• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Win 98 Setup loopt vast tijdens Hardware detectie :S

Status
Niet open voor verdere reacties.
B

boukebuffel

Gast
Hoi allemaal,

ik heb een klein probleempje :(

Ik heb vorige week een nieuw moederbord, videokaart, processor, geheugen en oko nog er eens een monitor gekocht. Nadat ik dit allemaal heb geinstaleerd deed het zootje het natuurlijk niet meer dus heb ik de computer geformateerd m.b.v. de Windows 98 opstartdiskette.

Het probleem doet zich voor tijdens de setup van Windows. Het kopieren van bestanden doet ie prima. Dan moet hij opnieuw opstarten en gaat daarna verder met het detecteren van de hardware. Zodra hij op 6% is stopt het systeem. Na opnieuw opstarten gaat ie niet verder met Setup, maar bevriest het scherm zodra het windows 98 opstartscherm verschijnt.

Ik heb al van alles geprobeerd, maar niets lijkt te lukken :( Eerst dacht ik dat het aan de CD-ROM lag maar als ik de drivers installeer blijft hetzelfde probleem aanwezig. Config.sys legen helpt ook niet.

Mijn setup:

Asus a8n-e
Ati radeon x800xt
Seagate Barracuda ATA V 30gb
LiteOn LTN 526 CD-ROM

Verder heb ik nog niets geinstalleerd voor de zekerheid. Ik heb alle kaarten zelf moeten installeren wat voor mij voor het eerst was maar ik geloof dat het wel goed is gegaan.. een IDE kabel van mijn CD-ROM naar de secundaire IDE port, master. een IDE kabel van mijn hardeschijf naar de primaire IDE port, master. IDE van floppy naar floppy ingang op moederbord. Stroom naar harde schijf, floppydisk, cd rom en moederbord. Ook van moederbord naar videokaart, als ik dat niet doe geeft ie meteen al een foutmelding :)

Ik geloof niet dat het aan de kabeltjes enzo ligt, maar je weet het maar nooit. Weet iemand anders wat het probleem kan zijn?

bij voorbaat H-H-HARTELIJK BEDANKT :clapping:
 
Hoi Boukebuffel :)

:welkom: op het forum :)

Vertel ok nog even wat voor processor en hoeveel ram-geheugen er in je pc zitten.

Ik denk eigenlijk dat W98 niet overweg kan met je Ati x800xt.
Om daar achter te komen zou je een andere videokaart (de oude?) kunnen plaatsen en kijken of het dan wel lukt. :)

maar wacht ook nog even reacties van andere leden af, er zijn veel gamers bij ;)
 
Hey Rainaldo, bedankt voor de hulp :)

Ik post nu vanaf WINDOWS XP haha. Het is me eindelijk gelukt.

Het probleem zat hem inderdaad in de videokaart. Nadat ik deze thread gepost had en naar huis ging probeerde ik uit wanhoop nog 1 ding dat ik ergens gelezen had. Namelijk e:\setup /p b in plaats van gewoon e:\setup typen. Dan moet je per detectiemodule aangeven of windows door moet gaan. Na 2435235 keer ja drukken en opschrijven welke ik als laatst heb beantwoord, bleek ie vast te lopen op 'ATI Ultra Pro Turbo (Mach 64) beeldschermadapter.' Dus toen heb ik hem nog een keer geformateerd en setup gedraaid maar toen nee geantwoord bij die module. Na vele herstarts en geklooi kreeg ik win 98 toch aan de praat. Daarna meteen XP geprobeerd en die gaf geen problemen. Woohoo :)

Dus, sorry voor de verspilde moeite maar misschien is het maar beter zo :p

Wat ik me nu wel afvraag is eh, hoe ik aan Service Pack 2 kom, want om de een of andere vage reden kan microsoft mijn productiecode niet valideren... heh
 
Hoi :)

Mooi dat het alsnog gelukt is :p

Mja, je hebt nu dus geen officiele XP begrijp ik ;)

Updaten lukt dan inderdaad niet via microsoft.
Er zullen wellicht wel truukjes zijn, maar die mogen we hier niet bespreken ivm de forumregels....

Probeer dit (klik) eens, geen idee of het ook bij een niet officiele werkt? :)
 
Rainaldo zei:
Hoi :)

Mooi dat het alsnog gelukt is :p

Mja, je hebt nu dus geen officiele XP begrijp ik ;)

Updaten lukt dan inderdaad niet via microsoft.
Er zullen wellicht wel truukjes zijn, maar die mogen we hier niet bespreken ivm de forumregels....

Probeer dit (klik) eens, geen idee of het ook bij een niet officiele werkt? :)

Tuurlijk, over die truukjes praten wij hier niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan