1. Deze website gebruikt cookies en vergelijkbare technologie├źn. Dat houdt in dat wij het gedrag van bezoekers verzamelen, gebruiken en met derden delen om u een optimale gebruikerservaring te bieden. Cookies van derden kunnen worden gebruikt om advertenties te tonen die aansluiten op uw interesses. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Win Server 2012 essentials - Onzichtbaar

Discussie in 'Overige Windows versies' gestart door michel414, 19 nov 2015.

1. michel414

michel414 Nieuw lid

Beste Forum,

Ik heb hier een windows 2012 essentials server out of the box met het volgende probleem:
    Na installatie van Direct Access en VPN is de server niet meer 'zichtbaar' op het lokale netwerk.

Voor de installatie kon men nog met de Access client product informatie invoeren in de SQL database, na de installatie krijg ik fout meldingen alsof de instance of de server zelf niet bestaat. Ook de 'Shares' of de gedeelde mappen zijn niet meer toegankelijk op het lokale netwerk.
    Kan iemand mij adviseren wat ik precies verkeerd heb gedaan?

Opstelling:
    - 1xBBOX3 (geen andere routers)
    - 1xProliant ML350 met win server essentials 2012 (geen andere servers)

Roles & Features:
    Deze heeft de OS zelf genstalleerd:
    AD CS
    AD DS
    DNS
    File and Storage Services
    IIS
    NAP

Volgende rollen heb ik zelf toegevoegd:
    Fax Server
    Print Services

+Anywhere Access

Hierna heb ik de microsoft tutorial gebruikt om Direct Access + VPN te installeren.
    Waarna volgende symptomen zich voor hebben gedaan:

- SQL server niet meer bereikbaar
    - File Services niet meer bereikbaar
    - SSID van het netwerk is niet meer de naam van het domein
    - Access Anywhere is nog steeds bereikbaar?!

Andere belangrijke scope informatie:
    - De server heeft een vast IP
    - Ik heb een domeinnaam die naar mijn vast IP verwijst van Proximus (Getest met access anywhere)
    - Ik heb geen andere configuraties uitgevoerd op het netwerk of op de server buiten wat ik hiervoor vermeld heb.

*Access verbinding op de afbeelding gebruikt ODBC om een verbinding te maken op de server

Bijgevoegde bestanden:

2. Nicj56

Nicj56 Vaak hier

Staat de DNS server soms op 127.0.0.1 op de netwerkkaart dit wil wel eens gebeuren als je ADDS icm DNS installeert.

Laatst bewerkt: 24 nov 2015
  3. michel414

michel414 Nieuw lid

Dag Ncij56,

Hoe controleer ik of de DNS Server soms op 127.0.0.1 staat?

Merci voor de hulp!

4. Nicj56

Nicj56 Vaak hier

Via de eigenschappen van je netwerkkaart.. Start -> configuratiescherm(control panel) -> network and sharing -> en links zijpaneel en dan adapterinstellingen aanpassen

5. michel414

michel414 Nieuw lid

Netwerk adapter > properties
    ...
    Internet Protocol Version 4 = ENABLED
    Internet Protocol Version 6 = ENABLED
    ...

Ik open nu "Internet Protocol Version 4 voor meer informatie:

Use the following IP address: (hier staat de vaste IP van de server)
    Use the following DNS server addresses:
    > Preferred DNS server: 127.0.0.1
    > Alternate DNS server: (Leeg)

Helpt dit ?

6. Nicj56

Nicj56 Vaak hier

Dit is wat ik al dacht, verander 127.0.0.1 naar het statische IP van de server, dus b.v. 192.168.1.x.

Binnen de DNS MMC console je kan namelijk aan je DNS-server zogehete forwarders toekennen waar die het uiteindelijk na toe stuurt om te vragen waar daadwerkelijk die site is, met bijbehorende naam en ip

Laatst bewerkt: 24 nov 2015
  7. michel414

michel414 Nieuw lid

Ok Nicj56, ik heb de aanpassing gemaakt, de client computer herstart en nogmaals geprobeerd maar dit hielp niet.

Mss kan het van pas komen om jouw volgende informatie te geven:
    - De MS SQL express 2014 luisterd op een specifieke poort, niet de 1433 zoals standaard ingesteld.
    - Voor de installatie van Direct Access en VPN werkte dit gerust door bij ODBC de poort specifiek te vermelden.
    - Mixed mode authenticatie staat aan (We gebruiken op dit moment geen NT Auths van het domein)

Zorgt dit eventueel voor problemen?
    Kan ik jouw nog informatie opsturen?

*De foutmelding blijft hetzelfde:
    SQL State: 01000
    SQL Server error: 10060

8. Nicj56

Nicj56 Vaak hier

Zou jij dit kunnen doorvoeren:

9. michel414

michel414 Nieuw lid

For sqlsrv32.dll
    Dynamically determined port: Unchecked + daaronder kan ik dan de juiste poort opgeven. (dit was hiervoor zo wnn het nog werkte en dit is nog steeds wat ik probeer).

For sqlncli.dll:
    Ik geloof niet dat er een fixed port voor een alias gebruik wordt. Ik heb geen aanpassingen hiervoor uitgevoerd. Ik maak verder ook geen gebruik van aliases.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MSSQLServer\ Client\ConnectTo\
    ConnectTo bestaat niet in de regestry, er bestaat wel een SNI11.0

10. Nicj56

Nicj56 Vaak hier

11. tbuining

tbuining Nieuw lid

Indien je SQL configureert om een vaste poort te gebruiken, dan moet je dit ook in de ODBC koppeling van de client opgeven.
    C:\Windows\SysWOW64\odbcad32.exe
    New systeem DSN -> SQL Server
    Op het tweede scherm van de wizard klik je op Clientconfiguratie en hier zie je dat hij standaard op "poort dynamisch bepalen" staat ingesteld, geef hier het poortnummer op wat je aan de SQL serverkant als vaste poort hebt opgegeven in de configuration manager

Deel Deze Pagina