probleem is meestal dat de routers bij aflevering niet ingesteld hoeven te zijn op het vermogen van 20dBm (=100mW) en dus vrolijk 300mW staan uit te zenden, de genoemde Cisco Linksys WAP 300N heeft een braaf zendvermogen van zo'n 19 tot 21 dBm en zal dus heerlijk weggedrukt worden als de buurman zijn router 'helemaal open' heeft staan.

Maar TS schrijft dat de ' De verbinding gebeurt via het eleckriciteitsnet. ', maar volgens mij kan de WAP300 dat helemaal niet en is het alleen een draadloze (of UTP bekabelde) extender, grote kans dat er signalen van buitenaf het interne WiFi signaal verstoren.
 
Probeer eens een ander WiFi kanaal. Meestal werken de routers en versterkers op het standaard kanaal, vaak kanaal 6 of 11 . Als de hele buurt dat doet zit je elkaar al snel in de weg. Kijk met een programma als InSSIDer (hier gratis te downloaden) eens op welke kanalen het het minst druk is.
 
Wellicht nog iets om na te kijken
Linksys zei:
SPECIALE FUNCTIES WAP300n



1. Bandbreedte (Standard en Wide)?



De radioband biedt u twee (2) opties: Auto en Standard - 20MHz-kanaal, standaardkanaal is wat alle B / G / N-apparaten zullen gebruiken. Als u kanaal Wide selecteert voor de instelling van de radioband, kan Wireless-N twee (2) kanalen gebruiken: een primair (Auto) en een secundair (Standaardkanaal). Dit verbetert de prestaties van Wireless-N.
 
@maestro12: Interessant. Zo leer je bij.
Maar waar vind je die getallen. Bv. voor de Connectbox van Ziggo. Zul je wel niet zelf hoger kunnen instellen (bij mij net voldoende bereik maar houdt niet over).
 
Gezien het feit dat e.e.a pas sinds enkele weken speelt en het daarvoor wél werkte verwacht ik niet dat de oplossing hier in zit. Er kunnen wel andere netwerken bijgekomen zij in de buurt waardoor de drukte op het gebruikte kanaal toegenomen is.
 
Lees hier Telenet, is dus in België veronderstel ik.
Indien in België krijg je gratis een set powerline adapters indien je onvoldoende bereik hebt op je wifi, enkel verzendkosten (5€) te betalen.
 
@maestro12: Interessant. Zo leer je bij.
Maar waar vind je die getallen. Bv. voor de Connectbox van Ziggo. Zul je wel niet zelf hoger kunnen instellen (bij mij net voldoende bereik maar houdt niet over).

Ik heb geen idee, heb zelf ook een Connectbox, maar had geen zin om het allemaal uit te zoeken, ook omdat ik nog een TP-Link AC 7 had staan met een fraai zendvermogen, die dus bekabeld in de gang gehangen en in het hele huis volle bak wifi.
Zal wel eens kijken (als ik zin heb)
 
" Zal wel eens kijken (als ik zin heb) "
Het is niet echt belangrijk want ik heb geen klachten. Alleen om mijn kennis uit te breiden.
Wat ik belangrijker vind om te weten is welke wandcontactdoos repeater wat ruimer bereik heeft.
Ik heb er nu twee (D-Link N300 en Netgear AC1200 EX6120) maar het houdt nog steeds niet over. Ik gebruik ze om op de camping beter bereik te hebben (ik smokkel hem dan in de buurt van de campingantenne in een paalstopcontact;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan