• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Wii ombouwen, hulp bij de laatste stap

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eva85

Nieuw lid
Lid geworden
24 feb 2021
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik wil voor mijn zoontje zijn wii ombouwen. Ik ben leek in de hele computer wereld, maar ik vind het leuk om uiteindelijk dingen zelf te repareren of voor elkaar te krijgen. Zo ook met het ombouwen van zijn wii.
Ik heb me er al enigzins in verdiept, maar het is nog niet gelukt.
De volgende stappen heb ik gedaan:
-Een 2 gb geheugenkaart geformatteerd naar fat32
-De wii geüpdate naar 4,3
-Het nummer van de Wii ingevoerd bij de letterbomb.
-de letterbomb gekopieerd naar de SD kaart (dit kan toch ineen keer? Dus gewoon op het bericht zelf met de rechtermuisknop > kopiëren naar map E, de SD kaart? Of moet het bestandje voor bestandje?

Als ik daarna op de gegevens in de SD kaart kijk, staat het lijstje er wel in met alles vanuit de letterbomb.

- voor zover ik weet moet je dan checken of de datum op de wii goed staat en een bericht bij je notities zetten.

-daarna de SD kaart erin, wii uit en weer aan.

-DAN ZOU ER DUS EEN LETTERBOMB BERICHT IN DE WII MOETEN VERSCHIJNEN BIJ DE NOTITIES.
Deze krijg ik dus niet.
Ook niet als ik naar voren of achter blader.
Wie helpt mij aan de verlossende oplossing.

Moet ik misschien vooraf nog iets anders op de computer downloaden?
 
Weet je, ik heb werkelijk geen idee wat het idee achter dit is, ik heb geen Wii, weet niet wat 'letterbomb' is. Maar...
.... de letterbomb gekopieerd naar de SD kaart (dit kan toch ineen keer? Dus gewoon op het bericht zelf met de rechtermuisknop > kopiëren naar map E, de SD kaart? Of moet het bestandje voor bestandje?
na even zoeken vond ik een vergelijkbare uitleg, en daarin staat:
  1. Go to please.hackmii.com. (Should this website be down, use Wilbrand)
  2. Select your region
  3. On the Wii, go to Wii Options> Wii Settings> page 2> Internet> Console Information. Enter your MAC Address into the boxes on please.hackmii.com
  4. Make sure the HackMii installer is bundled with your download
  5. Cut the red wire to download the .zip file and unzip it
  6. Copy "private" folder and "boot.elf" to your SD Card (Can also be SDHC)
  7. Insert the SD card to your Wii and go to Wii Message Board
  8. You should see a red envelope that looks like the one on "please.hackmii.com". Click it, and BOOM!

In die tekst staat dat je het gedownloadde ZIP bestand eerst moet uitpakken en twee mappen moet overbrengen, en dat zie ik niet in jouw tekst.
Er staat overigens niet dat je die letterbomb moet kopiëren.

 
Bedankt voor jou reactie Eric!
Als je op hackmii het mac adres van je wii invoerd, dan krijg je dus een bericht/download wat letterbomb heet.

Maar, stap 4 in jou beschrijving moet ik eens uitzoeken denk ik.
De rest klopt allemaal.
Maar hackmii installer bundelen met de download...

Geen idee.
Iemand daar tips of uitleg over?

Nogmaals bedankt Eric voor het meedenken 😉
 
Ik neem aan dat het ZIP bestand wordt gedownload als je een draadje knipt. Dat moet je uitpakken, en die bestanden eerst in de root van de SD kaart zetten.

De 'letterbomb' wordt denk ik aan je verstuurd. ("Go into the Wii Message Board and navigate to "Today", "Yesterday" or "Two days ago".)
 
ik weet niet hoe oud het joch is maar de huidige generatie speeld online en heeft niet meer aan een omgebouwde variant
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan