• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Win 11 Installatiebeperkingen

frederiek_1981

Bekend gezicht
Lid geworden
5 aug 2019
Waarderingsscore
4
Ik heb een dell vostro met tpm 2.0. maar bij de check voor windows 11 zegt hij een uitroepteken bij secure boor en een kruis bij proccesor. Kan ik toch win11 draaien op mijn I5 intel 7de gen

Je kunt normaal met Rufus een iso maken en dantoch Windows 11 installeren. Alleen heb ik pas geleden gelezen dat Microsoft dit nu heeft geblokkeerd. Ik kan alleen niet zo snel dat bericht vinden.

De link toch nog gevonden, zit in een beta verwerkt, dus het is nog mogelijk.

Hier uitleg over Rufus en Windows 11

Ja maar tpm 2.0 heb ik he. Enkel bij de haelthcheck geeft hij een uitroepteken bij secureboot en een kruis bij proccesor

@frederiek_1981 Als je een moderne computer hebt en bij de Secure Boot controle is er sprake van dat deze niet actief, dan is Secure Boot in Bios/EFI niet ingeschakeld.

Je kan Secure Boot aldaar activeren.

Hoe je in het Bios/EFI kan komen hangt van het merk van je computer af.

Ja maar tpm 2.0 heb ik he. Enkel bij de haelthcheck geeft hij een uitroepteken bij secureboot en een kruis bij proccesor
Je kunt wel tmp 2 hebben, maar er staat ook een kruis bij jou proccesor, die wordt waarschijnlijk niet ondersteund. Maar dat zou je nog kunnen nakijken, want er zijn lijsten met ondersteunde hardware.

Windows 11 ondersteunt processors vanaf de 8ste generatie!! Je kan hier enkel Windows 11 op installeren via de trukkendoos vermeld in #3 van Aarie25

Zelf heb ik recent een aantal keren W11 geïnstalleerd op een "niet geschikte"computer met een klein aantal opdrachten via cmd (als administrator). Uiteraard is een verse ISO van W11 noodzakelijk. Of Microsoft dat inmiddels geblokkeerd zou hebben weet ik niet. Laat maar horen als je interesse hebt.

@frederiek_1981Mijn (oprechte) menjng? wacht gewoon tot je aan een nieuwe machine toe bent. Windows 11 voegt weinig tot niets toe.

Jouw vraag en het mogelijk toch gaan installeren van Win 11 is een theoretische basis voor toekomstige vragen / problemen die je gaat ondervinden met je machine, bijvoorbeeld bij updates etc. etc.

Waarom wil je zo graag Win11?

@quandor U heeft volkomen gelijk":unsure: Beste antwoord tot nu toe, Windows 11 heeft geen toegevoegde waarde

Jammer dat e nu nog niet weten wat Frederiek 1981 nu gaat doen.

Ik heb het nog steeds niet gedaan. Ik wil 11 omdat vo'gend jaar updates stoppen van win10

Alleen het is nu nog LANG geen oktober 2025.

@frederiek_1981 : na een geslaagde upgrade van 10 --> 11 kan je binnen een bepaalde termijn heel makkelijk terug naar W 10 als het je niet zou bevallen. Maar ik geef toe: veel vóórdelen van W11 heb ik als amateur nog niet echt gemerkt. Voor mij was/is het een uitdaging of het lukt (aanvankelijk met Rufus, nu met cmd-instructies)

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan