• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

win 10 pro trustedinstaller

MoyoCoZo

Junior lid
Lid geworden
21 aug 2023
Waarderingsscore
1
Ik heb in win 10 pro trustedinstaller verwijderd,no booting...
Ik wou herstelpunt terugzetten maar hij vraagt wachtwoord,aangezien ik inlog met fingerprint,weet ik wachtw niet meer.
nu windows media creation tool op usb gezet,herstelpunt (nu vraagt hij geen wachtwoord) teruggezet maar
krijg error,iets met windows mediaplayer.ik weet het dom van mij,maar ik wil mijn login screen terugkrijgen,
want er staan onmisbare dingen op mijn pc,heb bootloader al proberen fixen maar niks helpt,ik was lokaal ingelogd
als admin,dus niet met microsoft account!? Alle hulp is welkom...thx

Maak eens een foto van de foutmelding die je krijgt?

Bij deze:15f9m8dE-1745579078-b7a771112deba0e6e95ba3e0678714bd.jpg

Kiek.

Wat kiek?Ik kan mijn pc niet booten,wat kan ik hiermee??? DISM kan ik niet runnen en sfc in safe mode op x: zegt not allowed,geen beheerdersrechten!!??

Herstelpunt kan niet terug worden gezet omdat het een bestand mediaplayer.exe niet terug gezet kan worden.

Die 0x80070780 verwijst naar een rechten probleem.

Als ik naar het pad kijk waar het bestand staat, zie ik iets vreemds: ...User\APPDATA\local\microsoft \WINDOWSAPPS.TMP\MediaPlayer.exe
De Appdata folder is niet de plaats waar apps staan en ook Windowsapps.tmp is een vreemde, omdat een *.tmp folder een tijdelijke (TMP=Temporary) folder is. Het lijkt mij een tijdelijke map waaruit een update geinstalleerd is, of iets dergelijks. Dat je in die map dan ook geen schrijfrechten hebt, kan ik begrijpen.

Een herstelpunt terugzetten gaat je dan ook niet nu niet helpen, dus dat het herstelpunt niet teruggezet kan worden is, voor deze keer, geen ramp.

Wat helpt dan wel?
Booten met Hirens CD en dan je password resetten, zodat je daarmee weer kan inloggen.

Download Hirens Boot CD en als je het nog niet hebt, Rufus.

Maak een bootable USB stick via rufus met Hirens Boot CD erop.
Boot je computer vanaf deze usb stick. Je krijgt dan een andere windows met diverse recovery tools erop.

start onder "Security - passwords" de tool "NT Password Edit v0.7"
Wijzig het standaard pad naar de SAM file NIET en klik op "open"
Selecteer jouw gebruikersnaam
klik op "Change Password"
typ twee keer een nieuw wachtwoord in en klik op "ok"
Heel belangrijk: klik op "Save changes" !
Klik op exit, verwijder de USB stick en herstart de computer
Login met het nieuwe wachtwoord.

Omdat het wel vaker gevraagd wordt heb ik even een video gemaakt in een Virtuele Machine.
https://fotostek.nl/zooi/NTPassword.mp4

Ik heb de .iso in een winrar archive,die zo branden op een usb of uitpakken?
En in rufus ipv fat32 uefi nemen?thx man

- Start Rufus, die hoeft je niet te installeren.
- Selecteer je USB stick Zorg dat die leeg mag.
- Klik op selecteren en wijs de iso aan. (Het is een iso, alleen heeft hij bij jou een winrar logo omdat winrar aan het .iso bestandstype staat toegewezen als standaard app.)
- klik op starten. Wijzig verder niets!
- Klik op OK op beide meldingen.
- Wacht een lange tijd, het maken van de stick duurt even, tot in de groene balk KLAAR staat.
- Klik sluiten

Video:

Wat dacht je trouwens te winnen met het verwijderen van TrustedInstaller?

Heb pw veranderd,reboot in herstelmodus dan herstelpunt,vraagt ie wachtwoord
nieuw wachtwoord gebruikt: en....... password niet juist!!??

edit: je kan in hirens boot cd je passwoord niet zien als je het veranderd!!!

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je een reparatie installatie aan het doen komt.

Hoe bedoel je @ Black Tiger?

Heb pw veranderd,reboot in herstelmodus dan herstelpunt,vraagt ie wachtwoord
nieuw wachtwoord gebruikt: en....... password niet juist!!??

edit: je kan in hirens boot cd je passwoord niet zien als je het veranderd!!!
Verbaasd mij niet echt. TrustedInstaller grijpt diep in Windows. Dat eruit slopen sloopt Windows.

Ik denk dat je een reparatie installatie aan het doen komt.
Lijkt mij de enige optie. Windows herstellen met behoud van bestanden

Moyocozo, wat dacht je trouwens te winnen met het verwijderen van TrustedInstaller?

Hoe bedoel je @ Black Tiger?
Een installatie over de bestaande installatie heen.
Als het goed is zou je moeten kunnen kiezen voor een "aangepaste installatie" en dan zou je weer kunnen kiezen dat je jouw bestanden wilt behouden.
Dus van Microsoft een USB installatiestick maken voor W10 en dan van USB starten en zo verder.

Anders de truuk met het wachtwoord nog eens proberen, maar wachtwoorden gewoon verwijderen, van zowel jouw eigen account alsook administrator account.
En dan nog eens proberen of Windows wil starten of in veilige modus wil starten. Want dan kun je een reparatie installatie uitvoeren vanuit Windows en dan kan het met behoud van bestanden.

Terug
Bovenaan