• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Wifi werkt traag of maakt geen verbinding.

IK heb de IDEAPAD 310 - 15ISK van Lenovo.

Apparaatnaam : Laptop - TFPKJI5K

jij ook succes pearl

Lenovo 310 - 15ISK.

Intel(R) Dual Band Wireless-AC 3165. Dat is een ouwetje, net zoals de laptop, trouwens.

Op zich zou de Wifi upgraden niet moeilijk zijn:

Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.

Cover loshalen, antennes loshalen, wifi module los schroeven, nieuwe module plaatsen, antennes terugplaatsen en cover weer terugplaatsen. Wat waarschijnlijk al eens gedaan is omdat er volgens de specificaties en Single Band 2,4 GHz Wifi module in zou moeten zitten, en niet de dual band van hierboven.

En dan vervangen met bijvoorbeeld een:

Maar je kan het ook makkelijk doen, de Wifi uitschakelen en een externe USB Wifi gaan gebruiken.

Houdt er wel rekening mee dat deze computer geen windows 11 kan draaien en dat Windows 10 eind oktober geen naar eol (End of life ) status gaat, dus geen updates meer krijgt, zoals zoveel oudere computers. Ahankelijk van gebruik zou je kunnen overwegen om de machine te vervangen voor wat moderners die Windows 11 wel kan draaien.

Dank voor je tips Enigma.

Is een externe USB Wifi net zo veilig als de wifi van thuisnetwerk ? Wat ben ik hier ongeveer voor kwijt en welke zou ik in mijn geval kunnen aanschaffen die doet wat ie moet doen ?

Is een externe USB Wifi net zo veilig
De naam extern kun je hier weglaten, gewoon usb wifi stick.
Dat is verder net zo veilig als de wifi die normaliter in je laptop zit, je maakt met die stick immers ook verbindnig met de wifi van je thuisnetwerk.

Hoe sneller je wilt, hoe duurder dat ie wordt, maar hou ook rekening met de snelheid van je laptop en internet verbinding, want je hoeft geen 1 Gigabit wifi stick te nemen als je slechts een 100 Mbit abo hebt.
Zoiets als onderstaand zal vermoedelijk prima voldoen voor je en is goedkoop.

Die komt er niet zo best uit de reviews Black Tiger. Er staat zo'n zelfde model op die pagina maar onder een andere naam, en die komt er ook niet goed af.
Ik zou echt gaan voor een bekender merk voor vijf Euro meer, b.v. die TP-Link:

Goed, het is maar een indicatie waar je een beetje moet zoeken en wat je kan verwachten, de keuze is aan de TS.

Black Tiger en Erik den H. : bedankt voor de tips. Ik denk dat ik een wifi - usb aanschaf en hoop daarmee dat het probleem zich dan oplost.

Uiteraard ook mijn dank aan alle anderen die mee hebben gedacht.

Mocht er geen driverdisk bijzitten, dan zou ik eerst zorgen om Internet te hebben voordat je hem inplugt (dicht bij de router gaan zitten), zodat Windows eventueel direct een driver kan downloaden.
Als alles goed gaat kan je de oude adapter in Apparaatbeheer uitschakelen.

Het modem dat ik gebruik : Intel(R) Dual Band Wireless-AC 3165. Als ik het goed heb, staat modem ingesteld op 5 GHZ. Provider is Ziggo.

IK gebruik geen wifi - router.
Als ik het goed begrijp, dien ik Dual Band Wireless-AC 3165 uit te schakelen zodra de driver van de wifi - usb met succes is geinstalleerd ?

Ja. Jij noemt het modem, maar het is een Wireless Network adapter.

Hier heb je een plaatje er van zoals deze in jouw laptop zou kunnen zitten:

Misschien na uitschakelen de laptop herstarten.

Je bent dus klant van Ziggo,
Heb je het probleem aan de ziggo community voorgelegd?

Heb probleem ( nog ) niet voorgelegd aan Ziggo community.

Zou ik wel doen, daar doen ze specifiek ziggo gerelateerd problematiek.
Ik neem aan dat de wifi op de laptop voorheen wel goed deed.
Meld je gewoon aan met je ziggo account.

Mensen, heb de TP - link Archer T3U aangeschaft en geinstalleerd en ..... wifi werkt !

Nogmaals dank voor jullie hulp.

Ga zo door met ondersteunen !

Heel mooi.
Je bent dus klant van Ziggo,
Heb je het probleem aan de ziggo community voorgelegd?
De verbinding met andere apparaten was goed, alleen de laptop moest binnen een meter van de router staan om te werken, dus daar zat een probleem.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan