• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Win 98SE scherm "offline werken"

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 39548
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 39548

Gast
Geacht Forum
Afgelopen week kreeg ik een pc met alles erbij waar ik nog wel een bestemming voor heb.
Hij draait op Win 98SE en er zit 1 ding in waar ik niet kan vinden hoe ik dit moet uitzetten nl als ik kom in "de verkenner,prullenbak,configratiescherm enz" krijg ik een venstertje met de text dat er geen internetverbinding is,en dan heb ik de mogelijkheid om te klikken op "offline werken" en "nu online gaan"

Wie weet waar ik dit kan uitzetten,in oa de verkenner staat er een vinkje bij
Bestand > Offline werken,als ik dit weg haal staat het de volgende keer er weer gewoon bij.

mvg
Herman
 
Re: W98SE scherm"offline werken"

Hmmm...
Komt dat venstertje gewoon op als je naar het Configuratiescherm gaat?
 
Re: W98SE scherm"offline werken"

Zodra 1 van de hierboven genoemde vensters geopend is komt dat venstertje.
Ik heb het een jaar of 10 geleden wel eens gezien maar ik weet niet meer hoe je het moest oplossen.

Ik dacht dat het een instelling was in IE.

Er staat overgens geen rommel op,er is altijd netjes met de pc omgegaan.

mvg
Herman

Edit : ik bedoel dus dit,zie bijlage
 

Bijlagen

  • naamloos.jpg
    naamloos.jpg
    59,6 KB · Weergaven: 70
Re: W98SE scherm"offline werken"

Ik vermoed dat deze PC lange tijd in een netwerk heeft gezeten.

Dus zoekt na opstarten Win98 naar die verbinding - maar die is er niet meer en daarom krijg je die popup!
 
Hoi Abraham54
Hij heeft in het begin in een netwerk gezeten maar de laatste paar jaar niet meer.

Vermoedelijk Zondag ga ik er weer mee aan de gang.

Tot zover bedankt.
 
Hoi Abraham54

Ik laat het nu ff voor wat het is,heb al een manier gevonden dat Eplore.Exe dit maar 1 keer op de dag laat zien.
Ik ga als ik tijd en zin heb de Drivers opslaan en dan Format C met een frisse install,ik had er al 4GB aan spelletjes en ander spul verwijderd dus heeft een schone installatie toch de voorkeur.

Fijn Weekend verder
Herman
 
Kan het niet iets onbenulligs zijn zoals dat hij mappen wil synchroniseren voor offline werken, of zelfs het tijdklokje wil synchroniseren met de tijdserver? Het lijkt mij namelijk dat er en programma of functie "behoefte" heeft aan internet. Misschien dat je deze kan vinden en uitschakelen.
 
Beste Forumleden
Ik heb toen ( juni 2010 ) avast 4.8 erop gezet en die verwijderde toen shopper-reports
Deze stond ook in het menu opstarten.
Ik heb die pc toen aan de kant gezet wegens tijdgebrek en nu gebruik ik hem af en toe weer en het valt me nu pas op dat hij niet meer met die melding komt.

Het is dus opgelost
mvg
Herman
 
Hoi Herman, leuk dat je dat even bericht!

Maar wat wil je nog met dat antieke en dus onveilige systeem gaan doen?
 
Op die pc worden nu nog spelletjes op gedaan
 
Ik dacht al zoiets!

Maar toch geen onlinespelletjes hopelijk?
 
Hoi Abraham54

Op dit ding worden alleen spelletjes gespeeld waar je niet het net mee op hoeft.
Hier staan ook geen persoonlijke bestanden op dus als hij de geest geeft zal
ik er niet mee zitten.

Ik kom er overgens wel af en toe mee op het net als dattoevallig zou uitkomt,en dat gaat zonder problemen,zolang ik maar geen IE6 gebruik.

Herman
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan