• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

WIn xp/WIn98

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok, kan ik inkomen... Heeft mij destijds ook wel wat tijd gekost voordat alles perfect werkte...

Tip voor een (eventuele) volgende keer of voor iemand die hetzelfde wil doen is dan ook: Vanuit XP al je drivers zoeken en downloaden, belangrijke installatiefiles alvast downloaden en deze met alle overige belangrijke zaken op een usb stick gooien. Driver usb stick is kleiner dan 1 mb, dus die kan mooi op diskette. Zo ben iig ready to go en hoef je dat allemaal niet meer uit te zoeken, want bij Win98 (SE) gaat dat in het begin idd een beetje moeilijk....
Daarna setup verhaal en na afloop driver USB overzetten, drivers overzetten etc etc

Met de overige tips van eerdere post, heb je dan in notime een prachtig OS draaiend...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gertjan zei:
Ok, kan ik inkomen... Heeft mij destijds ook wel wat tijd gekost voordat alles perfect werkte...

Tip voor een (eventuele) volgende keer of voor iemand die hetzelfde wil doen is dan ook: Vanuit XP al je drivers zoeken en downloaden, belangrijke installatiefiles alvast downloaden en deze met alle overige belangrijke zaken op een usb stick gooien. Driver usb stick is kleiner dan 1 mb, dus die kan mooi op diskette. Zo ben iig ready to go en hoef je dat allemaal niet meer uit te zoeken, want bij Win98 (SE) gaat dat in het begin idd een beetje moeilijk.... Met de overige tips van eerdere post, heb je dan in notime een prachtig OS draaiend...

Hey

Maar dit ging er bij mij dus niet mis. Ik weet niet wat er mis ging :S.
Want ik heb alle cd's die bij de computer horen gewoon nog. :D.

Greetz davy
 
Maar 98SE is gewoon bootable hoor, heb je dus geen opstartdiskette voor nodig.... Volgende keer de XP-CD gebruiken om te formateren, daarna 98SE erin en setup laten lopen.

Maar anyways, met een geheugenbankje erbij moet het met XP ook aangenamer worden!!

Succes en greetz Gertjan
 
Gertjan zei:
Maar 98SE is gewoon bootable hoor, heb je dus geen opstartdiskette voor nodig.... Volgende keer de XP-CD gebruiken om te formateren, daarna 98SE erin en setup laten lopen.
Maar NIET NTFS formatteren, maar FAT32 !!
 
Yep!!! :clapping: Dat deed ik in het begin ook fout... ;)
 
Wat is trouwens het verschil tussen fat32 en ntfs. Want ik heb nu me 30 gig gedeeld. 1tje waar xp opstaat en 1tje waar download opkomen en programa's. Maar nu is die waar windows opstaat NTFS en waar die download en programa's opkomen is FAT32.
Maar wat is het verschil now?

Greetz davy
 
ntfs is de opvolger van fat32 wat weer de opvolger was van fat16 enz, ntfs kan beter omgaan met grotere schijven is iets veiliger en betrouwbaarder
 
FAT en NTFS enzo daar zit nog iets aan vast: steeds grotere "clusters" = betere snelheid mr ook meer verspilling van schijfruimte, een minimum-inbeslagname per ieder bestand.

Met de luxueus-grote schijven van tegenwoordig geen echt probleem maar denk eens terug aan de tijd toen een HD van 1 "hle" GB nog een KANJER was.

W9x of ME kan GEEN NTFS lezen; andersom wel, de hogere OSsen lezen/gebruiken zowel NTFS als FAT.

Toch werkt het lekkerder als je NIET allebei de bestandssystemen FAT en NTFS samen op je schijf/schijven hebt; kies liever voor 1 van de 2.
 
Dat werkt inderdaad tegenstrijdig en komt niet tengoede van je snelheid.

Ik werk tegenwoordig met XP 2005, sp2 er al bij en media center.

Mooi hoor en lekker met het installeren.
 
Haha, wel een beetje wispelturig hoor ;) .... Maar idd zal wel iets beter lopen dan XP, maar niet heeeel veel beter. Met dat geheugen en je nieuwe schijf zal het wel beter gaan....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan