• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Win.ini en system.ini win 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankw

Slumdog millionaire
Lid geworden
5 nov 2003
Berichten
60.341
Waarderingsscore
307
Na wat geprutst te hebben met het win.ini bestand en system.ini bestand in windows 98 had ik een probleem. De pc wilde niet meer doorstarten en sloeg na een melding van een missend win.ini bestand af.

Ik wilde het win.ini en system.ini bestand resetten zoals ik had gelezen op deze site http://www.computerhope.com/issues/ch000211.htm door ze slechts te hernoemen onder dos.

Het hernoemen ging in een keer goed echter daarna starte hij niet meer op. Helaas pindakaas.

Na wat gepruts lukte het me toch weer de computer aan de praat te krijgen op de volgende manier:

Start de computer op, druk hierbij pulserend op de F8 toets tot je de melding krijgt of je in de veilige modus wilt opstarten.

Zodra je die optie hebt keis voor veilige modus. Let op een usb muis zal in de veilige modus onder windows 98 niet werken dus gebruik je sneltoetsen in windows.

Na opstarten koos ik via de windows toets voor zoeken. In het zoekvenster vulde ik in win.ini en gaf een enter.

Windows vondt 2 win.ini bestanden 1 in C:windows en een ander op een andere plek, ik dacht dat het system32 map was.

enfin. Ik ging op de win.ini staan die het verste in windows verstopt zat, en koos voor kopieeren. en deed deze vervolgens plakken in de C: map en C: windows map

Vervolgens deed ik hetzelfde voor system.ini, er waren ook weer 2 treffers en degene die het verst verstopt zat in windows deed ik kopieeren naar de plek waar de ander stondt zodat de een de ander overschreed.

Na verplaatsen van beide bestanden naar de andere plek pc opnieuw opgestart, en de pc werkte weer als vanouds.

UIteraard was dit voor mij gewoon wat experimenteren / prutsen met een oude gekregen pc maar misschien dat iemand anders hier nog iets aan heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan