• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

WiFi6 card. Welke niet te dure gemakkelijke installatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

schults2005

Vaak hier
Lid geworden
11 nov 2005
Waarderingsscore
8
Ik wil in mijn desktop een wifi 6 card plaatsen. Mede op advies via mijn provider om sneller internet via wifi in huis te krijgen.
Nu zat er zo'n klein kaartje met 2 erg dunne draadjes in.
Heel snel brak het 1ste draadje al af, toen ik die card wile weghalen.
Heb nu tijdelijk via utp kabel naar een deco M5 verbinding.
Want bij nieuw wifi 6 kaartje gebeurde meteen hetzelfde.
Ja en solderen doe ik al heel lang niet meer.
Dus ging google gebruiken en kwam dit tegen. en ja dat ziet er steviger uit
MAAR is dat wel aan te bevelen ??
of duurder

Groet Chris

wat wilde je oorsprongkelijk plaatsen dan heb je daar een linkje naartoe?

deze Intel Wi-Fi 6 Gig+ Desktop Kit - Kenmerken - Tweakers bij uitpakken viel er al 1 draadje af
theorie is denk ik dat het min of meer vastgeklikt zat, maar lukt mij niet meer. aansluitingen zitten ook erg dicht naast elkaar.
EN ergste
schroefje is ook ergens in de pc zoekgeraakt toen ik de oude losschroefde
zo'n klein dingetje.

vervelend maar ik snap het niet zo goed die kaart moet in een m2 slot
dat is toch gewoon een stevige aansluiting.

de antenne draad aansluiting zijn niet goed te zien op de foto maar ze zien er op het oog niet breekbaar uit.

de kaarten die je nu hebt aangegeven werken ook prima

Ja, die card is voor een horizontaal m2 slot, ergens op het moederbord. Ze zijn erg dun en moeten horizontaal geplaatst worden. Die kleine uitsparing, die je ziet is bedoeld voor een erg klein schroefje om dat kaartje op het moederbord vast te schroeven.
Op 2,40 van dit filmpje kun je beetje zien hoe het geplaatst kan worden.
en deze
op 1.40 zie je hoe klein at ding is en op 3.30 hoe je het in de horizontale m2 slot plaatst.

Je moet inderdaad geen bouwvakkers handen hebben hiervoor denk ik.
In het laatste filmpje geven zij overigens aan dat je die antenne draden ook los kan kopen
ze zullen dus inderdaad wel eens vaker stuk gaan

los kan kopen
Die opmerking gaf mij idee om nog eens te kijken. Mijn handen zijn niet zo vast meer (ben bijna 73) en dat draadje draaide maar. Blijkt toch dat je het gewoon weer vast kan klikken op dat kaartje. Even tijd voor genomen, paar minuten bezig. Meer toch gelukt. Nu nog vast zien te krijgen op moederbord.
BEDANKT

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan