• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Wifi wil niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

glompie

Gewaardeerd
Lid geworden
28 aug 2008
Berichten
1.315
Waarderingsscore
6
Heb hier een Aspire 7730G. Bekabelt werkt het internet maar de wifi heeft een rood kruis erdoor.
Activeren geeft rechtsonder een pop-up voor vliegtuigstand. In apparaatbeheer staat Wifi Link 5100 AGN en die werkt correct. Knop FN +F3 zou de wifi aan moeten zetten maar doet niks. Andere FN combinaties werken wel voor andere dingen. OS is Win 10 education versie.

Misschien kan iemand zijn licht hierover schijnen want ik begrijp er niks meer van...
 
Laatst bewerkt:
Laptop eens uit en aan zetten, of alleen wifi adapter eens uit en aan ? Ps hier een acer waarvan wifi één of andere reden alleen doet na een keer in standby hebben gezet, heel toevallig als u ook zou hebben, maar wie weet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je het stuurprogramma al eens verwijderd en de computer opnieuw opgestart?
 
In het meldingencentrum van Windows zou maar zo de vliegtuigstand (waar je in startpost) over hebt per ongeluk aan kunnen staan?

Of een toetsencombinatie op je toetsenbord, helaas schijnt Windows dit slecht aan te geven of de pc in de vliegtuigstand staat.
 
Ja heb ik gedaan. Hij crasht ook als ik instellingen >> netwerk en internet open.
Wordt opnieuw Windows installeren denk ik...
Kijk eerst eens of een sfc scan helpt, mogelijk zitten er fouten in nou Windows.
De scan gewoon laten lopen en niet onderbreken, ook al blijft hij lang hangen op een bepaalde %
Aan het eind kun je zien of er fouten zijn gevonden en herstelt.

- Open het start menu en typ "cmd"
- Klik het zoekresultaat cmd (command prompt) met rechts aan en kies uitvoeren als administrator
- Bevestig de prompt met ja
- Typ daarna "sfc /scannow" en druk op enter
- Laat ook deze scan lopen en controleer of er fouten worden gevonden
- Voer de scan bij niet herstelde fouten opnieuw uit met "sfc /scannow"
 
sfc /scannow had ik al gedaan. (Duurt een eeuw met die trage bak) Maar het probleem zat bij Windows of bij een update.
Ik had met een win7 cd geïnstalleerd en later geupgrade naar 10. Dat gaf op deze laptop problemen met Win updates en crashen van netwerk window.
Heb er alles afgegooid en nu rechtstreeks win10 erop gezet . En zonder ook maar iets aan drivers te doen werkt hij. Naast de vliegtuigstand knop staat nu een wifi knop en een hotspot knop.
 
Dan ben je ook gelijk alle restanten van Windows 7 kwijt 😃
Fijn dat het weer werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan