• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Wijziging bewerken van berichten

  • Onderwerp starter Verwijderd NCFlid 124241
  • Startdatum
V

Verwijderd NCFlid 124241

Gast
  1. The administrator has specified that you can only edit messages for 10 minutes after you have posted. This limit has expired, so you must contact the administrator to make alterations on your message.
2iqc11d.png


Waarom ..? Nu is het bericht dat ik getypt heb weg en kon ik het niet wijzigen.
 
Van de mogelijkheid om een eerder gepost bericht te wijzigen werd in het verleden wel eens misbruik gemaakt. Mensen wijzigden dan hun post, nadat er al een aantal reacties op die post was geweest of ze haalden hun post helemaal weg, waardoor de discussie onbegrijpelijk werd.
Vandaar die 10 minuten reactietijd. Zo kun je na het posten van je bericht de tekst nog even doorlezen en corrigeren.

Dit is niet op elk computerforum zo ingesteld. Op sommige forums kun je een eerder geplaatste post ook na een jaar nog bewerken. Op andere heb je maar 5 minuten de tijd om je geplaatste reactie te bewerken of aan te vullen.
 
ik vind deze manier meestal prettig, maar soms is de tijd net een paar minuten te kort om nog iets te wijzigen.
maar ik snap het beleid wel.
 
Wat je kan doen bij het maken van een bericht, meestal de grote berichten waarin je dingen uitlegt, is de uitgebreide editor gebruiken. Deze heeft namelijk ook een "voorbeeld" knop zo kan je exact zien hoe je bericht geplaatst gaat worden je leest het nog eens brengt de wijzigingen aan en dan verstuur je het.

De eerlijkheid gebied mij wel te zeggen zo doe ik het ook niet altijd maar goed een optie is het zeker wel.
 
Ja, maar is niet van toepassing als je iets wilt toevoegen aan het bericht.

Dan maar gebruikmaken van de "dubbele post" die vanzelf samenvoegt?
 
Nee, als jij er na langer dan tien minuten iets aan wilt toevoegen, er is niemand na jou geweest dan zal het als volgt worden toegevoegd:


---- Update--------

Met daaronder jou tekst. Zoals ik het nu in dit voorbeeld heb gedaan.
 
Wat ik dus zei.
 
Klopt, Maar dit valt zeker niet onder de noemer dubbelpost zoals bedoeld in het reglement van dit forum. Daarin wordt het aanmaken van 2 topics en het tweemaal plaatsen van dezelfde reactie in eenzelfde topic bedoeld.
 
Je hoeft mijn berichten niet zo te analyseren. Wat was de bedoeling van deze opmerking?

Verder staat er nergens iets over het gebruik van dubbelpost in het Forum Reglement, waar haal je dat vandaan?
 
Excuus. Zo was de post niet bedoeld hoor! Zeker niet dank dat je me erop wijst dan kan ik er in het vervolg op letten het anders te doen. Ik weet dat dubbel posten hier niet op prijs word gesteld.
 
Oke geen probleem.
 
Ik weet dat dubbel posten hier niet op prijs word gesteld.

Meestal moet je dubbel posten omdat de gesprekspartner niet gereageerd heeft of omdat er na enige tijd een verrassing is opgetreden die de kwestie in een nieuw licht plaatst.
 
Ik krijg de indruk dat er wat onduidelijkheid is over het begrip dubbelpost.
Dubbelposten heeft meer betekenissen:
1. Je vraag stellen in twee verschillende onderdelen van een forum, bijvoorbeeld in het onderdeel Windows 7 en ook in het onderdeel Programmeren. Mensen doen dat omdat ze niet zeker weten waar hun vraag thuishoort. Nadeel is dat de antwoorden dan verspreid raken en dit ten koste gaat van de overzichtelijkheid. In zo'n geval zullen die twee topics door een lid van het team worden samengevoegd of een van beide topics wordt verwijderd.
Ook het tegelijkertijd plaatsen van een vraag op verschillende computerforums kan daarmee bedoeld worden. Mensen doen dat om meer of sneller reacties te krijgen op hun vraag. Daar valt wat voor te zeggen vanuit het oogpunt van de vraagsteller, maar bij de helpers kan dat irritatie opwekken (als die daarachter komen). Bovendien kan het onverstandig zijn bij de verwijdering van malware. De helpers weten dan niet van elkaar wat er al gedaan is en wat daarvan de effecten waren.
2. De tweede betekenis is twee keer achter elkaar een reactie posten in een topic, nog voordat iemand anders gereageerd heeft. Vanwege de beperkte reactietijd is dat soms niet te voorkomen. Er kan je immers nog iets te binnen schieten wat er echt bij moet. Op het NCF worden die reacties dan inderdaad automatisch samengevoegd tot 1 reactie door de forumsoftware (zolang er tussendoor niemand anders gereageerd heeft).

---------------------------
Wil je een eerder door jou geplaatste reactie wijzigen vanwege een aperte fout (bijvoorbeeld een foute instructie die schadelijk kan zijn bij uitvoering), maar kan dat niet meer, omdat de 10 minuten reactietijd verstreken zijn of omdat intussen al diverse anderen gereageerd hebben, dan kun je een verzoek indienen bij een lid van het NCF team waarin je schrijft wat er gewijzigd moet worden aan jouw tekst.
 
hebben we dat ook weer scherp op het netvlies.
 
Iedereen die deze discussie bezoekt: de tijd waarin je wijzigingen kan doorvoeren is tot een half uur na het het bericht gepost te hebben.
 
Goed om te weten.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan