• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Win Xp Weigert Op Te Starten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Diederik
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
D

Diederik

Gast
Op dit moment heb ik na een heftige aanval van spyware (welke ik heb verwijderd) te maken met een computercrash. Na het verwijderen ervan gebeurde het volgende: als ik de pc aanzet en me probeer in te loggen, logt hij me direct weer uit. Tevens kan ik niet meer in de BIOS komen, nadat ik deze via het menuutje op de laatst goede configuratie heb gezet. Ik krijg pas "beeld" bij het inlogscherm, vroegtijdig op del rammen, leidt tot niets, aangezien ik dan nog geen beeld heb, en dus niets zie.
Ik gok op een probleem in de BIOS, ik heb het volgede mamaplankje GA-8LD533 (http://www.giga-byte.com/MotherBoard/Products/Products_GA-8LD533.htm).
Wat zijn nu mijn opties?
Bios reset? Maar hoe? Ik kan dat nergens vinden in de manual op de site.

Formatteren lukt niet via de win xp cd en het liefst behoud ik ook nog de info van mijn harde schijf.
Vraagje tussendoor, als ik de harde schijf in een andere pc hang, is de kans dan groot dan het virus doorsluimert naar die harde schijf?

Bij vooorbaat dank!

(Ja dit bericht is getypt op een andere pc)

Je zou het kunnen proberen om via een andere pc, je harde schijf te benaderen dan wel instellen als slave op die andere pc.

Veilige modes lukt ook niet meer via de f8 toets of een systeemherstel punt teruggaan.

bios kan ook zijn de F1-F2 DEL enz. enz.

Ram ze allemaal maar eens inelkaar tijdens het opstarten

Hoi,

Gigabyte heeft een zeer goede helpdesk.

Ikzelf heb problemen gehad met een GA-8KNXP en werd zeer goed geholpen.

Telefoonnummer040-2902088
en dan vragen naar de support afdeling.

Magnum;-)

PS.

Hier kan je ook vragen of ze een manual willen opsturen per mail naar een buur of goede vriend.
En zelfs de nieuwste BIOS-update willen ze wel zenden, mits je dit vriendelijk vraag.

Ik denk niet dat het een bios probleem is maar reset je CMOS eens.
Dit doe je door de cell batterij op het moederbord er uit te halen en de jumper die er bij zit even om zetten voor paar sec. dan weer terug in oude positie je batterij erin en opstarten weer.

Hoe en op welke wijze heb je dan die spyware verwidjert, en met welke progjes. En dit problem deed zich dan voor nadat je dat uitgevoerd had.

Ja ik denk dat je of verkeerde files hebt verwijdert of 1 hele belangrijke waar het in win xp nogal eens fout kan gaan met geen goede spyware software.
Die ene file heet: HALL.DLL dat zal hij ook even op de monitor weergeven dan.
Als die file is verwijderd kom je nergens meer in ook veilige modus niet dit omdat die file al je hardware moet zien en ja nu zien ze niks dus.

sorry dat ik een hele tijd niet heb geantwoord, was het helemaal vergeten
anyway het probleem is opgelost
Adaware had het inlogbestandje verandert, daardoor kon ik dus niet meer inloggen. Vervolgens heb ik de hardeschijf in een andere pc gehangen en het bestandje handmatig verandert (userinit.exe, was wsaupdater.exe). Vervolgens weer harde schijf in andere pc geknald en hij doet het weer.

In ieder geval bedankt voor je reply, dan zetten we hem op opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan